בעקבות הרפורמה בעבירות המתה: כתב אישום מתוקן נגד זדורוב

הפרקליטות מתאימה את סעיפי האישום נגד רומן זדורוב, בהתאם לתיקון בחוק העונשין, והיא מייחסת לו רצח בנסיבות מחמירות של קטינה מתחת לגיל 14: "רצח באכזריות מיוחדת"
רונן לוי |
רומן זדורוב לאחר שחרורו בשבוע שעבר, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום מתוקן ובקשה לתיקון כתב האישום נגד רומן זדורוב, הנאשם ברצח בכוונה תחילה של הנערה תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין, וזאת במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, ולפי נוסח החוק החדש (לאחר הרפורמה בעבירות המתה) ברצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בקטינה מתחת לגיל 14 ו"בוצע באכזריות מיוחדת". עוד מיוחסת לועבירה של שיבוש מהלכי משפט.

בבקשה לתיקון כתב האישום נאמר, כי תיקון כתב האישום בפרק העובדות כולל תיקונים שנועדו להתאים את עובדות כתב האישום המקורי לרפורמה בעבירות ההמתה. כמו כן, תוקנה רשימת עדי התביעה ע"י הוספת 13 עדי התביעה, שנובעת בעיקר נוכח חומר חקירה שנאסף בשלב הערעור והמשפט החוזר, ופעולות חקירה שהתבקשו בעקבותיו.

"אכזריות מיוחדת"

כתב האישום המתוקן מתאר כיצד זדורוב עקב אחר תאיר ז"ל כשהלכה לשירותים, וכיצד שיסף את גרונה באמצעות "סכין יפנית" שנשא עימו בקביעות. לפי כתב האישום, זדורוב הותיר את תאיר ז"ל בתא השירותים, כשהיא שרועה על מושב האסלה. הוא נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי גופת המנוחה, ויצא מן התא כשהוא מטפס על גוף המנוחה, דרך עליה בשתי רגליו, נאחז בדפנות התא מלמעלה וקפץ החוצה.

זדורוב נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה. בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה. לאחר הרצח, שבר את להב הסכין ששימש לפגיעה במנוחה, והחליפו בלהב חדש. זדורוב העלים את הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת ביצוע הרצח, במטרה למנוע או להכשיל את החקירה נגדו.

חזר הביתה אחרי 15 שנים

בשבוע שעבר שוחרר זדורוב לביתו, בתנאים מגבילים ותחת איזוק אלקטרוני לאחר 15 שנה בכלא. זאת, לאחר ששופט בית המשפט העליון אלכס שטיין לא קיבל את ערעור הפרקליטות על החלטת בית המשפט המחוזי והורה כי רומן זדורוב רוצח הילדה תאיר ראדה ישוחרר באיזוק אלקטרוני לביתו.

השופט שטיין קבע כי החלטתו של המשנה לנשיאה, השופט (בדימ’) חנן מלצר, לבטל את הרשעת המשיב, רומן זדורוב, ולהורות על עריכתו של משפט חוזר בעניינו – משמעה “החלשה בעוצמת הראיות” אשר נדרשות על פי הדין למעצר עד תום המשפט.

“בנסיבות אלו”, כתב השופט, “וכן בהתחשב באורך המאסר שהמשיב כבר ריצה בכלא; בכך שהמסוכנות שלכאורה נשקפת ממנו פחתה ולנוכח תנאי המסגרת של מעצר-בית מלא באזוק אלקטרוני, אשר נקבעו על ידי בית המשפט המחוזי נצרת – הוחלט לאפשר למשיב לעבור מן הכלא למסגרת שאושרה לו על ידי בית המשפט המחוזי, בכפוף להוספה של מספר תנאים מגבילים אשר נועדו להבטיח את מטרותיו של ההליך הפלילי ואת שלום הציבור”.

המחוזי החליט לשחרר

כזכור, בתחילת החודש נרשמה הדרמה במשפט זדורוב: אחרי 15 שנה בכלא, הורה שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, ערפאת טאהא, לשחרר את רומן זדורוב מהכלא למעצר בית באיזוק אלקטרוני, למרות ההתנגדות הנחרצת של הפרקליטות. על פי החלטת בית המשפט, זדורוב ישהה במעצר בית עד לסיום המשפט החוזר בו הוא נאשם ברצח הילדה תאיר ראדה.”לא המבקש היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לשחרור, אלא היה על המדינה להראות כי על אף חלוף הזמן, קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך החזקתו במעצר מאחורי סורג ובריח. בנטל זה לא עמדה המדינה”, כתב השופט בהחלטתו. הפרקליטות, הודיעה כי תערער וביקשה עיכוב ביצוע להחלטה.

___________________________________________________________________

עו”ד אסף גל

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות