חשד: הפיצו חשבוניות פיקטיביות דרך חברות קש

המשטרה ורשות המסים עצרו שני חשודים, תושבי בענה ופרדס חנה, בחשד שהקימו חברות קש בתחום הבנייה והנפיקו על שמן חשבוניות והמחאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

המשטרה ורשות המסים עצרו, בתום חקירה סמויה, שני חשודים תושבי בענה ופרדס חנה, בחשד לעבירות שונות בהן הלבנת הון, השמטת הכנסה, הפקת חשבוניות מס פיקטיביות וקשירת קשר לביצוע פשע, תוך הקמת "חברות קש" באמצעותן קיבלו החזרי מע"מ ופטור מתשלום מס בשווי מיליוני שקלים.

בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, נעצרו החשודים כשמהחקירה עלה כי השניים על פי החשד גייסו "אנשי קש" באמצעותם הוקמו מספר רב של חברות שונות על שמם, לרוב בתחום הבנייה. לחברות שאינן קיימות בפועל נופקו חשבוניות והמחאות והחלה תנועת כספים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. מול היקף פעילות זה קוזז וניתן החזר מע"מ בסך של עשרות מיליוני שקלים וכן פטור מתשלום מס הכנסה.

צפויים מעצרים נוספים

בתום איסוף הראיות הנדרשות, עברה החקירה לשלב הגלוי, כאשר צוותים משולבים של בלשי ימ"ר חוף ולוחמי מג"ב צפון ב וחוקרי רשות המסים בסיוע כלבני רשות המסים , עצרו את שני החשודים, תושבי בענה ופרדס חנה בגילאי 49 ו-37 בחשד למעורבות בפרשיה. עם מעצרם של החשודים, ערכו הכוחות חיפוש בבתים ומשרדים בהם נתפס כסף רב במזומן, מסמכים וכלי רכב יוקרתיים בשווי של מאות אלפי שקלים לשם העברתם להמשך הליך חילוט.

מעצרו של תושב בענה הוארך לבקשת המשטרה בבית משפט השלום בחיפה עד ליום שישי והחשוד הנוסף שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים.

יועץ פיננסי נאשם: גנב מענקי קורונה מלקוחות עבר

אתמול (יום ג') פורסם כי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית-משפט השלום בתל-אביב-יפו, כתב אישום נגד גל דביר, בן 55, תושב תל אביב, בגין עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, ניסיון גניבה, העברת מידע כוזב, עשיית פעולה ברכוש אסור ושימוש בערמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס. על פי כתב האישום דביר, התחזה באתר רשות המסים ללקוחות עבר אותם ייצג וגרף לכיסו כספים שהגיעו להם בזכות מענקי הקורונה. בסך הכל, נטען, נטל לידיו כ-600 אלף שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, בין החודשים אוקטובר 2020 לפברואר 2021, התחבר הנאשם, העובד כפרילנסר בחברת ייעוץ פיננסי, לאזור האישי של 16 בעלי עסקים באתר האינטרנט של רשות המיסים, כאשר 11 מתוך ה- 16 היו בעבר לקוחותיו של הנאשם.

לקח את מענקי הסיוע

הנאשם, נטען בכתב האישום, הגיש בשם המתלוננים, וללא ידיעתם, בקשות למענקי סיוע לעצמאים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה מנגיף הקורונה, ושינה באופן ידני ומכוון את פרטי חשבון הבנק אליו המענקים היו אמורים לעבור לפרטי חשבון הבנק הפרטי שלו, במטרה לגנוב מהמתלוננים את כספי המענקים שלהם. כתוצאה ממעשיו, גנב הנאשם, בנסיבות מחמירות, סך כולל של כ-600 אלף שקלים, וניסה לגנוב כ-12 אלף שקלים נוספים.

בנוסף, כך על פי כתב האישום, בהזדמנויות רבות ביצע הנאשם פעולות שונות בכספי מענקי הסיוע שגנב, ביודעו כי מדובר ב”רכוש אסור” כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון.

__________________________________________________________________

עו”ד פלילי יובל קגן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות