למי שייכת הדירה שנרכשה טרם הנישואין?

בטרם נישאו, רכשה אישה דירה מכספי פיצויים שקיבלה בעקבות תאונה שעברה אולם במהלך סכסוך גירושין טען בן זוגה כי הנכס משותף לשניהם. מה פסק ביהמ"ש?
גילי סיוון-כהן |
בית

שופטת בימ"ש לענייני משפחה באשדוד, ענת אלפסי, קבעה כי דירה שנרכשה בכספי פיצוי בגין נזקי גוף שאירעו לאישה כחודש לפני הנישואין, תישאר שלה, זאת למרות שהבעל טען כי מדובר ברכוש משותף של שני בני הזוג. "מדובר בדירה אשר חלקה הארי נרכש באמצעות פיצוי שקיבלה האשה בגין תאונת דרכים שעברה טרם נישואיה לאיש והפיצוי שנתקבל היה באופן חד פעמי, על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים", כתבה השופטת אלפסי בפסק הדין.

במרכז המחלוקת, בתביעה בין בני הזוג, היתה דירת המגורים הרשומה בבעלות האשה ולטענתה שייכת רק לה הואיל ונרכשה בכספי פיצוי בגין נזקי גוף שקיבלה, בעוד שלטענת האיש נמצאת בבעלות משותפת הצדדים נישאו לפני כ-25 שנים וכחודש לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים קשה, בה נפגעה האשה. במהלך חייהם המשותפים הביאו לעולם שבעה ילדים משותפים, ארבעה מהם עודם קטינים.

פיצוי בעקבות תאונה

האשה ניהלה הליך משפטי בגין נזקי הגוף שנגרמו לה בתאונה ולפני כ-14 שנים, קיבלה פיצוי בגובה 218 אלף שקלים. לאחר קבלת הכסף, נקנתה הדירה, אשר נרשמה בבעלותה והועמדה להשכרה. בני הזוג וילדיהם המשיכו להתגורר בדירה שכורה אחרת.

לפני שנים ספורות, חייהם המשותפים של הצדדים נקלעו למשבר אותו ייחסה האשה להתנהגותו האלימה של האיש. עוד היא טענה כי הוא ניהל רומן עם אחרת. מנגד, ייחס האיש את הפרידה בין הצדדים לכך שהאשה החלה לנהל אורח חיים חרדי קיצוני באופן שלא אפשר לו לחוש בנוח בביתו שלו, הקצינה באמונתה וגילתה חוסר סובלנות כלפיו ולכן הוא יצא מהבית.

"הדירה אינה בת איזון"

השופטת אלפסי קבעה בעניין הדירה כי מבחינת טענות הצדדים מובילה למסקנה כי הדירה הרשומה בבעלות האשה נרכשה רובה ככולה מכספי שפיצויים שקיבלה ואינה בת איזון ולמרות כי הכלל הוא כי עם פקיעת הנישואין זכאי כל אחד מהצדדים למחצית שווים של כלל נכסי בני הזוג, זאת למעט חריגים כגון גמלה או פיצוי המגיעים על פי חיקוק בגין נזק גוף.

"מדובר בדירה אשר חלקה הארי נרכש באמצעות פיצוי שקיבלה האשה בגין תאונת דרכים שעברה טרם נישואיה לאיש והפיצוי שנתקבל היה באופן חד פעמי, על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ועיון בדפי הבנק שצירף האיש להודעתו מעלה כי הסכום אמנם הופקד בחשבון הבנק אך מיד הועבר לפקדון, נשאר בו ולאחר 6 חדשים נמשך ממנו", ציינה השופטת אלפסי בהחלטתה.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת אלפסי

____________________________________________________________

עו”ד מורן הראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות