3 מקרי רצח בחברה הערבית בסופ"ש

הרחובות במגזר הערבי מדממים: איברהים אבו עמרה נרצח ליד ביתו בתל שבע, בלוד נורה למוות אנאס וואחוואח בן 18, ועבד קורמטה בן 26 חוסל בכפר קאסם
דניאל בן חמו |
רצח נגזר ערבי רצח משולש
זירת רצח, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

שלושה מקרי רצח ארעו בסוף השבוע האחרון בחברה הערבית, בתל שבע, כפר קאסם ולוד, נראה כי הקמת אגף 'סיף' במשטרה למאבק באלימות בחברה הערבית, לא עוזרת והפשיעה שם נמצאת רק במגמת עלייה. סוף שבוע מדממם במגזר הערבי עם שלושה מקרי רצח ברחבי הארץ: איברהים אבו עמרה נרצח ליד ביתו בתל שבע, בלוד נורה למוות אנאס וואחוואח בן 18, ועבד קורמטה בן 26 חוסל בג'לג'וליה.

זה החל בלילה שבין שישי לשבת כאשר, איברהים אבו עמרה, בן 26 מתל שבע שבנגב, נורה למוות סמוך לביתו. הצעיר הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, שם קבעו הרופאים את מותו. לפי החשד הוא נרצח במסגרת סכסוך בין משפחות יריבות.

רצח על רקע דומה ארעה ביום שבת בצהריים בלוד, כאשר אנאס וואחוואח, בן 18 מלוד, נורה למוות לעיני אמו כאשר נסעה עימו לקנות דבר מה. כאשר האם יצאה מהרכב אלמונים הגיעו למקום וירו בראשו ונמלטו. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח שמיר-אסף הרופא במצב אנוש כשהוא מחוסר הכרה.

קורבן הסכסוך

הפראמדיקים של מד"א ספיר אילוז ותומר גוסמן סיפרו: "במקום הייתה המולה רבה. הפצוע שסבל מפציעה חודרת ומדממת היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות במקום והתחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".

וואחוואח לא היה קשור לפשע, אלא רק היה קורבן נוסף לסכסוכי משפחות במגזר הערבי, את לימודיו הוא סיים באחרונה והמתין ללימודי הנדסה. היה מתנדב במד"א ובבית המשפט הקהילתי לנוער והשתתף בפרויקטים משותפים עם תלמידים יהודים מערים אחרות.

בשעות הלילה של שבת המשיך מרחץ הדמים במגזר הערבי כאשר, עבד קורמטה, בן 26 מג'לג'וליה, נרצח ביריות כשהיה בכפר קאסם. הוא נפצע באורח קשה מאוד ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה – אך שם נקבע מותו. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות הירי.

76 הרוגים מתחילת השנה

76 ערבים נהרגו בשנת 2021 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, ו-6 נוספים בידי המשטרה, זאת על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם. מבין כלל ההרוגים, 11 הן נשים, וב-60 מהמקרים, הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה, כאשר 40 מההרוגים היו עד גיל 30.

ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל ציינו כי הרחובות במגזר מדממים וישראל היא מדינת חוק רק בחלקה ובחלק אחר מערב פרוע. שני צעירים בני שנות העשרים איבדו את חייהם רק היום. שוב גילינו שישראל היא בחלקה מדינת חוק ובחלקה מערב פרוע. הנגב והערים המעורבות הפכו לזירות קרב שמחייבות מענה וטיפול ממוקד. אנחנו דורשים מהמפכ"ל הסברים מידיים כיצד מתכוונת המשטרה לפעול אל מול גלי האלימות, דמנו לא ימשיך להיות הפקר״, כך נמסר מהם.

___________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות