הונאה משפחתית: מאסר על תנאי לצעיר שסייע לתרגיל עוקץ של הוריו

שמואל טל, תושב הדרום, הורשע ע"פ הודאתו כי התחזה לשוטר וניסה לסחוט כספים מגבר שנפל קורבן לתרגיל עוקץ של אביו ואמו, שנידונו לעונשי מאסר בפועל
אייל חן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, גזר מאסר על תנאי למשך חצי שנה, על שמואל טל, תושב הדרום שהורשע על פי הודאתו המסגרת הסדר טיעון התחזות כעובד ציבור וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר ניהל עוקץ ביחד עם הוריו כשהוא התחזה לשוטר וניסה לסחוט כספים נוספים מגבר שנסחט כבר על ידי הוריו.

על פי כתב האישום הוריו של טל, שלמה והילה, קשרו קשר להונות גברים באינטרנט ולקבל מהם כספים.

באמצעות פרופילים בפייסבוק הם הציגו את עצמם כצעירה מסכנה שזקוקה לכסף ובשלב מסויים הם הציגו מצג שווא כאילו אותה צעירה מבקשת שאותם מתלוננים ישלחו לה תמונות אינטימיות שלהם והיא הייתה מעבירה להם כביכול תמונות שלה.

בשלב מסוים כאשר הגברים סירבו להעביר לה כסף, הם היו מאיימים לפגוע ולהפיץ את התמונות של המתלוננים, זאת כדי להעביר כספים.

התחזה לחוקר משטרה

ההורים צירפו באחד המקרים את בנם שמואל, כאשר הוא התחזה לחוקר משטרה בשם ויקטור והציג מצג שווא למתלונן בכך שאמר לו שיש בעניינו תלונה שלא נסגרה, וכי עליו להגיע לתחנת המשטרה באופן מידי לסדר זאת, ואם לא יבוא ישלחו אליו משטרה לעצור אותו, על מנת שיעביר להוריו את הכסף. המתלונן סרב מאחר ולדבריו הוא העביר כבר 17 אלף שקלים.

הפרקליטות הגיעה להסדר מקל עם שמואל, לפיו העבירות המיוחסות לו יהיו האישומים נגדו התחזות כעובד ציבור וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובית המשפט יסתפק במאסר מותנה. בדיון הטיעונים לעונש נטען על ידי נציגת הפרקליטות כי אומנם מדובר במעשה חמור במסגרתו התחזה לשוטר וניסה לקבל דבר במרמה מהמתלונן ובמעשיו אלו גרם לפגיעה נפשית וחשש אצל המתלונן, אולם מדובר בנאשם צעיר נעדר עבר פלילי והסתבכות ראשונה שלו עם החוק. נאשם שלקח אחריות, וחסך זמן שיפוטי יקר והעדת מתלונן. כמו כן לקחנו בחשבון את ההגעה להסכמות במסגרת הליך הגישור.

ההורים למאסר בפועל

השופט עדן שקיבל את הסדר הטיעון אך ציין כי גם לאחר תיקון כתב האישום, חלקו של הנאשם אמנם מצומצם באופן משמעותי ביחס להוריו, ואולם מדובר בעבירות חמורות, אשר בוצעו בנסיבות מחמירות, ולא יכול להיות חולק כי ענישה כפי ההסכמה בין הצדדים, למאסר מותנה בלבד, הינה ענישה מקלה באופן משמעותי ואולם, לאור העדר עבר פלילי, קבלת האחריות, והכללים ביחס לכיבוד הסדרי טיעון, אינני מוצא מקום לסטות מההסדר, למרות ההקלה המשמעותית בענישה.

באשר להוריו של טל, הפרקליטות הגיע עימם להסדר טיעון כאשר הם יודו בכתב האישום המתוקן יורשעו בעבירות המפורטות בו, וקיימות הסכמות עונשיות באשר לאב, שלמה הוסכם כי יוטל על עליו עונש מאסר למשך 3 שנים, מאסר מותנה לשיקול דעת בית המשפט, וקנס בסך 15 אלף שקלים או מאסר תמורתו שייקבע בהתאם לשיקול דעת בית המשפט.

ביחס להילה, הצדדים הגיעו להסכמה כי הפרקליטות תבקש להטיל עליה מאסר בפועל למשך 22 חודשים, מאסר על תנאי לשיקול דעת בית המשפט, וקנס בסך 15 אלף שקלים או מאסר תמורתו שייקבע בהתאם לשיקול דעת בית המשפט, וההגנה תהיה חופשית בטיעוניה. הדיון הטיעונים לעונש בעניינם יתקיים בחודש אוקטובר.


לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן


עו"ד קימברלי אלון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות