עונשים מקלים לצעירים שניסו להעביר בכוח קטין מאביו לאימו

ביהמ"ש המחוזי בנצרת קיבל את עמדת סנגורם של הנאשמים, עו"ד מיכאל כרמל, וגזר על השניים עבודות שירות ושל"צ אף שהורשעו בעבירות תקיפה ובאיומים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בנצרת, גדי צפריר, גזר עונשים מקלים של 4 חודשי עבודות שרות ו-160 שעות של"צ, על שני צעירים תושבי הצפון שהורשעו האחד בתקיפה וקשירת קשר למטרה אסורה והשני גם בעבירת איומים, לאחר שהיכו מספר בני משפחה שניסו למנוע מהם להשיב ילד מאביו לאימו.

על פי כתב האישום, אב תושב כפר בצפון, לא השיב לאם את הבן הקטין במשך שבועיים, זאת למרות החלטת בית הדין השרעי. שני הנאשמים קרובי משפחתה של האם הגיעו לבית האב על מנת להשיב את הילד והוזמנו לשבת בחצר הבית יחד עם בני משפחת האב.

עו"ד מיכאל כרמל
עו"ד מיכאל כרמל. ביהמ"ש קיבל את עמדתו

אחיה של האם, ביקש לראות אותו אך נאמר לו על ידי סבו של הילד כי הוא מסרב לצאת לחצר ולפגוש בו. בשלב זה הנאשמים החליטו להשיב את הקטין לאמו אף תוך שימוש בכוח, אם יהיה צורך בכך. אחד מהנאשמים אחז בידו של הילד והוליך אותו לצד החצר. שם עמד מאחוריו והצמיד את ידו מסביב לצוואר הילד.

בני המשפחה שחששו שהנאשם חוטף את הילד ניגשו למקום. הסבתא והדודה ניסו לחלץ את הקטין בכוח מזרועות הנאשם והחל מאבק במהלכו הגיעו גם הנאשם השני ובשלב מסויים אחד מהנאשמים אף שלף נשק שהיה ברישיון ואיים עליהם והנאשם השני על פי כתב האישום הכה באמצעות מוט את הסבתא והדודה.

הסדר טיעון מקל

הסנגור מיכאל כרמל, הצליח להגיע להסדר טיעון עם התביעה וציין כי לא קדם למעשים תכנון מוקדם מפורט אלא מדובר היה באירוע מתגלגל ולא נעשה כל שימוש באקדח ומדובר בצעירים נורמטיביים ושניהם נטלו אחריות על מעשיהם והביעו צער וחרטה. כאשר אחד הנאשמים נפגע מאוד מהמקרה, הוא נשאר לבד בלי עבודה ורכב והוריו וחברתו מאוכזבים ממנו. חבריו לעבודה ניתקו עמו קשר וחלום הילדות שלו לשרת את המדינה נעצר ואילו הנאשם השני ציין כי זו פעם ראשונה ואחרונה שהוא עושה טעות כזו. הוא לא רוצה בעיות, אלא רוצה לעבוד ולחיות.

השופט צפריר, בסיכומו של דבר קיבל את דברי הסנגור עו"ד כרמל והורה כי נאשם אחד יבצע עבודות של"צ ואילו השני שהיכה את הסבתא והדודה יבצע עונש עבודות שירות קצר.

"נטלו את החוק לידיים"

"המעשים", כתב השופט, "בוצעו מתוך מחשבה אשר הצריכה תכנון מסוים, שכן, הנאשמים קשרו קשר להשיב את הקטין לידי אמו, אף תוך שימוש בכוח. הנאשם אחד ניצל את מעמדו ויחסיו עם הקטין ועם בני משפחתו, אשר הזמינו אותו לחצרם וארחו אותו, כדי לנסות לקחת את הקטין תוך שימוש בכוח. אף אם הנאשמים האמינו כי נעשה עוול לקטין או לאם, אין הדבר מצדיק עשיית דין עצמי ונטילת החוק לידיים".

השופט צפריר הוסיף: "עם זאת, לא קדם לכל המעשים תכנון מוקדם מפורט, אלא מדובר באירוע מתגלגל שבמהלכו החלה אלימות והנאשם 2 הצטייד במהלך האירוע במוט ברזל… בנוסף נתתי דעתי לדברי הסניגור כי שני הנאשמים היו עצורים כשבועיים ולאחר מכן שהו במעצר בית מלא וכיום שוהים במעצר בית לילי".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גדי צפריר

________________________________________________

עו”ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות