המכשול על רחבת הריקודים: נייר צלופן

צעירה טענה בתביעת נזיקין כי במהלך הופעת מחול מעדה ונפצעה ברגלה, אך ביהמ"ש דחה את גרסתה: "לא הוכיחה שהחליקה על נייר צלופן"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, דחה תביעת נזקי גוף של צעירה שטענה כי נפצעה במהלך הופעת ריקוד בעת שהיתה נערה זה בשל נייר צלופן שהיה על הבמה. השופט מזרחי גם קבע כי היא תשלם 10 אלף שקל הוצאות ושכ"ט עו"ד לנתבעת. "מעדותה של התובעת", כתבה השופט מזרחי, "לא ניתן לקבוע ממצא בדבר קיומו של מפגע – הוא נייר הצלופן אשר עליו לפי הטענה החליקה רגלה".

על פי התביעה, התובעת, בעת שהיתה בת 17, השתתפה במסגרת אולם הנתבעת בחזרות להופעת ריקוד. לפי טענת התובעת, בעת החזרה הסופית לריקוד המתוכנן, במהלך הריקוד על הבמה, היא החליקה על נייר צלופן שהיה מונח על רצפת הבמה.

לגרסת הצעירה, עקב ההחלקה, היא פרקה את הברך. מגישת עזרה ראשונה, שהגיעה להעניק לה עזרה, הצליחה להחזיר את הברך למקומה. התובעת נשארה במקום עד לסוף ההופעה, כשהיא סובלת מכאבים. שעות לאחר מכן, פונתה התובעת למוקד לרפואה דחופה, היא התקשתה בדריכה על הרגל, סבלה מנפיחות, כאבים, רגלה נחבשה והיא נזקקה למשככי כאבים. לטענתה, היא החלה טיפולי פיזיותרפיה ונזקקה לטיפול רפואי נוסף.

"חשה החלקה"

השופט מזרחי, שדחה את התביעה, ציין כי אכן, לפי עדותה, במהלך הריקוד, התובעת "חשה" החלקה, היא נפלה ארצה, פרקה את הברך, סבלה מכאוב, אך אין לה ידיעה אישית כי רגלה החליקה על נייר צלופן, שהינו המפגע הנטען על-ידה בתביעה זו.

על פי בית המשפט, במהלך עדותה התברר, כי היא עצמה לא הבחינה על מה בדיוק החליקה, והטענה כי החליקה על נייר צלופן נכנסה לתודעתה מדברים ששמעה מחברותיה האחרות.

"מעדותה של התובעת", כתבה השופט מזרחי, "לא ניתן לקבוע ממצא בדבר קיומו של מפגע – הוא נייר הצלופן אשר עליו לפי הטענה החליקה רגלה".

ללא הוכחה

לדברי השופט, מעבר לכך, קשה לקבל את עדותה, שלפיה המשפט – "החלקת על צלופן" היה המשפט הראשון ששמעו אוזניה, כאשר חברותיה נגשו לעזרתה, במקום שייאמר משפט טבעי יותר בנסיבות, כגון משפט שמבקש לברר היכן נפגעה, ממה היא סובלת, היכן כואב לה ובמה ניתן לעזור לה.

עוד צוין בהחלטה כי הצעירה אינה זוכרת האם נעלה נעליים ושיערה: "יכול להיות שהיינו בלי כלום. ש: יחפות ? ת: כאילו מן גרביים".

|בנוסף לכך, טענת התובעת, כי היא החליקה על נייר צלופן לא מצאה ביטוי במסמכים רפואיים הראשונים, כפי שהיה מצופה", כתב השופט מזרחי והוסיף: "בנסיבות תיק זה נטל הבאת הראיה ונטל ההוכחה מוטל לפתחה של התובעת ולא על הנתבעות, בבחינת "המוציא מחברו עליו הראייה" והתובעת לא עמדה בנטלים ראייתיים אלו. על כן, אין לדוח משקל ראייתי להטות את הכף לקבלת התביעה".

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

________________________________________________________________

עו”ד גיא קנפו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות