אישום: הונה קשישים בטלפון מהכלא

יוסף אובנך, אסיר משוחרר, בן 27, נאשם כי בעודו מרצה את עונשו התחזה לנציג בזק ונטלי, דרש מקשישים תשלומים על חובות כביכול וגבה את הסכומים דרך היישומון ביט
נעמה כהן |
טלפון אסיר כלא בית סוהר שיחה
טלפון בבית הסוהר. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בנתניה, הוגש כתב אישום כנגד יוסף אובנך, בן 27 מקרית מלאכי, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש באמצעי תשלום בכוונה להונות בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע, זאת לאחר שבעודו עצור בכלא השרון, הונה מתוך כתלי הכלא קשישים וגזל מהם כספים במרמה דרך יישומון ביט.

על פי כתב האישום, הנאשם מצוי זה מכבר במעצר בכלא השרון, בגין עבירות קודמות. תוך כדי ריצוי מעצרו בכלא, נהג הנאשם או מי מטעמו להתקשר למתלוננים שונים, רובם קשישים, להציג עצמו כנציג של חברות שונות כגון "בזק" או "נטלי" ולטעון בפניהם כי קיים חוב מטעמם לחברה. באופן זה הוציא מהם את פרטי כרטיס האשראי שלהם, וכן פרטים מזהים נוספים על מנת לשלם כביכול את החוב.

העברה בביט

לאחר שקיבל לידיו את פרטי המתלוננים, נהג הנאשם להעבירם לאחיינו הקטין ולאדם נוסף, אשר השתמשו בפרטים על מנת לפתוח חשבונות ביישומון ביט על שם המתלוננים, ובאופן זה גזלו מחשבונותיהם כספים רבים.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשת הארכת מעצר ובה נכתב: "מסוכנותו של המשיב מתעצמת עת המשיב ביצע את העבירות שעה שנמצא מאחורי סורג ובריח בעודו עצור עד תום ההליכים בתיק אחר … דבר המעיד על היעדר מורא מפני החוק".

הונאה משפחתית: הצעיר שסייע לתרגיל העוקץ של הוריו

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, גזר מאסר על תנאי למשך חצי שנה, על שמואל טלhttps://obiter.co.il/65949, תושב הדרום שהורשע על פי הודאתו המסגרת הסדר טיעון התחזות כעובד ציבור וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר ניהל עוקץ ביחד עם הוריו כשהוא התחזה לשוטר וניסה לסחוט כספים נוספים מגבר שנסחט כבר על ידי הוריו.

על פי כתב האישום הוריו של טל, שלמה והילה, קשרו קשר להונות גברים באינטרנט ולקבל מהם כספים. באמצעות פרופילים בפייסבוק הם הציגו את עצמם כצעירה מסכנה שזקוקה לכסף ובשלב מסויים הם הציגו מצג שווא כאילו אותה צעירה מבקשת שאותם מתלוננים ישלחו לה תמונות אינטימיות שלהם והיא הייתה מעבירה להם כביכול תמונות שלה. בשלב מסוים כאשר הגברים סירבו להעביר לה כסף, הם היו מאיימים לפגוע ולהפיץ את התמונות של המתלוננים, זאת כדי להעביר כספים.

התחזה לחוקר משטרה

ההורים צירפו באחד המקרים את בנם שמואל, כאשר הוא התחזה לחוקר משטרה בשם ויקטור והציג מצג שווא למתלונן בכך שאמר לו שיש בעניינו תלונה שלא נסגרה, וכי עליו להגיע לתחנת המשטרה באופן מידי לסדר זאת, ואם לא יבוא ישלחו אליו משטרה לעצור אותו, על מנת שיעביר להוריו את הכסף. המתלונן סרב מאחר ולדבריו הוא העביר כבר 17 אלף שקלים.

הפרקליטות הגיעה להסדר מקל עם שמואל, לפיו העבירות המיוחסות לו יהיו האישומים נגדו התחזות כעובד ציבור וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובית המשפט יסתפק במאסר מותנה. בדיון הטיעונים לעונש נטען על ידי נציגת הפרקליטות כי אומנם מדובר במעשה חמור במסגרתו התחזה לשוטר וניסה לקבל דבר במרמה מהמתלונן ובמעשיו אלו גרם לפגיעה נפשית וחשש אצל המתלונן, אולם מדובר בנאשם צעיר נעדר עבר פלילי והסתבכות ראשונה שלו עם החוק. נאשם שלקח אחריות, וחסך זמן שיפוטי יקר והעדת מתלונן. כמו כן לקחנו בחשבון את ההגעה להסכמות במסגרת הליך הגישור.

_______________________________________________________________

עו”ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות