ההתפרעויות בבת ים בחודש מאי: כתב אישום נגד 3 נוספים

יצחק גויטע, 20, תמיר סרור, 22, ויצחק סבן, 27, נאשמים בביהמ"ש המחוזי בת"א בתקיפת אזרח ערבי מתוך מניע גזעני ובביצוע מעשה טרור בבת ים במהלך מבצע שומר החומות
הפרות הסדר במהלך מבצע שומר חומות. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום כנגד יצחק גויטע, בן 20 תמיר סרור, בן 22 ויצחק סבן בן 27, בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, הסתה לטרור וחבלה במזיד לרכב ממניע גזעני (כל אחד על פי חלקו). זאת לאחר, שהנאשמים לקחו חלק בחודש מאי אירועים בבת ים שכללו בין היתר תקיפה של אזרח ערבי.

על פי כתב האישום, בחודש מאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת-ים.

"ערבי גבר זה ערבי בקבר אחים שלי"

במסגרת זאת, גויטע שהיה חבר בקבוצת הווטסאפ "הפגנה 22:00 טיילת בת ים" שלח את ההודעות הבאות: "היום לא שותקים !!!" ו"ערבי גבר זה ערבי בקבר אחים שלי". בהמשך, שינה את שם הקבוצה הראשונה ל "הפגנה 19:00 טיילת בת ים" ושלח את ההודעה " … מחזירים את הכבוד היהודי של העם שלנו אם הממשלה לא תצליח אנחנו אלה שנעזור לה תעשו מה שאתם רוצים תגיעו אם מה שאתם רוצים חלק מהטיילת בת ים זה עסקים של ערבים ככה שנתתי לכם רמז לא לרחם לא על המשפחות שלהם ולא על שום דבר שקשור אליהם אנחנו עם גדול …". גויטע המשיך לשלוח הודעות בקבוצה ובין היתר כתב "וחברים לזהות יהודים שלא יהיה מקרה לא נעים אל תבואו אם מסכות על כול הפנים".

בשלב מאוחר יותר יצר גויטע קבוצת ווטסאפ חדשה "הפגנה 19:00 טיילת בת ים 2" ושלח גם בה את ההודעה המזמינה.

לאור הפרסומים, בשעות הערב התקהלו עשרות פורעים, וביניהם גם הנאשמים, והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים. במהלך התפרעויות ניפצו הפורעים את חלונות המסעדה 'שווארמה סהרה', כאשר סרור משליך אבנים ופחית שתיה אל עבר המסעדה. כמו כן, קראו הפורעים קריאות חוזרות ונשנות לפגיעה בערבים. במסגרת זאת, קרא גויטע פעמים רבות קריאות ביניהן "מוות לערבים" לכיוון מצלמות צוותי הטלוויזיה ששהו במקום.

"הנה ערבי, הנה ערבי"

בסביבות השעה 21:30 הגיע המתלונן עם רכבו אל הטיילת ועצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הינו ערבי. המתלונן השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף ממנו הצליח לחמוק, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי". המתלונן אשר חש בסכנה, ניסה לברוח ללא הצלחה.

בהמשך לכך, תקפו הנאשמים את המתלונן בצוותא עם עשרות אחרים. גויטע ואחרים הוציאו את המתלונן מרכבו בכח, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו, כאשר הוא ניסה לקום הוא הופל שוב בעוד התוקפים ממשיכים להכות אותו בעצמה ואף הטיחו בפניו קורקינט חשמלי. במהלך האירועים הכו סרור וסבן את המתלונן באמצעות אלות מספר פעמים עד שהורחקו על ידי עוברי אורח, ואז סרור השליך את האלה בה אחז על המתלונן בעת שהיה מוטל על הקרקע.

עבירות אכזריות, מסוכנות גבוה

במקביל לתקיפת המתלונן ולאחריה, גויטע וסרור ופורעים נוספים חבלו ברכב של המתלונן, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית בין היתר בעטו גויטע וסרור בדלתות רכבו מספר פעמים.

נגד הנאשמים הגישה הפרקליטות גם בקשה למעצרם עד תום ההליכים נגדם. "מעשי המשיבים", כתבו נציגי הפרקליטות בבקשה שהוגשה לביהמ"ש, "מקימים נגדם חזקת מסוכנות סטטוטורית … מעצם טיב העבירות ונסיבות ביצוען, באלימות חמורה, באכזריות כמו גם השימוש בנשק קר. המשיבים השתתפו בלינץ' שנעשה באזרח ערבי חף מפשע, ואשר מידת האלימות והאכזריות שננקטה בו זעזעו את הציבור והרעידו את אמות הסיפים".

__________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות