ביקורת בענף השיפוצים: אחד מכל 5 לא רשם הכנסות כדין

"שכחתי את הקבלות בבית", "לא נוח לי לרשום בספר", "לא הספקתי": קבלו את מצעד התירוצים של הקבלנים שנתפסו מעלימים הכנסות בביקורת של משרדי מס הכנסה ברחבי הארץ
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

רגע לפני ראש השנה ותקופת החגים ועונת השיפוצים נמצאת בשיאה, ערכו משרדי מס הכנסה ברחבי הארץ ביקורות ממוקדות אצל 117 בעלי עסקים בענף הקבלנות והשיפוצים ונמצא כי 21% מהם לא רשמו הכנסות כנדרש. הנתונים הראו כי באזור הצפון 27% מהנבדקים לא רשמו הכנסות, בעוד שבאזור הדרום שיעורם עמד על 19% ובאזור המרכז על 17%.

ביקורת אצל קבלן שיפוצים בצפון העלתה כי לא רשם הכנסות בסך 65 אלף שקלים, הוא היתמם ואמר שלא הספיק לרשום. קבלן שיפוצים נוסף בצפון נבדק ונמצא כי לא רשם העברה בנקאית בסך 20 אלף שקלים, לדבריו מדובר במקדמה והוא מוציא חשבונית רק בסוף.

אצל קבלן שיפוצים בצפון נמצאו, במסגרת הביקורת, שתי העברות בנקאיות מחודש יולי בסך 4,000 שקלים שלא נרשמו בספרים, התנצל ואמר: "התרשלות שלי". קבלן הובלות מחיפה שלא רשם הכנסה מיום הביקורת בסך 3,500 שקלים טען כי שכח את פנקס הקבלות בבית.

"מוציא חשבונית אחת לתקופה"

גנן מכרמיאל שקיבל 3,000 שקלים שלא נרשמו בספרים תירץ כי מדובר במקדמה והלקוחה רוצה להוסיף דברים ויוציא קבלה בסוף העבודה. קבלן לעבודות גינון מאזור קיסריה שלא רשם הכנסות בסך של כ-33 אלף שקלים אמר כי אחת לתקופה הוא מתיישב ומוציא קבלות וחשבוניות.

גם באזור הדרום, חלק מהנבדקים לא רשמו הכנסות, כאשר בבדיקת חשבון בנק של קבלן שיפוצים שעד יולי היה בחל"ת וקיבל דמי אבטלה גילתה כי ביצע עבודות עוד בהיותו בחל"ת עבורן שולמו לו כ-50 אלף שקלים וקבלן לעבודות שיפוצים שמבצע עבודות ניקיון בשני מבנים "ניקה" ולא רשם את ההכנסות בסך 88 אלף שקלים שהתקבלו עבור עבודות הניקיון.

"לא נוח לי"

באזור המרכז עלה בבדיקת חשבון הבנק של קבלן שיפוצים מחולון כי הופקד צ'ק בסכום של כ-58.5 אלף שקלים ובוצעה העברה בנקאית בסך כ-56.8 אלף שקלים, שלא נרשמו בספרי העסק. קבלן השיפוצים טען כי הדבר נעשה בתום לב. ביקורת אצל מתקין מקלחונים מחולון מצאה כי לא רשם הכנסות שהתקבלו באמצעות ביט בסך 400 שקלים והוא גם אינו מנהל ספרי הזמנות כנדרש, לדבריו הוא מעדיף לרשום על דפים ולא בספר הזמנות כי יותר נוח לו.

בעל חברה לעבודות גינון נצפה עובד בקריית אונו, אולם הכנסתו מעבודה זו בסך 3,000 שקלים שהתקבלה במזומן לא נרשמה בספרים והנימוק שלו היה: "לא היה לי פנקס קבלות זמין ולכן שכחתי לרשום". ביקורת אצל מנעולן מצאה כי לא רשם הכנסות בסך 1,500 שקלים שהתקבלו משלושה לקוחות, וההסבר שסיפק היה שמדובר במקדמות ומאחר שיש לו כאבי גב הוא לא ידע אם ייקח את העבודה.

_______________________________________________________________

עו”ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות