בעל חדר הכושר תובע בגלל אפליקציית ME

תביעת לשון הרע בגלל היישומון המאפשר זיהוי שיחות: תושב ת"א טוען כי שותפה עסקית לשעבר כינתה אותו באפליקציה "נוכל ורמאי", פגעה בשמו הטוב ודורש פיצוי של 150 אלף ש'
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

מי לא מציץ מדי פעם לראות כיצד מכנים אותו באפליקציית זיהוי השיחות ?ME אחד כזה, תושב תל אביב, בעל חדר כושר, הגיש תביעה בימים האחרונים בסך 150 אלף שקלים, נגד תושבת רמת גן שהקשר העסקי בינהם לא צלח וכינתה אותו באפליקציה שחשופה לעיני כל "נוכל ורמאי".

על פי התביעה, התובע הינו בעלים ומנהל של חדר כושר שהקים בין היתר למתאמנים בעלי מוגבלויות, התקשר עם הנתבעת בהסכם למתן שירותי משרד ואדמיניסטרציה בחדר הכושר בבעלותו.

בתמצית סוכם בין השאר כי עד 50 לקוחות ראשונים ועל מנת לאפשר את הרצת העסק ו״במטרה לצמוח ולגדול ביחד" כפי שנכתב בהסכם, מכסה אליה הגיע התובע כעבור חצי שנה, שירותי הנתבעת יינתנו ללא עלות ולאחר מכן, השכר ישולם בהתאם לבנק שעות.

עודכן בזמן אמת

ההתקשרות בין השניים זו באה לסיומה כעבור מספר חודשים בעקבות מכתב שהוציאה ובו דרשה לטענת התובע, כספים שלא כדין, לאחר שקיבלה שכרה המלא עבור התקופה שסוכמה ותוך שהתובע דחה בתוקף כל טענה או ניסיון לייחס לו "חוב" נוסף כלפיה.

במקביל לסיום ההתקשרות, גילה התובע כי הנתבעת שמרה אותו באפליקציה תחת השמות "רמאי ו-נוכל", לאחר שהתובע קיבל התראה על כך בזמן אמת.

"המדובר, ללא ספק, בהשמצות ותיאורים קשים, שעניינן הכפשת שמו הטוב של התובע, במטרה לקעקע את אמינותו, אישיותו ומקצועיותו (ביודעה כי לכינויים אלו חשופים לקוחות פוטנציאליים) ללא שום הצדקה ובאופן קטגורי כהצגת עובדה!", נכתב בכתב התביעה.

דרש להסיר הפרסומים

עוד נכתב כי "טרם הגשת תובענה זו, התריע התובע בפני הנתבעת על פרסומיה אלו ודרש להסירם וכי תחדל מהשמצותיה ואיומיה כלפיו, אך הנתבעת בחרה להגיב באופן לא ראוי, סירבה להתנצל במפורש ולא הסירה את הפרסומים באופן שלא מותיר עוד ספק באשר לכוונותיה".

בתביעה הוסיף וציין התובע כי הוא הבין כי הנתבעת מדברת עליו סרה גם בפני אנשי מקצוע משותפים הקשורים אל הצדדים עסקית וכאשר פנה אליה שלחה לו מסרים מאיימים: "כל מי שפגע בי לא שרד״ וכן ״סופך בהתנהגות כזאת היא כמו 2 שהתנהגו כמוך". כעת מבקש התובע מבית המשפט, להורות לנתבעת להסיר את כל הפרסומים הפוגעניים כנגד התובע באפליקציה, מושא הפרסומים וכן במרשתת או בכל פורום או מדיום נוסף, ככל ופורסמו ולשלם לתובע פיצוי בסך של 150 אלף שקלים, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

_______________________________________________________________

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות