אישום: נהג בשכרות ונמלט מהשוטרים

אבי כהן, 39 מרמלה, נאשם כי בעודו נוהג תחת השפעת אלכוהול, ניסה לחמוק מניידת משטרה, לא ציית לרמזורים ונסע נגד כיוון התנועה תוך שהוא מסכן את משתמשי הדרך
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד אבי כהן, בן 39 מרמלה, בגין נהיגה בשכרות וסיכון חיי אדם, לאחר שנהג בעודו שיכור וניסה לחמוק מניידת משטרה אשר דלקה אחריו כשהוא עובר ברמזורים אדומים ונוהג נגד כיוון התנועה ברחבי ראשל"צ, חולון והסביבה.

על פי כתב האישום, הנאשם נהג ברכבו באזור העיר ראשון לציון, כשחברו לצדו, וכשהוא שיכור ובגופו. ניידת תנועה של משטרת ישראל הבחינה בו נוסע במהירות שעלתה על 150 קמ"ש, והחלה נוסעת אחריו.

הנאשם, כך נטען עוד, לא נענה לקריאות ניידת המשטרה לעצור והמשיך במנוסתו גם לאחר שהגלגל האחורי התנתק מרכבו. כל אותה העת נהג הנאשם בפרעות כשהוא עובר מספר רמזורים אדומים, גורם לניידת המשטרה לסטות מהנתיב על מנת שלא לפגוע ברכבו, ואף נהג בניגוד לכיוון התנועה.

"מסוכנות לציבור"

לבסוף, תואר עוד בכתב האישום, איבד הנאשם שליטה על הרכב ונעצר כשפני הרכב בניגוד לכיוון התנועה. השוטרים ביקשו לעצור את הנאשם ופתחו את דלת הרכב, אשר המשיך להתדרדר עד אשר פגע בשוטר.

במקביל לכתב האישום הוגשה גם בקשת הארכת מעצר, בה נכתב: "מסוכנותו של המשיב נלמדת מנהיגתו הפרועה, כשהוא נוהג בשכרות, תוך שניידות משטרה דולקות אחריו, כאשר הוא עובר עבירות תנועה חמורות שמסכנות את עוברי הדרך, לרבות את חברו שישב לצדו בחלק ניכר מהמרדף".

עוד נכתב כי "קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו ממעצר יביא לשיבוש מהלכי משפט והתחמקות מהליכי שפיטה. בביצוע העבירות נשוא כתב האישום, ניסה המשיב לחמוק מרשויות האכיפה, תוך הפגנת תעוזה יוצאת דופן וזלזול מוחלט בחוק ובאמונים על אכיפתו".

הדריסה ביום כיפור: הנהג הפוגע יובא לביהמ"ש

הבוקר (יום א’) יובא להארכת מעצר נוספת, ערן אזולאי, בן 45, מבאר יעקב, החשוד בהמתה בקלות דעת, נהיגה תחת השפעה משקאות משכרים ונהיגה בקלות ראש, לאחר שבערב יום כיפור דרס למוות את הילד ברק חורי ז”ל שרכב על אופניו בכביש 4 בסמוך לגבעת שמואל. לאזולאי זה מקרה שלישי של נהיגה בשכרות בשנים האחרונות ופעם שניה שהיה מעורב בתאונה.

הוריו של ברק, צופית ואיציק אמרו כי הם לא כועסים על אף אחד, הם לא שם והם רק מנסים להמשיך הלאה. “זה הגורל, מכ’תוב מלמעלה כמו שאומרים. זה היה היום שלו, יעזור לי לכעוס? זה יקדם אותי לאיזה מקום? הכעס לא יחזיר לי את הילד”, אמרה צופית ואביו של ברק איציק הוסיף: “אני מנסה לא להגיע למחוזות האלה ולחשוב מה עם שאלות מאוד קשות זה צץ אבל מנסים לא להיכנס לשם מנסים להמשיך הלאה לחיות עם זה”.

הנהג: "מצטער"

בדיון הארכת המעצר ביום חמישי בלילה אמר סנגורו של אזולאי כי מדובר במי שהוא בגדר 'הלום קרב' מהאירוע שחווה והעובדה שהוא נהג שיכור, לא אומרת שהוא אשם בתאונה.

"ליבו", אמר הסנגור, "יוצא למשפחת קורבן העבירה ומצר על התוצאה. בין זה לבין לקבוע שיש חשד סביר שביצע עבירה כלשהי המרחק רב מאוד. זה שאדם נוהג על פי גרסת המשטרה תחת השפעת אלכוהול ונגרמת תאונה, זה עדיין לא אומר שהחשוד אשם בתאונה. נהיגה תחת שכרות לחוד ותאונה קטלנית לחוד. החשוד לאחר האירוע המתואר בבקשה חש לעזרתו של הקטין, הזמין מד"א והמתין להגעת מד"א. לא ברח ושיתף פעולה גם עם בוחן התנועה פרש את כל גרסתו".

_______________________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות