נפצעתם בתאונת דרכים? כך תקבלו את הפיצוי המגיע לכם

הידעתם כי ע"פ חוק כל אדם שעבר תאונות דרכים זכאי בפיצוי? מה קורה אם אתם לא יודעים מי פגע בכם ומה עושים אם אין ביטוח? עו"ד לילך יחזקאל עושה לכם סדר
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

תאונת דרכים הוא אירוע שלא מתכוננים אליו. בדרך כלל זה קורה כך סתם כאשר אנחנו או אדם אחר לא שמים לב לכמה רגעים. בין אם מדובר בתאונה שנקלעה לדרכינו כאשר אנחנו בתוך רכב או אפילו אם אנחנו רוכבי קורקינט או אופניים שרכב נכנס בהם, מגיע לנו פיצוי.

"רוב האנשים לא יודעים שמגיע להם פיצוי בעקבות מעורבותם בתאונות דרכים. לרובם מגיע פיצוי. גם אם נמוך", מסבירה עורכת הדין לילך יחזקאל. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי כל מי שעבר תאונת דרכים זכאי בפיצוי.

יש לציין כי הפיצוי המדובר הוא בגין נזקי גוף שקרו בעקבות אותה תאונה ולא מדובר על נזקי רכוש, כאשר זו תביעה מעט שונה.

עו"ד לילך יחזקאל

תביעות נזקי גוף

עו"ד יחזקאל מוסיפה כי חברת הביטוח היא הנתבעת העיקרית בתביעות נזקי גוף. כלומר, אנחנו כנהגי הרכב נתבע את חברת הביטוח של הרכב שלנו על נזקי התאונה. כאשר אנחנו הולכי רגל או שמא נהגי רכב דו גלגלי כמו אופניים או קורקינט, אנחנו נתבע את חברת הביטוח של הרכב המעורב.

יתרה מכך, מוסיפה עורכת הדין יחזקאל, כאשר אין את מי לתבוע, כלומר בתאונת "פגע וברח" או במקרה שבו לנהג הרכב אין ביטוח חובה, ניתן לתבוע את קרנית- קרן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שהקימה המדינה.

סרגל הפיצויים

"אחת השאלות שהכי נשאלות על ידי לקוחות הן גובה הפיצויים והתשובה היא לא חד משמעית" אומרת עורכת הדין יחזקאל שמבהירה כי ראשית כל, נזק גוף אפשר לקבוע רק שנה לאחר התאונה. כלומר, להוכיח שעדיין נגרם נזק כל כך משמעותי שגם שנה אחרי הוא עדיין קיים. שימו לב שגם נזקים זמניים זכאים להתייחסות ברמה המשפטית ואולי אף לפיצוי.

מעבר לכך, סרגל הפיצויים נע בין הפגיעות השונות שנגרמו לנו. אם נותרנו נכים לאחר התאונה הרי שהטיעון שלנו לפיצויים חזק יותר, כמו גם אם נפגע כושר ההשתכרות שלנו.


עו"ד לילך יחזקאל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות