חשד: עובד בצ׳יינג׳ גנב מאות אלפי שקלים מהלקוחות

בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה את העובד, 20, בחשד שחדר לחומרי מחשב וגנב כספים מארנקים דיגיטליים מלקוחות החברה. ביהמ"ש האריך את מעצרו ב-3 ימים
מאיר בקרמן - סחט אישה למען טובות הנאה - אילוסטרציה אנבנטו
אילוסטרציה

המשטרה עצרה אתמול (יום ג') בתום חקירה סמויה, עובד חברת צ'יינג' בת"א, בחשד לחדירה לחומרי מחשב וגניבת כסף מבעלי ארנקים דיגיטאליים בהיקף של כחצי מיליון שקלים. החשוד הובא לדיון בבית המשפט שהאריך את מעצרו ב-3 ימים.

יחידת הסייבר בימ"ר ת"א עצרה אתמול, בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, תושב המרכז כבן 20, בחשד שחדר לחומרי מחשב וגנב כסף מארנקים דיגיטליים בהיקף עצום, מלקוחות של חברת הצ'יינג שבה עבד בת"א.

ראשיתה של הפרשיה, עם קבלת תלונות ממספר אזרחים, שחשדו כי כספים הועברו מחשבונותיהם ללא ידיעתם או אישורם, אל ארנקים דיגיטאליים אחרים, כאשר עם תחילת החקירה מצאו שוטרי היחידה חוט מקשר בין התלונות, קרי – כלל הקורבנות קבלו שירות פיננסי באותה חברת צ'יינג' בת"א.

פגיעה פיננסית בחברת הצ'יינג'

בתוך כך, חוקרי יחידת הסייבר הפעילו אמצעים טכנולוגים שונים, עד לחשיפת החשוד – עובד בחברה כבן 20, כאשר על פי החשד ניצל את תמימות הלקוחות וחוסר ההבנה באופן הפעלת הארנקים הדיגיטאליים ותוך כדי "ייעוץ וסיוע" שהעניק להם, העתיק את ההרשאות אל חשבונותיהם באופן שעפ"י החשד איפשר לו לבצע בהמשך העברות כספים אל חשבונות אחרים, כאמור בהיקף של מאות אלפי שקלים לצד פגעה פיננסית בחברה בה עבד.

כאמור, בלשי הימ"ר עצרו את החשוד אתמול לצד חיפוש ותפיסת חומרי מחשב, ובהתאם לממצאי החקירה המנוהלת בשת"פ פרקליטות סייבר, קבע בית המשפט את הארכת מעצרו בשלושה ימים.

יועץ פיננסי נאשם: גנב מענקי קורונה מלקוחות עבר

אתמול (יום ג') פורסם כי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית-משפט השלום בתל-אביב-יפו, כתב אישום נגד גל דביר, בן 55, תושב תל אביב, בגין עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, ניסיון גניבה, העברת מידע כוזב, עשיית פעולה ברכוש אסור ושימוש בערמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס. על פי כתב האישום דביר, התחזה באתר רשות המסים ללקוחות עבר אותם ייצג וגרף לכיסו כספים שהגיעו להם בזכות מענקי הקורונה. בסך הכל, נטען, נטל לידיו כ-600 אלף שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, בין החודשים אוקטובר 2020 לפברואר 2021, התחבר הנאשם, העובד כפרילנסר בחברת ייעוץ פיננסי, לאזור האישי של 16 בעלי עסקים באתר האינטרנט של רשות המיסים, כאשר 11 מתוך ה- 16 היו בעבר לקוחותיו של הנאשם.

לקח את מענקי הסיוע

הנאשם, נטען בכתב האישום, הגיש בשם המתלוננים, וללא ידיעתם, בקשות למענקי סיוע לעצמאים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה מנגיף הקורונה, ושינה באופן ידני ומכוון את פרטי חשבון הבנק אליו המענקים היו אמורים לעבור לפרטי חשבון הבנק הפרטי שלו, במטרה לגנוב מהמתלוננים את כספי המענקים שלהם. כתוצאה ממעשיו, גנב הנאשם, בנסיבות מחמירות, סך כולל של כ-600 אלף שקלים, וניסה לגנוב כ-12 אלף שקלים נוספים.

בנוסף, כך על פי כתב האישום, בהזדמנויות רבות ביצע הנאשם פעולות שונות בכספי מענקי הסיוע שגנב, ביודעו כי מדובר ב”רכוש אסור” כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון.

_______________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות