תושב ת"א חשוד באיומים על מנכ"ל העירייה

הגבר, בשנות ה-40 לחייו, נעצר בחשד ששלח הודעות מאיימות לטלפון הנייד של מנכ"ל העירייה לאחר שפונה ביחד עם משפחתו משטח בדרום תל אביב
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

המשטרה עצרה השבוע גבר, בשנות ה-40 לחייו, בחשד כי איים על מנכ״ל עיריית תל אביב לאחר שפונה עם משפחתו משטח בדרום העיר. הפרקליטות מתכוונת להגיש נגד החשוד כתב אישום כבר מחר (יום ה'). זאת, לצד בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו.

המשטרה פתחה לפני כשבוע בחקירה עם קבלת תלונה מבכיר בעיריית ת"א בגין איומים שקיבל בהודעה כתובה לטלפון הנייד שלו. החקירה הועברה לצוות חקירה מיוחד במרחב ירקון, שהפעיל אמצעים טכנולוגיים שונים ופעל באופן מאומץ לאיתור חשוד במעשה. איסוף הממצאים והראיות במהלך החקירה הוביל לזהותו של חשוד, בשנות ה-40 לחייו מת"א ובתום פעילות סמויה הוא אותר בטבריה לפני 3 ימים ונעצר ע"י בלשי המרחב.

ייעצר עד תום ההליכים?

חקירת המשטרה העלתה כי החשוד איים עפ"י החשד בבכיר על רקע פינויו ופינוי משפחתו משטחים שהחזיק בדרום העיר ושאליהם פלש שלא כדין והכל על רקע סכסוך משפטי בין החשוד לבין העירייה.

בתוך כך ובהתאם לצורכי חקירה וממצאיה, הוארך מעצרו של החשוד ב-4 ימים נוספים ועד מחר, אז בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום, זאת לצד הגשת בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

נזק לניידת פיקוח בגלל דוח על אי עטיית מסיכה

עוד פגיעה בעובדי ציבור, הפעם בגלל תקנות למניעת התפשטות הקורונה: פקחי עיריית ראשל”צ שפעלו לאכיפת הגבלות הקורונה בקניון הזהב בראשל”צ, הבחינו בשני גברים כשהם ללא מסיכה ורשמו להם דו”חות בהתאם. בתגובה החלו השניים לקלל את הפקחים. הפקחים עזבו את המקום והמשיכו בעבודתם. בהמשך פנה אליהם אזרח ומסר כי הבחין באדם שמנקב את אחד מצמיגי הניידת שלהם.

הפקחים הזעיקו את המשטרה למקום ובבדיקת צילומי האבטחה של הקניון זוהה החשוד בעת ביצוע המעשה כאחד משני הגברים שמוקדם יותר קיבל מידם דו”ח בגין ע”י עטיית מסיכה. החשוד תושב ת”א בן 22, אותר ונעצר בחשד שגרם לנזק לניידת ובין השאר ניקב את צמיגי הרכב. הוא הובא לתחנת ראשל”צ לחקירה.

בניגוד להנחיות

במקרה אחר, המשטרה איתרה בקניון בת”א גבר מיפו לאחר שנמצא כי הוא חולה קורונה מאומת ומפר בידוד. שוטרי תחנת לב ת”א קיימו אתמול אכיפה ממוקדת בת”א במהלכה איתרו בגשר להולכי רגל, סמוך לקניון בעיר, גבר בשנות ה-30 לחייו מיפו ולאחר בדיקת זהותו נמצא כי הינו “חולה קורונה מאומת”. עוד נמצא כי מדובר במי שמפר בפעם השנייה את חובת הבידוד שלו.

לפיכך – השוטרים רשמו לחובתו קנס בסך 5,000 שקלים והסיעו אותו מיד לביתו באופן ממוגן. עוד נמסר לו ע”י השוטרים כי בתום תקופת הבידוד יוזמן לחקירה בתחנת המשטרה בגין עבירה של הפצת מחלה.

היכה את השוטרות כי ביקשו לעטות מסכה

במקרה נוסף, צעיר בן 21 מגבעת זאב נעצר בחשד שהכה שתי שוטרות בפניהן בעת שאכפו עטיית מסיכה בתחבורה הציבורית. הצעיר לא עטה מסכה, והתבקש על ידי השוטרות להזדהות. על פי החשד, הוא סרב ותקף אותן, וגרם להן לחבלות. החשוד הועבר לחקירה.

_________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות