מימוש זכויות רפואיות זוהי החובה שלנו

אם נפצעת או חלית חשוב שתדע טת מהן הזכויות המגיעות לך – ידע זה עשוי להציל חיים
רונן חן |
אבנר הייזלר

אם נודה על האמת, כאנשים חסונים ובריאים, הזכויות הרפואיות להן אנו זכאיים, לא באמת מעניינות אותנו. לנו יש את העבודה שלנו, את העיסוקים שלנו ואת סדר היום הגדוש. אבל מה קורה כשמשהו מתפקשש בדרך? כשפתאום אנו נפגעים או מתחלים ועולה צורך בטיפולים רפואיים?במצב שכזה, רב האנשים לא יודעים למי עליהם לפנות כדי לממש את הזכויות המגיעות להם לפי חוק ולחלק מאיתנו גם אין את הכוח והיכולת לצלוח את מכשולי הבירוקרטיה הרבים והמייגעים.

אל תהססו – זכויות רפואיות מגיעות לכולנו

על מנת לקבל את מירב הזכויות הרפואיות המגיעות לכל אחד ואחת מאיתנו כתוצאה מפציעה או מחלה יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים ובקיאות בשלל החוקים והתקנות אשר מגדירים את תנאי הזכאות. אבנר הייזלר, מומחה לביטוח סיעודי, ומימוש זכויות מביטוח לאומי, מחברות ביטוח ומגופים נוספים מסביר: "כולנו משלמים מדי חודש ולמשך כל חיינו ביטוח לאומי, חלקינו אף משלמים סכומים גבוהים יותר בעבור הטבות וביטוחים פרטיים, וזאת על מנת  להבטיח את עתידנו ולדעת שבשעה בה נזדקק לסיוע ולעזרה יהיה מי שידאג ויאפשר לנו להמשיך ולחיות חיים ראויים ונורמטיביים. אולם בפועל הדברים לא תמיד מתנהלים כך ומתגלים לא מעט קשיים מיותרים. לצערי, לא כולם מודעים לזכויות המגיעות להם בהתאם לחוק ובפני אלה המודעים, ניצבת דרך פתלתלה ומייגעת, לכן העמדנו לרשות האנשים צוות מיומן ומקצועי שיכול ויודע להתמודד עם מכשולי הבירוקרטיה ומסוגל לסייע בקבלת מלוא הזכויות וההטבות המגיעים לכל אחד ואחת מאיתנו על פי חוק".

תאונות עבודה

נתוני הסטטיסטיקה, כפי שנמסרו על ידי משרד התמ”ת, מלמדים כי בכל יום מתרחשות כמאה שישים וארבע תאונות וכשישים אלף אנשים בשנה, בממוצע, נפגעים בתאונות עבודה ומאבדים את יכולתם להמשיך ולעבוד, לעתים לצמיתות. הביטוח הלאומי או חברות ביטוח פרטיות הם הגופים העיקריים המעניקים פיצוי כספי לנפגעי תאונות עבודה. ללא ליווי מקצועי אתם עלולים לגלות שאין לכם מספיק ידע וכלים על מנת לממש את הזכויות המגיעות לכם לפי החוק.

נכות

אם אתם סובלים מנכות, החוק מאשר לכם זכויות והטבות רבות. לא כל הנכים ובעלי המוגבלויות מודעים לזכויות המגיעות להן וכמובן שלא כל ההטבות מתקבלות באופן אוטומטי. פעמים רבות יש להגיש תביעה מיוחדת לביטוח הלאומי או לכל גוף אחר כדי לקבל את המגיע על פי החוק.

ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף האחראי למימוש זכויות חברתיות במדינת ישראל. באמצעות הקצבאות אותן משלם הביטוח הלאומי לזכאים, הוא מבטיח אמצעי מחייה וקיום לכל מי שאינו מצליח להתקיים בשל סיבות רבות כגון: מחלות, תאונות עבודה, נכות ועוד. "וודאי שבמצב עניינים תקין כל אחד ואחת מאיתנו, במקרה של פציעה או מחלה, היו מקבלים מיד את שהובטח להם ועליו שלמו כל חייהם, אולם במציאות בה אנו חיים, לא פעם אנשים הבוחרים לוותר על הכוונה, יעוץ ועזרה עשויים למצוא עצמם נותרים לבדם במערכה, כשהזכויות וההטבות המגיעות להם לפי חוק, לא יתממשו לעולם." מסכם אבנר הייזלר.

לסיכום

אל תוותרו – תשאלו ותתייעצו עם אנשי מקצוע אודות הזכויות המגיעות לכם במקרה של תאונה או מחלה. בדרך זו תדאגו ותעניקו לעצמכם, חיים נוחים וקלים יותר, זוהי חובתכם לוודא שאתם מקבלים את הטוב ביותר ואת כל מה שמגיע לכם על פי חוק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות