חזיר כשר

כך עצרה הממשלה את יבוא בשר החזיר ומוצריו. בימים האחרונים שינתה הממשלה בלחץ החרדים את חוק הכשרות על יבוא בשר חזיר ומוצריו נחרכה שהיתה בתוקף מאז נחקק החוק לפני כ28 שנים.
נעמה כהן |
בשר חזיר

על פי הפרסום אתמול בחדשות 12 מכשהוקמה ממשלת רבין ב-1992 דרשה ש"ס לחוקק חוק נגד ייבוא בשר לא כשר. אם היה רבין מסרב הוא לא היה יכול להרכיב ממשלה, ובשל כך נאלץ להיכנע לדרישה. יחד עם זאת הסכימו הצדדים על עשרה פריטים שיוחרגו מהחוק, בהם פירות ים, חלקי חזיר, שומן חזיר ונקיניקים – ועליהם לא יחול החוק על פי החלטה זו פעלו מאז ועד היום היבואנים ורשתות המזון. כך למשל כשנפתלי בנט היה השר הממונה הובאו ארצה 295 טון של בשר ושומן חזיר, כשאלי ישי היה השר הובאו 247 טון, וכשהגיע תורו של דרעי, שכיהן כחמישה חודשים– יובאו 93 טון בלבד.
כעת, בצל המצב הנוכחי של היעדר ממשלה קבועה, העבירו תקנה חדשה שקובעת כי כל פרטי החזיר ושומן החזיר נדרשים בתעודת כשרות. משמעות המהלך היא למעשה שאין אפשרות לייבא כל בשר שאינו כשר לארץ. משמעות נוספת היא שמי שצורך את הבשר יסבול מהתייקרות משמעותית במחיריו.
וכך, נכון להיום יש שתי מדינת בעולם שבהן אנשי דת קובעים מה התושבים יאכלו – ישראל, ואירן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות