הוריו של ברק חורי ז"ל: "הכעס לא יחזיר את הילד"

המשטרה תבקש להותיר במעצר את ערן אזולאי, 45, החשוד בדריסת הילד בן ה-12 ביום כיפור כשהוא תחת השפעת אלכוהול. צופית חורי: "ברק הלך בלי להגיד שלום"
דניאל בן חמו |
הילד ברק חורי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

הבוקר (יום א') יובא להארכת מעצר נוספת, ערן אזולאי, בן 45, מבאר יעקב, החשוד בהמתה בקלות דעת, נהיגה תחת השפעה משקאות משכרים ונהיגה בקלות ראש, לאחר שבערב יום כיפור דרס למוות את הילד ברק חורי ז"ל שרכב על אופניו בכביש 4 בסמוך לגבעת שמואל. לאזולאי זה מקרה שלישי של נהיגה בשכרות בשנים האחרונות ופעם שניה שהיה מעורב בתאונה. "זה הגורל, מכ'תוב מלמעלה כמו שאומרים. זה היה היום שלו, יעזור לי לכעוס? זה יקדם אותי לאיזה מקום? הכעס לא יחזיר לי את הילד", אמרה צופית חורי, אמו של ברק. במקביל להליכים המשפטיים מנסים הוריו של חורי ז"ל לגייס כספים כדי להגשים את חלומו – פיתוח של רובוט המיועד לכיבוי שריפות.

בערב יום כיפור רכב ברק ז"ל על אופניו לפתח תקווה לפגוש את חברו הטוב, כאשר הגיע לכביש 4 ערן אזולאי דרס אותו למוות. הוריו של ברק, צופית ואיציק אמרו כי הם לא כועסים על אף אחד, הם לא שם והם רק מנסים להמשיך הלאה. "זה הגורל, מכ'תוב מלמעלה כמו שאומרים. זה היה היום שלו, יעזור לי לכעוס? זה יקדם אותי לאיזה מקום? הכעס לא יחזיר לי את הילד", אמרה צופית ואביו של ברק איציק הוסיף: "אני מנסה לא להגיע למחוזות האלה ולחשוב מה עם שאלות מאוד קשות זה צץ אבל מנסים לא להיכנס לשם מנסים להמשיך הלאה לחיות עם זה".

"כשהרופאים נכנסו – הבנו"

על אותו ערב בו ברק יצא את ביתו בפעם האחרונה סיפרו ההורים: "אמרתי יום כיפור מה יכול להיות? הכבישים ריקים. הוא היה עם פנס וקסדה ונצנצים. מרוב ההתרגשות הוא יצא בלי להגיד שלום ואז אלוהים החליט שהוא צריך אותו שם למעלה", שיחזרה אימו צופית את אותו ערב נורא: "התקשרנו אליו הוא לא ענה כמה פעמים. פנינו למשטרה עשו איכון לטלפון ואז הופיעו לי פה שני שוטרים, אמרו שיש תאונה ולקחו אותנו לבילנסון לא דיברו כל הדרך, זרקו לנו רק חדר הלם, ניתוח. אני ואיציק כמעט התעלפנו בדרך. זהו ושנכנסו 'להקת' הרופאים לחדר הבנתי שהמצב גרוע מאד ורבע שעה אחרי נגמר הסיפור, פשוט נורא".

ברק היה ילד יצירתי בצורה בלתי רגילה, מספרים עליו הוריו. הוא היה צייר, מתכנת רובוטים, עסק בנגרות, תפר, סרג והוא גם היה שר, מנגן ושוחה. לעבודותיו הרבות הוא ממחזר בעצמו דברים. "הוא פעל כאילו על זמן שאול", אמרו הוריו, "כאילו הוא הרגיש. פעם הוא היה באיזה ראיון, רצה להתקבל למשהו, שאלו אותו מה חסר לך בחיים? אז הוא ענה: 'זמן' אני מניחה שהוא התכוון לכמה שעות ביממה אבל הוא לא חשב שזה יהיה לזמן שאול בעולם הזה".

הוריו של ברק חורי, צופית ואיציק. מנסים להגשים את חלומו.

המשטרה תבקש היום (יום א') להאריך פעם נוספת את מעצרו  של ערן אזולאי. בדיון הארכת המעצר ביום חמישי בלילה אמר הסנגור כי אזולאי הוא בגדר 'הלום קרב' מהאירוע שחווה והעובדה שהוא נהג שיכור, לא אומרת שהוא אשם בתאונה.

הנהג: "מצטער"

"ליבו", אמר הסנגור, "יוצא למשפחת קורבן העבירה ומצר על התוצאה. בין זה לבין לקבוע שיש חשד סביר שביצע עבירה כלשהי המרחק רב מאוד. זה שאדם נוהג על פי גרסת המשטרה תחת השפעת אלכוהול ונגרמת תאונה, זה עדיין לא אומר שהחשוד אשם בתאונה. נהיגה תחת שכרות לחוד ותאונה קטלנית לחוד. החשוד לאחר האירוע המתואר בבקשה חש לעזרתו של הקטין, הזמין מד"א והמתין להגעת מד"א. לא ברח ושיתף פעולה גם עם בוחן התנועה פרש את כל גרסתו".

השופטת מיה רויזמן אלדור, לא קיבלה את בקשת הסניגור לשחרור אזולאי וציינה כי קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו וכן מתקיימת עילה למעצרו כאשר עילה זו הינה מסוג מסוכנות אשר נגזרת משילובן של כלל בנסיבות בתיק לרבות תוצאותיה של הנהיגה. דבר זה מתחדד גם לנוכח עברו הפלילי התעבורתי של החשוד ביחס להתנהלות דומה בעבר. "מדובר במקרה מצער ביותר, יש לומר אף טרגי אשר אין לי כל ספק שגם החשוד עצמו מבכה את תוצאותיו, ומצר עליהן כפי שגם נטען בפני", כתבה השופטת בהחלטתה.

מגשימים את החלום של ברק

במקביל להליכים המשפטיים נגד הנהג הדורס, החליטו הוריו של חורי בן ה-12 להגשים את חלומו – להשלים את פרויקט הרובוט של בנם. באתר לגיוס המונים "giveback" פתחו ההורים בקמפיין לגיוס הכסף הנדרש להשלמת פיתוח הרובוט "כבאי אוטומטי" שמטרתו איתור וכיבוי שריפות בלי לסכן חיי אדם".

"החלום של ברק בשנה האחרונה לחייו היה להשלים את הרובוט", כתבו ההורים, "והוא היה כל כולו בתוך זה, אחד הדברים שהיו חסרים לו זה כלים וידע בתחום הרובוטיקה, המותאמים לגילו, על מנת לאפשר לו לממש את רעיונותיו".

"ברק חורי, בננו נדרס למוות ביום כיפור ע"י נהג שיכור, בן 12 במותו, הותיר אחריו הורים, שני אחים, משפחה וחברים שמסרבים לעכל את הבשורה", נכתב באתר. "ברק היה ילד יצירתי וסקרן, שאהב ליצור, להמציא, לתכנן ולהוציא לפועל את הרעיונות שלו".

לדברי ההורים, הרובוט מופעל על פאנל סולארי, עם חיישנים לאיתור חום, גז ואור, וכן חיישנים לזיהוי עצמים במרחב שמאפשרים לו לנוע באופן עצמאי, על הרובוט חיבר ברק מייכלים ובתוכם חומרים מעכבי בעירה. בשביל להפעיל את הרובוט פיתח בעצמו קוד מחשב דרך למידה עצמאית, בהיעדר מקורות ידע מתאימים לילדים בגילו בנושאים מורכבים אלו.

לסיוע בהגשמת חלומו של ברק חורי ז"ל – לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ד"ר מיה רויזמן אלדור


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות