ברק בן עמי הורשע ברצח בתו התינוקת גוני

האב ניסה גם לרצוח את בת זוגו לשעבר ואת בתו הפעוטה בת ה-3, ירצה במסגרת הסדר טיעון, עונש מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר
דניאל בן חמו |
תמונתה של גוני, התינוקת שנרצחה על ידי אביה, במחאה מחוץ לבית המשפט בחודש שעבר. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופטת ליאורה ברודי, הרשיע על פי הודאתו את ברק בן עמי ברצח בכוונה בנסיבות מחמירות של ביתו התינוקת גוני ז"ל, בת עשרה חודשים במותה ובניסיון רצח של אישתו ובתו הפעוטה בת ה-3.

הנאשם הורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. במסגרת הסדר הטיעון, שנחתם על דעתה ובהסכמתה של המתלוננת, נקבע כי הצדדים יעתרו לעונש של מאסר עולם, ולעונש מצטבר נוסף של 20 שנות מאסר. בנוסף, הפרקליטות תבקש מבית המשפט כי יקבע שמדובר ברצח חריג בחומרתו. בנוגע לגובה הפיצויים לא הגיעו הצדדים להסכמה.

רצח בכוונה תחילה

כזכור במהלך חודש מרץ 2020 לאחר ויכוח שהתנהל בין הנאשם לאשתו, החליט הנאשם להמית את אישתו ושתי בנותיו ולשים קץ לחייו. לאור האמור, החל הנאשם להכות את אישתו ולדקור אותה ואת בנותיו באמצעות סכין מטבח. במהלך האירועים הצליחה אישתו לצאת מהדירה ולהזעיק עזרה, תוך שהנאשם מנסה למנוע זאת ממנה וממשיך לדקור אותה בחלקי גופה השונים.

רק לאחר הגעת אנשים נוספים לזירה חדל הנאשם ממעשיו. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם מותה של התינוקת; ואילו לאישה ולפעוטה נגרמו פצעי דקירה רבים והן נותחו ואושפזו.

ברק בן עמי בבית המשפט בדיון קודם. צילום: אבשלום ששון, פלאש 90

אכזריות בלתי נתפסת

באפריל 2020, שבועות ספורים לאחר הרצח האכזרי, הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז, נגד ברק בן עמי, בן 34 מהוד השרון, בגין רצח בכוונה בנסיבות מחמירות של ביתו התינוקת בת 10 חודשים, ושתי עבירות של ניסיון רצח של אשתו ובתו הפעוטה, בת 3.

כתב האישום מפרט לפרטי פרטים את מה שהתחולל ביום הרצח. על פי המתואר, בשעות הבוקר המוקדמות, בשל ויכוח של מה בכך שבמהלכו עלבו בן עמי ואשתו זה בזו, גמלה בליבו של בן עמי ההחלטה להמית את אשתו, א’, את בתם הפעוטה ואת בתם התינוקת, וכן לשים קץ לחייו. בן עמי התקרב ל-א’, אשר ישבה באותה עת על הספה כשהתינוקת בזרועותיה, היכה אותה באגרוף בפניה, דחף וחנק אותה, בעוד היא מנסה להדוף אותו ממנה. מייד לאחר מכן ניגש בן עמי אל מטבח הבית, נטל סכין מטבח ודקר את א’ מספר פעמים באמצעות הסכין בצווארה, במטרה להביא למותה. א’ נפלה מן הספה אל רצפת הסלון, בעוד התינוקת נותרה שכובה על הספה. בן עמי חנק שוב את א’ ודקר אותה בצווארה באמצעות הסכין.

התינוקת שילמה בחייה

לאחר מכן ניגש בן עמי אל התינוקת, ודקר אותה באמצעות הסכין, על מנת לגרום למותה, בצווארה וכן בבית החזה שלה. מייד לאחר מכן, בן עמי דקר את הפעוטה באמצעות הסכין מספר פעמים בצווארה ובפלג גופה העליון על מנת לגרום למותה. במקביל לכך, הצליחה א’ לקום וניסתה לצאת מן הדירה על מנת להזעיק עזרה. בן עמי ניגש אליה ודקר אותה פעם נוספת. למרות זאת, הצליחה א’ לצאת, אל החצר וצעקה לעזרה.

בן עמי, שיצא בעקבותיה, השיג את א’, תפס בשערה, ודקר אותה שוב, בבטנה, באמצעות הסכין. א’ נפלה על הארץ, ובן עמי תפס ברגלה וניסה לגרור אותה אל הדירה, אולם עזב אותה משהגיעו למקום אנשים נוספים. בן עמי חזר אל הדירה, שם חנק את הפעוטה בצווארה בידיו. בנוסף, פצע עצמו בן עמי באופן שטחי בצווארו בעזרת הסכין וסכין נוספת. בן עמי חדל ממעשיו כאשר נכנסו לדירה אנשים נוספים.

כתוצאה ממעשי בן עמי נגרם מותה של התינוקת; לפעוטה נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך 10 ימים; לא’ נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך 7 ימים.

______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאורה ברודי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות