איים ברצח על שרת החינוך: "אנחנו לא מדברים, אנחנו מחסלים"

כתב אישום הוגש לביהמ"ש נגד תושב ת"א, 64, ולפיו הוא איים על השרה יפעת שאשא-ביטון בשל החלטתה לחסן תלמידים בביה"ס: "העוזר האישי שלך חוסל, בפעם הבאה נפגע במשפחתך"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
יפעת שאשא ביטון (ארכיון). צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתום חקירה שנוהלה ביחידת הסייבר בלהב 433, הוגש בסוף השבוע באמצעות חטיבת התביעות של המשטרה, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד תושב תל אביב בן 64 שנאשם באיומים על שרת החינוך ובני משפחתה בשל חיסוני הקורונה: "לתשומת ליבך אנחנו לא מדברים אנחנו מחסלים אנשים ורוצחים אותם".

מכתב האישום עלה, כי החשוד שהיה חבר בקבוצת וואטסאפ שנקראת "מ=2006 מוקד ביטחון ארצי" בה חברים מאות מנויים, שיתף בקבוצה קישור לכתבה שפורסמה אודות רצח היועץ של שרת החינוך וכתב לכאורה את הדברים הבאים: "אזהרה והתראה אחרונה לשרת החינוך שאשא ביטון- לפני פגיעה במשפחה שלך = אם לא תיסוגי שלא לחסן בבתי הספר= העוזר האישי שלך שחוסל ביום ראשון בצאתו מהבית ביריות הייתה התראה ואזהרה והתראה אחרונה לפני פגיעה במשפחה שלך – לתשומת ליבך אנחנו לא מדברים אנחנו מחסלים אנשים ורוצחים אותם".

כאמור, לאחר הגשת התלונה בגין האיומים בוצעו ע"י יחידת הסייבר מספר פעולות חקירה מהירות אשר הובילו אל החשוד, תושב תל אביב בן 64 ובסוף השבוע הוגש נגדו כת האישום בגין איומים. בדיון שנערך בבית משפט השלום בפ"ת, בו הוארך מעצר החשוד בארבעה ימים אמרה נציגת המשטרה כי מעצר נועד לאיין את המסוכנות מפני מי שאומר אמירה כל כך קיצונית שמעלה חשד כל כך קשה לחייה של שרת החינוך.

"גובל בסחיטה באיומים"

"אנו סבורים", אמרה נציגת המשטרה בדיון, "שבמיוחד בנסיבות כפי שהוצגו פה, לא ניתן לאיין את המסוכנות. יש פה משהו שהוא ממש גובל בסחיטה ואיומים. הוא מנסה לשנות את ההחלטה שתתקבל והוא אומר לה שאם לא תיסוג מהחלטה שלה, תהיה פגיעה בילדיה ומשפחתה", אמרה התובעת והוסיפה, "מדובר פה בנושאים מהותיים, הנושאים הכי עמוקים על סדר היום בליבת החברה, במחלוקות של החברה שלנו. אנו יכולים לראות עד כמה הוא קיצוני בעניין ההתנגדות שלו לחיסונים, מפנה להתבטאות נוספות שהוא אומר שאם מכריחים אנשים לקבל חיסון, הם יכולים להגיש תלונה על אונס במשטרה".

הנאשם עצמו התנצל על הדברים ואמר: "אין לי קרובים. אני לבד-לבד ומקבל קצבת נכות של 100%. אני דייר רחוב. אני מצטער על הדברים שנכתבו. אני לא מכיר את הגברת. והדברים נכתבו בתום לב בלי כוונה רעה או כוונת זדון. אני אדם שומר חוק, ואם אצטרך להתייצב לתחנת המשטרה אני אגיע, אני מוכן לחתום שלא אכתוב דברים כאלה על אף אחד. כוונתי טהורה. אין לי שום דבר נגד אף אחד. מבקש למחוק את התביעה הזאת. אני לא מהווה איום לאף אחד. שבן אדם בא לעימות איתי, אני בורח".

למרות דבריו של הנאשם, השופט אייל כהן הורה להותירו במעצר מספר ימים נוספים. "כאן מדובר בפרסום דבר איומים בתפוצה רחבה למאות בני אדם, כאשר המפרסם הוא מנהל אותה קבוצה. הפרסום אף נוגע לסוגיה שבמחלוקת ציבורית עזה הניטשת בימים אלה בסוגיית החיסונים. אמנם המשיב אינו חשוד בדברי הסתה כעבירה פלילית אך באופן מעשי עצם פרסום האיום לקהל רחב, מהווה משום מכפיל סיכון שמא חלילה מאן דהו "ייקח" את דברי המשיב צעד אחד קדימה וינסה חלילה לפגוע באדם כל שהוא", כתב השופט כהן בהחלטתו.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אייל כהן


עו"ד קימברלי אלון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות