נישאתם לאזרח זר? כך תצלחו את הבירוקרטיה

אהבה זה כואב, אבל קשה עוד יותר למי שמעוניינים להקים בית בישראל עם בן זוג שאינו מכאן. עו"ד לודמילה איליאגויב, המכינה זוגות לקראת קבלת האזרחות המיוחלת מסבירה איך עושים זאת
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
צילום: פלאש 90

אהבה היא לא דבר פשוט ולעיתים מתלווים אליה קשיים כאלה ואחרים. על אחת כמה וכמה כאשר האהבה היא של אזרח ישראל לאזרח זר, המצב הופך מסובך יותר. הבירוקרטיה שמעמידה המדינה לקבלת אזרחות ישראלית היא לרוב מתישה ומעיקה.

"הכל מתחיל בפתיחת התיק במשרד הפנים שאת הפעולה הזאת עושה האזרח הישראלי מבין הזוג, עוד בטרם בכלל הגיע בן זוגו לארץ" מסבירה עורכת הדין לודמילה איליאגויב. לאחר שקיים התיק במשרד הפנים ניתן להביא את הזר ארצה, אם במסגרת של ויזת תייר או בכל אפשרות אחרת.

זכויות משתנות

חשוב לציין כי הזכויות המגיעות לזר שעולה לישראל משתנות בהתאם לזמן השהייה שלו.

תחילה הזר מקבל אשרת שהייה בלבד, ואילו בהמשך הוא יקבל בנוסף תעודת עבודה ולאחר מכן אף שירותים רפואיים בקופות החולים השונות.

עורך דין לודמילה איליאגויב
עו"ד לודמילה איליאגויב

לא כל אדם יכול להיכנס באופן כל כך חופשי למדינת ישראל באמתלה של חתונה. "משרד הפנים בודק את הזוגות בציציות" אומרת עורכת הדין איליאגויב.

חשיבות התיעוד

על הזוגות להראות התכתבויות ביניהם, אם ברשת החברתיות ואם בצ'אטים השונים או אפילו במקרה של זוגות מבוגרים יותר, הוצאת תדפיס של שיחות טלפון, כמו גם הוכחת מגורים משותפים. כלל הדברים ייבדקו במהלך תשאול במשרד הפנים, במהלכו הזוג מתראיין בנפרד ועליהם להוכיח כי הם מכירים אחד את השנייה.

"אני מכינה את הזוג לקראת התשאול. אם ביום יום יש דברים שאנחנו לא שמים לב ומתנהגים פשוט בשוטף, אני מלמדת אותם לזכור את כל הדברים" מציינת עורכת הדין איליאגויב שמסבירה שתיעוד הכי קטן, אפילו של קבלה של מתנה יכול לשמש הוכחה נוספת עבור הזוג.

עורכת הדין איליאגויב מוסיפה כי מעבר לעבודתה בהכנת הזוגות, ניכר כי תפקידה הנוסף הינו להגן על זכויותיו של הזר. רבות הפעמים שהזר עצמו אינו מודע לזכויותיו כלל. דוגמה בולטת לכך היא שעל אף הזמן הקצוב שיש למשרד הפנים כדי להחזיר תשובה, לעיתים קרובות הודעות ההחלטות שלהם מתעכבות ללא כל סיבה.


עו"ד לודמילה איליאגויב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות