כמעט סוף אוגוסט – מסכמים שבוע במהדורה של אוביטר

הדיירת שתפוצה כי חוזה השכירות שלה בוטל בשל היותה ערביה, הנאשמת שזוכתה בגלל טעות בכתובת והאם ביהמ"ש קיבל את התנגדות האב לבצע בדיקות קורונה לבנותיו?

לקט סוף השבוע של אוביטר: תושב הדרום שנאלץ לערב את בתי המשפט כדי לתקן את תאריך לידתו במרשם האוכלוסין, הנערה בת ה-17 ו-8 חודשים שביקשה להתחתן 4 חודשים בלבד לפני גיל 18 כדי ש"שמה לא יפגע", הדיירת שתקבל פיצוי מבעל הדירה שביטל את חוזה השכירות עמה בגלל שהיא ערבייה והאב שדרש כי ביהמ"ש יאמץ את עמדתו ויאסור על ביצוע בדיקות קורונה לבנותיו, בניגוד לעמדת גרושתו.

אני בגיל של אחותי

גבר תושב הדרום, העובד בשירות בתי הסוהר, נאלץ להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד, על מנת לקבל פסק דין שיקבע לשנות את תאריך לידתו במרשם האוכלוסין בישראל, שיהיה זהה לזה הרשום של אחותו התאומה.

ב”כ היועמ”ש לא חלק על כך כי האחות היא תאומה של המבקש, ולכן ההחלטה הושארה לשיקול דעתו של בית המשפט הנכבד.

השופטת אישרה את הבקשה וקבעה את המובן מאליו, כי “משעה שתאריך הלידה של האחות התאומה תוקן באישור הרשויות, והוא התאריך הרשום של אחותו התאומה של המבקש, אין חולק כי תאריך לידתם של תאומים הוא זהה".

נישואי בוסר לשם טוב

שופטת בית משפט לענייני משפחה בתל אביב, מירה דהן, דחתה בקשה של הורים מבני ברק להיתר נישואין לבתם בת השבע עשרה שנים ושמונה חודשים.

בני הזוג הכירו וניהלו קשר חברי שלא בידיעת הורי הצדדים, אולם השופטת הדגישה כי כבר נפסק בעבר כי השתייכות למגזר דתי, איסור נגיעה, או מנהגי עדה – אינם נחשבים כנסיבה מיוחדת על פי הדין.

השופטת קבעה כי הנערה תוכל תמתין מספר חודשים ותתחתן בגיל 18. “מתקשה אני לקבל טענת הקטינה כי אי מתן היתר כיום יש בו מבחינתה בושה, עת הקטינה עצמה אישרה שעד לאחרונה לא הקפידה על לבוש כמקובל במגזר החרדי. בטוחה אני שמערכת הזוגיות שבין הקטינה לחתן המיועד חזקה דיה כך שיוכלו להמתין ולהינשא עת הגיע הקטינה לגיל שמונה עשרה שנים”.

סרב שבנותיו ייבדקו

עם החלת התו הירוק בכל מקומות הבילוי לילדים, הורים נדרשים לבצע בדיקות קורונה לילדים עד גיל 12 בכדי לאפשר להם לבלות בבריכות, בתי קולנוע ובעוד פעילויות.

אם גרושה הגישה בקשה לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב לאפשר לה לבצע לילדיה בדיקות קורונה למרות התנגדות האב, שטען שהבדיקות אינן יעילות.

השופטת קיבלה את הבקשה, וציינה כי אין כל סכנה בכך שהילדות יבצעו בדיקת קורונה.

ביטל חוזה – ויפצה

והנה מקרה של גזענות בוטה שלא עבר בשקט. רשם בית משפט השלום בעפולה פסק פיצויים של שלושים אלף שקלים לבעל דירה שביטל חוזה שכירות עם דיירת ערביה, מספר ימים לפני כניסתה לדירה, אחרי שהתברר לו כי השכנים מתנגדים למגוריה בבניין.

בפסק הדין נכתב: “הדבר גרם לפגיעה בכבודה ולתחושת עלבון קשה אצל התובעת אשר נאלצה להרגיש את עצמה כאזרחית סוג ב’".

הטעות במספר הצילה נאשמת

בית המשפט לעניינים מקומיים בהרצליה ביטל כתב אישום בעבירות תכנון ובנייה מאחר והעירייה טעתה בספרה אחת בכתובת הנאשמת. המכתב נשלח לבית מספר מאה וארבע ברחוב, ולא לבית מספר מאה וחמש, ולפיכך לא גבתה העירייה גרסה טרם הגשת האישום.

השופט לא קיבל את גרסת העירייה לפיה "כולם ברחוב מכירים אחד את השני אז בטוח העבירו לה את המכתב".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות