תיעוד: תפיסת חשוד בביצוע ירי באזור זרזיר

הפשיעה בחברה הערבית: תושב זרזיר נעצר והועמד לדין על שימוש בנשק בעקבות אירוע ירי שבסופו נתפס. מתחילת השנה נתפסו במגזר מעל אלף אמצעי לחימה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

ירי במגזר הערבי הפך לדבר שבשגרה, המשטרה מנסה בכל כוחה להילחם בתופעה, ומתחילת השנה נתפסו על ידי השוטרים במחוז הצפוני מאות רבות פריטי אמל"ח אך זה נראה מעט מאוד לעומת כלי הנשק שמסתובבים שם. בימים האחרונים הוגש נגד תושב זרזיר כתב אישום חמור בגין ירי מנשק חם בנסיבות מחמירות ונשיאת נשק לאחר שנתפס שעה קלה לאחר הירי.

האקדח שנתפס. תיעוד: משטרת ישראל

במהלך פעילות מבצעית בזרזיר לפני מספר שבועות, התקבל דיווח על ירי לעבר רכב. בתגובה מהירה של שוטרי משטרת ישראל נעצר חשוד בתוך רכבו ובמהלך חיפוש נתפס אקדח מסוג F.N מתחת לכיסא הנהג. מהחקירה עלה כי המתלונן יצא מביתו לכיוון רמת ישי, באותה העת יישב הנאשם ברכבו כאשר הוא חמוש באקדח. בין הנאשם לקורבן קיימת הכירות מוקדמת על רקע סכסוך שהתפתח ביניהם באותה העת. כאשר זיהה הנאשם את הקורבן חולף על פנוי החל בנסיעה אחריו, עקף את רכבו וביצע לעברו ירי של מספר כדורים ונמלט מהמקום.

מעל אלף אמצעי לחימה ב-8 חודשים

בתגובה מהירה לארוע ירי ולאחר הודעה שהתקבלה במוקד המשטרה פתחו שוטרי משטרת ישראל בסריקות ואיתרו את רכב היורה זמן קצר לאחר הירי בסמוך לביתו כאשר הנהג יושב בפנים. בחיפוש שנערך ברכבו נתפס אקדח מסוג STAR שהונך מתחת לכיסא הנהג ובנוסף נתפסו ברכבו מספר תרמילים.

בסיום החקירה הוגש נגד החשוד בימים האחרונים על ידי פרקליטות מחוז צפון כתב אישום חמור בגין ירי מנשק חם בנסיבות מחמירות ונשיאת נשק.

מתחילת השנה ועד היום, במהלך תקופה של כ-8 חודשים בלבד במחוז הצפוני נתפסו מעל 1,000 אמצעי לחימה שונים ביניהם: 430 רובים ואקדחים, 204 רימונים, 58 מטענים, 12 לבנות חבלה, 399 בקבוקי תבערה, 411 זיקוקים ו-223 נשקי איירסופט והוגשו כנגד 259 חשודים כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בעבירות אמצעי הלחימה.

2 כתבי אישום על עבירות נשק בדרום

אתמול (יום ב') הוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע שני כתבי אישום נגד 5 נאשמים המייחסים להם ביצוע עבירות נשק.

על פי עובדות כתב האישום, גמלה בלבם של הנאשמים עבד אלקשחר, בן 43, יאסר אלטוחי, בן 26, ופריד דלדול בן 27, כולם מהפזורה הבדואית בנגב לסחור בנשק.

לפני מספר שבועות, כך מתואר בכתב האישום, לאחר תיאום, הגיעו שניים מהנאשמים למקום מפגש סמוך לחוות הסברסים שבקרבת כביש 204, בין דימונה לירוחם ומסרו שק ובו 7 אקדחים לנאשם נוסף עיזאת טראבין בן ה-24 – כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של סחר בנשק ועבירות נוספות, כל אחד לפי חלקו.

“סכנה לביטחון המדינה”

על פי עובדות כתב אישום, נוסף הנאשם חמזה אלכתנאני, בן 20 מרהט, צעד לפני כשבועיים בשול של כביש 6 סמוך לצומת בית קמה, כשהוא נושא אקדח חצי אוטומטי FN טעון ב-11 כדורים, באופן שמעיד על נכונות להשתמש בו בטווח קרוב. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות נשק נשיאה והובלה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בבקשת המעצר צוין, כי עבירות שמבוצעות באמצעות נשק חם הפכו למכת המדינה והאזור וגובות קורבנות רבים בנפש. אם ישוחררו הנאשמים, “נשקפת סכנה לבטחון הציבור ואף בטחון המדינה, בפרט לנוכח האלימות בנשק הגואה ופושה במחוזותינו” נכתב.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות