6 שנות מאסר לפועל זר מתאילנד שתקף את חבריו לעבודה במצ'טה

ביהמ"ש המחוזי בב"ש הרשיע את הפועל שפצע קשה שני עובדים שהתגוררו עמו וחייב אותו בפיצוי של 45 אלף שקלים. השופט: "מסכת אלימות קשה"
אייל חן |
חבט עם המצ'טה ונמלט לחממות. אילוסטרציה shutterstok
דקירה. אילוסטרציה shutterstok

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר 6 שנות מאסר לנתין זר מתאילנד, בן 41, שעבד בבית אריזה בדרום ותקף ופצע קשה שני חברים לעבודה המתגוררים עימו באמצעות מצ'טה. השופט ליבדרו שהרשיע אותו באיומים ושתי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הורה לו לפצות את השניים יחדיו, בסכום של 45 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, באחד הלילות התעורר הנאשם וקם מהמיטה כשהוא עצבני, דפק בידו על חלונות החדר ויצא מהחדר לחצר המתחם. חברו שאל אותו לפשר התנהגותו וזה בתגובה לקח בידו סכין קצבים ורדף אחריו כשהוא מניף את הסכין לכוונו באופן מאיים, עובדים נוספים שהיו בחדר תפסו את הנאשם ולקחו ממנו את הסכין. לאחר שהעובד דיווח על האירוע למעסיק החליט זה כי הנאשם יתגורר במקום אחר מחוץ למתחם.

כלי הנשק: מקל ומצ'טה

כעבור מספר חודשים, כך תואר בכתב האישום, ישבו המתלוננים בחצר המתחם כשהם והנאשם היו תחת השפעת אלכוהול. בשל הסכסוך הקודם, הנאשם באמצעות מקל עץ הכה את חברו בראש ובכתפו עד שהמקל שהחזיק נשבר. חברו של הקורבן ניסה לסייע לו וזה היכה גם אותו במקל עד שהפרידו ביניהם.

בהמשך שני המתלוננים ניסו להגיע לנאשם שהם מחזיקים מוט ברזל אולם נבלמו והנאשם בתגובה שהיה מרחק מטרים ספורים מהמתרחש והבחין בהם, ניגש לארון אחסון בחצר המתחם, פתח את דלת הארון והוציא מתוכו מצ'טה באורך של כ-60 ס"מ ומוט ברזל והמתין בסמוך, עד שתקף את השניים אחד באמצעות מכת אגרוף בפניו ואז הכה אותו בחוזקה פעם אחר פעם באמצעות ה"מצ'טה" בראשו ובגבו וחברו שהיה בסמוך והבחין בנעשה הגיע בריצה אל הנאשם והכה אותו בראשו בחוזקה באמצעות מוט ברזל בכדי למנוע מהנאשם את המשך התקיפה של החבר.

"בנס לא קופדו חיי אדם"

השופט ליבדרו ציין בגזר הדין, כי "לא ניתן להתעלם מתמונה העולה ממסכת האלימות הקשה" המתוארת בכתב האישום המתוקן ושחלקה מתועדת בסרטונים שצורפו. לדבריו, מדובר באירועי אלימות חמורים, קשים, ופוגעניים שרק בדרך נס לא קופדו חיים במהלכם.

"במבט על", נכתב בגזר הדין, "ניתן לומר כי נסיבותיו של תיק זה חמורות מהרגיל הן בשל האסקלציה באלימות הנאשם שהחל באיומים באמצעות נשק קר, עובר להכאה באמצעות מקל וכלה בהכאה באמצעות 'מצ'טה' שהובילה לנזקים הקשים- והן בשל העובדה שישנם שני קורבנות שניזוקו באופן משמעותי מאלימות שהפגין הנאשם".

מחולל האירוע

עוד הוסיף השופט ליבדרו: "סבורני כי יש לדחות את טענת ההפליה שהעלתה ב"כ הנאשם בין המתלוננים לנאשם. כאמור, הנאשם הוא מחולל האירוע בשני האישומים והוא זה שנקט באלימות הקשה. לא מצאתי כי למתלוננים היה חלק משמעותי בשלב השני של האירוע. אמנם, המתלוננים הצטיידו במקלות וניסו להגיע אל הנאשם לתקוף אותו חזרה אך בסופו של יום הם נבלמו על-ידי העובדים האחרים. הנאשם עצמו לא רק שלא עזב את המקום לאחר שתקף את המתלוננים כפי שיכול היה לעשות, אלא דאג להצטייד בנשק קר כשהבחין במתלוננים בהמשך, רץ לכוון המתחם והתקרב אליהם תוך שהוא מניף מוט לעברו במטרה להכותו".

________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

________________________________________________________________

עו”ד פלילי רוני ברוש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות