תאונות עבודה – משרד עו"ד יובל אור

מכיוון וחיינו סובבים בעיקר סביב עבודה ופרנסה, רבות הפעמים בהם נפצע או נפגע תוך כדי עבודתנו ובמקרים כאלה, ייתכן ועלתה בידנו הזכות לתבוע פיצויים
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%95%d7%91%d7%9c-%d7%90%d7%95%d7%a8 |
תאונת עבודה, אילוסטרציה

תאונות עלולות ואכן קורות בכל מקום.

הן עלולות לקרות בבית או בבית עסק כלשהו מחוץ לבית או אפילו סתם בעודנו הולכים ברחוב. מכיוון וחיינו סובבים בעיקר סביב עבודה ופרנסה, רבות הפעמים בהם נפצע או נפגע תוך כדי עבודתנו ובמקרים כאלה, ייתכן ועלתה בידנו הזכות לתבוע פיצויים.

תביעת פיצויים

תביעה אל מול המעסיק

תביעות בנושא תאונת עבודה הן דבר מורכב ולא פשוט, שכן, רבות הפעמים שהתביעה צריכה להתבצע מול המעסיק שמכיר אותנו, ובה בעצם תתכן התנהגות רשלנית או אפילו התנהלות לא תקינה, כזאת שאף הגיעה לרמה של פציעה או חבלה, אין מדובר רק בנזקי גוף אלא אף בנזקי נפש שעלולים לקרות לעובדים בחצרי המעסיק.

אל לנו לשכוח כי חיינו חשובים מכל ואם התנהלות רשלנות הובילה למצב שבו אנחנו נמצאים הרי שעלינו להוכיח זאת בבית המשפט ולדרוש את הפיצוי המגיע לנו ממי שפגע בנו. במישרין או בעקיפין.

תביעה מול המעסיק תתנהל מול ביטוח מעבידים – חברת הביטוח ככל שמעסיק סביר יבטח את עצמו בכך ואם לא אז עלולה להיות תביעה אישית כלפיו.

עלינו לזכור, כי במקרה של תאונה, אם נפגענו בצורה חמורה הפוגעת בתפקוד התקין של חיינו, ואפילו פוגעת באופן השתכרות שלנו, עלינו לדרוש את המגיע לנו על מנת שנוכל להמשיך ולהתקיים בצורה המיטבית.

עו"ד יובל אור

תביעה אל מול הביטוח הלאומי

לתאונת עבודה מול הביטוח הלאומי יש פנים רבות לרבות: פגיעה נפשית, פגיעה פיזית, מחלות מקצוע, מיקרוטראומה וכו'.

תביעה מול הביטוח הלאומי תתחיל במילוי טפסים וכן טופס ב.ל 250 אשר תמולא על ידי המעסיק, יש חשיבות לדעת מה לרשום בטפסים ובהם בין היתר הפגימות הרפואיות שכן יהיו לכך השלכות בהמשך אל מול תביעת הנכות בהופעה בפני ועדות רפואיות וכן בהכרת התביעה.

חשוב להבין הביטוח הלאומי הינו אמנם מוסד סוציאלי, אולם ברגע האמת המוסד מתנהל כמו חברת ביטוח פרטית לכל דבר ועניין וזה אומר כי תאונת עבודה לא מוכרת באופן אוטומטי אלא תתנהל חקירה ובדיקה בטרם ההכרה התאונתית.

לא כל תאונה תיחשב באופן אוטומטי כ"תאונת עבודה" ולכן החוק קבע מספר סיטואציות במסגרתן התאונה עלולה להיחשב:

תאונה בדרך אל העבודה וביציאה ממנה

הענקת סיוע רפואי – חירום לאדם מחוץ לעבודה כאשר האירוע מתרחש בזמן העבודה ובדרך לאירוע העובד/ת נפצע/ת.

מחלת מקצוע כגון: בעיות שמיעה הקשורות לעבודות עם רעש או מחלות אשר מוגדרות בתקנות הביטוח הלאומי ברשימה סגורה ומתרחשים עקב תנאי עבודה.

ויכוח חריג אשר מוגדר כאירוע חד פעמי ייחודי וחריג בין מעסיק לעובד אשר גורם לעובד "שיתוק נפשי" או בעיות נפשיות עלול להיות מוכר כתאונת עבודה.

עורך דין יובל אור בעל ניסיון רב בתחום תביעות תאונות עבודה לרבות מול הביטוח הלאומי, לעורך דין יובל אור ניסיון אישי אל מול התמודדות במצבים של תאונות עבודה ואף ניסיון משפטי מאירועים תאונתיים מורכבים שניהל.

עורך דין יובל אור: " מבחינתי מאחורי כל תיק מדובר באדם ועולם ומלואו לכן חשוב לי לטפל בתביעת תאונות בכלל ותאונות עבודה בפרט ברגישות, תוך יחס אישי הקשבה ולווי צמוד לאורך כל בדרך לקבלת הפיצויים הראויים".

ליעוץ ללא התחייבות עו"ד יובל אור : 052-303-000-7. לאתר המשרד לחצו כאן.

מאמר זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני
נוסח המאמר בלשון זכר אך מופנה ל2 המינים


עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות