חשד: הכריח עובדת בנק לשדוד את מקום עבודתה עם מטען דמה

פקידת הבנק, שנעצרה בסניף, סיפרה לחוקרים שנחטפה ואולצה לבצע את המעשה, כמו גם להצטלם בעירום. בעקבות עדותה נעצר משה שובל, 69 מחיפה ומעצרו הוארך ב-7 ימים
רונן לוי |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

תמיד חשבנו שאירועים כאלה לא יכולים להתרחש בישראל, אבל תמיד יש הפתעות. דרמה התרחשה בסניף בנק מזרחי טפחות בחיפה, לאחר שעובדת הבנק נעצרה בחשד כי ניסתה לשדוד לכאורה את מקום עבודתה באמצעות חגורת נפץ, אולם בחקירתה היא טענה כי נחטפה ואולצה לבצע את המעשה. בעקבות חקירתה, ביום שישי בבוקר נעצר משה שובל, תושב חיפה, בן 69, ללא עבר פלילי בחשד שהוא זה שחטף והורה לעובדת הבנק לבצע את השוד. מעצרו של החשוד הוארך בבית משפט השלום בחיפה ב-7 ימים.

הכל החל ביום חמישי האחרון, כאשר עובדת הבנק, בת 31, הגיעה לסניף והודיעה כי היא נושאת על גופה חגורת נפץ ודרשה 3 מיליון שקלים, ובאם לא ינתן לה מבוקשה היא תפוצץ את חגורת הנפץ. השוד עצמו השתבש וסוכל, לאחר שמנהל הבנק סירב להאמין לעובדת כי חגורת הנפץ שעליה אמיתית ולשתף פעולה עם דרישותיו לכאורה של החשוד. מנהל הבנק לא נטל סיכונים והורה לעובדים וללקוחות לצאת מהבנק בשעה שהוא פרק את מטען הדמה והזעיק את המשטרה למקום.

גרסה אמינה

השוטרים שהגיעו למקום סגרו את האזור ולאחר שהפעילות חזרה לשגרה עצרו את עובדת הבנק ושיחררו אותה. זאת, לאחר שקיבלו את גרסתה שנחטפה ואולצה לעשות את הדבר. החוקרים קיבלו את הגרסה בתום גביית עדויות נוספות ממקורביה וחבריה לעבודה שאיששו וחיזקו את עדותה.

ביום שישי חלה התפתחות בחקירה, לאחר שהפקידה מסרה הפקידה לחוקרים תיאור של החוטף, צילום שלו, ומספר הרכב ששימש לחטיפה לכאורה ואלה יצאו ועצרו את החשוד, תושב חיפה, ללא עבר פלילי ומהחקירה עלה כי החשוד חטף את פקידת הבנק מביתה תוך שהוא מזדהה כאיש מחלקת הביטחון של הבנק, לפני כן כדי שלא תסרב לו הוא צילם אותה תמונות עירום בתנוחות אינטימיות.

עוד עלה מהגרסה שמסרה העובדת, כי לאחר שנכנסה עמו לרכבו הוא נסע לחניון התת קרקעי הסמוך לבנק, שם הצמיד לגופה מטען שטען כי הוא אמיתי, אך היה למעשה מטען דמה, צייד אותה בטלפון סלולרי ודרש ממנה כי תשדוד שלושה מיליון שקלים באמצעות העברה בנקאית שיבצע מנהל הבנק לפי הוראות שיעביר לו בטלפון הנייד שנתן לעובדת.

"סבא לנכדים"

שובל הובא לדיון בבית משפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו. במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי שובל שמר על שתיקה מוחלטת בחקירתו בהנחיית עורך דינו, אולם קיימות ראיות ישירות שקושרות את החשד כנגדו.

"מדובר", אמר נציג המשטרה, "בחשד חמור ביותר של כליאה, שוד מזוין, הוא לקח מכשיר מהקורבן ועבירות נוספות". סנגורו של החשוד, הגיע להסכמה על ימי המעצר. בדיון טען כי "מדובר באדם מבוגר ללא עבר פלילי, סבא לנכדים שמתמודד עם מחלה קשה מאוד. הוא מכחיש את כל החשדות. אנו מצפים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם ותתחשב במצבו הרפואי הקשה".

שופטת בית משפט השלום בחיפה, איילת השחר ביטון פרלה, קיבלה את הסכמות הצדדים והורתה על הארכת מעצר החשוד בשבעה ימים נוספים.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת איילת השחר ביטון פרלה

____________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות