נזק לניידת פיקוח בגלל דוח על אי עטיית מסיכה

תושב ת"א נעצר בחשד שניקב את גלגלי הניידת בגלל דוח שקיבל על הפרת הגבלות הקורונה. במקרה אחר נעצר צעיר מגבעת זאב בחשד שהיכה שוטרות שדרשו ממנו לעטות מסכה באוטובוס
אייל חן |
השוטרת שהותקפה. צילום: דוברות המשטרה

מאז שהשוטרים והפקחים החלו להגביר את האכיפה בגין עטיית מסכות החלו להירשם אלפי דוחות שמדי פעם מובילים לעימותים בין הפקחים והשוטרים לבין האזרחים. מקרה שכזה התרחש בראשון לציון לאחר שדוח על עטיית מסיכה הסתיים בקללות וגרימת נזק לניידת הפיקוח.

פקחי עיריית ראשל"צ שפעלו לאכיפת הגבלות הקורונה בקניון הזהב בראשל"צ, הבחינו בשני גברים כשהם ללא מסיכה ורשמו להם דו"חות בהתאם. בתגובה החלו השניים לקלל את הפקחים. הפקחים עזבו את המקום והמשיכו בעבודתם. בהמשך פנה אליהם אזרח ומסר כי הבחין באדם שמנקב את אחד מצמיגי הניידת שלהם.

הפקחים הזעיקו את המשטרה למקום ובבדיקת צילומי האבטחה של הקניון זוהה החשוד בעת ביצוע המעשה כאחד משני הגברים שמוקדם יותר קיבל מידם דו"ח בגין ע"י עטיית מסיכה. החשוד תושב ת"א בן 22, אותר ונעצר בחשד שגרם לנזק לניידת ובין השאר ניקב את צמיגי הרכב. הוא הובא לתחנת ראשל"צ לחקירה.

בניגוד להנחיות

במקרה אחר, המשטרה איתרה בקניון בת"א גבר מיפו לאחר שנמצא כי הוא חולה קורונה מאומת ומפר בידוד. שוטרי תחנת לב ת"א קיימו אתמול אכיפה ממוקדת בת"א במהלכה איתרו בגשר להולכי רגל, סמוך לקניון בעיר, גבר בשנות ה-30 לחייו מיפו ולאחר בדיקת זהותו נמצא כי הינו "חולה קורונה מאומת". עוד נמצא כי מדובר במי שמפר בפעם השנייה את חובת הבידוד שלו.

לפיכך – השוטרים רשמו לחובתו קנס בסך 5,000 שקלים והסיעו אותו מיד לביתו באופן ממוגן. עוד נמסר לו ע"י השוטרים כי בתום תקופת הבידוד יוזמן לחקירה בתחנת המשטרה בגין עבירה של הפצת מחלה.

היכה את השוטרות כי ביקשו לעטות מסכה

במקרה נוסף, צעיר בן 21 מגבעת זאב נעצר בחשד שהכה שתי שוטרות בפניהן בעת שאכפו עטיית מסיכה בתחבורה הציבורית. הצעיר לא עטה מסכה, והתבקש על ידי השוטרות להזדהות. על פי החשד, הוא סרב ותקף אותן, וגרם להן לחבלות. החשוד הועבר לחקירה.

יועץ פיננסי נאשם: גנב מענקי קורונה מלקוחות עבר

אתמול (יום ג') פורסם כי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית-משפט השלום בתל-אביב-יפו, כתב אישום נגד גל דביר, בן 55, תושב תל אביב, בגין עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, ניסיון גניבה, העברת מידע כוזב, עשיית פעולה ברכוש אסור ושימוש בערמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס. על פי כתב האישום דביר, התחזה באתר רשות המסים ללקוחות עבר אותם ייצג וגרף לכיסו כספים שהגיעו להם בזכות מענקי הקורונה. בסך הכל, נטען, נטל לידיו כ-600 אלף שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, בין החודשים אוקטובר 2020 לפברואר 2021, התחבר הנאשם, העובד כפרילנסר בחברת ייעוץ פיננסי, לאזור האישי של 16 בעלי עסקים באתר האינטרנט של רשות המיסים, כאשר 11 מתוך ה- 16 היו בעבר לקוחותיו של הנאשם.

לקח את מענקי הסיוע

הנאשם, נטען בכתב האישום, הגיש בשם המתלוננים, וללא ידיעתם, בקשות למענקי סיוע לעצמאים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה מנגיף הקורונה, ושינה באופן ידני ומכוון את פרטי חשבון הבנק אליו המענקים היו אמורים לעבור לפרטי חשבון הבנק הפרטי שלו, במטרה לגנוב מהמתלוננים את כספי המענקים שלהם. כתוצאה ממעשיו, גנב הנאשם, בנסיבות מחמירות, סך כולל של כ-600 אלף שקלים, וניסה לגנוב כ-12 אלף שקלים נוספים.

בנוסף, כך על פי כתב האישום, בהזדמנויות רבות ביצע הנאשם פעולות שונות בכספי מענקי הסיוע שגנב, ביודעו כי מדובר ב”רכוש אסור” כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון.

____________________________________________________________

עו”ד שירן כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות