אל תהפכו את הגירושין לשדה קרב

פרידה בין בני זוג עלולה להפוך בקלות למלחמה שבה הקורבנות העיקריים הם הילדים. עו"ד דפנה פלר, המתמחה בדיני משפחה, מסבירה כיצד תתגרשו בשלום
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר)

גירושין הוא אינו דבר פשוט.

מדובר בהליך מורכב שלרוב גובה מאיתנו זמן ומשאבים יקרים. כמובן שאנחנו נעדיף שהדבר יסתיים "בשלום" כאשר שני הצדדים מסכימים על פרידה שקטה עם הסכם חתום, אבל מעת לעת נראה שהגירושין הופכים שדה קרב כאשר הנפגעים העיקריים שלו הם הילדים.

"אין מנצח בגירושין. בסופו של דבר אתם תתגרשו אבל הפגיעה שנעשתה בילדים, היא לא תמיד ברת תיקון", מסבירה עורכת הדין לענייני משפחה, דפנה פלר. עורכת הדין פלר מוסיפה כי רבות הפעמים שבני הזוג הנמצאים בהליך גירושין, עושים שימוש בילדים כאילו והיו כלי נשק לניגוח הצד השני.

עו"ד דפנה פלר

 

אולי ניצחתם בקרב, אבל לא במלחמה

מדובר בגישה בעייתית שתכליתה ניצחון בתיק בכל מחיר אבל "אל לנו לשכוח כי גם אם תנצחו בקרב, לא בטוח שתנצחו במלחמה", מציינת עורכת הדין פלר.

לאחרונה, נתקלים בתי המשפט במושג "הסתת ילדים" במסגרת הליכי גירושין. מדובר בתופעה מכוערת שבעיקרה, הורה אחד מספר רעות על ההורה האחר בפני ילד שלאו דווקא יש לו את היכולת להכיל ולהתמודד עם המצב. מדובר במהלך לא תקין שעליו יצטרך ההורה המסית לתת את הדין.

גם בעניין סרבנות גט סבורה עוה"ד פלר – "תמיד יש מה לעשות! גם כאשר נדמה כי מדובר בסרבן גט עקשן במיוחד שלא מוכן לוותר, נראה שלא יהיה אופטימי לומר שבתי הדין, גם הרבניים, יעשו הרבה על מנת לא להותיר אף אישה עגונה".

יש מה לעשות

עוד היא מוסיפה כי גם "מעבר לכך אפשרות לבצע סנקציות אדירות כמו עיקולים, צו יציאה מהארץ ואפילו במקרים מסוימים גם פקודת מאסר". לדבריה, למרות מה שנהוג לחשוב היום, בתי הדין הרבניים מאד התקדמו.

עורכת הדין פלר אומרת כי חשוב מאוד לגשת להליך גירושין ללא אגו, הרי שמדובר בהליך שיכול להסתיים בעוד חתימת חוזה בין שני צדדים מרוצים. "רבות הפעמים בהן אנשים שוכחים כי הסיבה להתחלת כל ההליך הזה הוא על מנת לסיים את הקשר ולא להאריך אותו בעוד זמן ובירוקרטיה" גורסת עו"ד פלר.


עו"ד דפנה פלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות