למה הפיץ תושב אילת תמונות אינטימיות של אישה?

כתב אישום יוגש היום (ה') נגד החשוד על כך שהטריד, איים, והפיץ תמונות של האישה משום שלא רצתה להיות בקשר עימו. הוא יואשם גם בהונאה לאחר שהשתמש בכרטיס האשראי שלה
דניאל בן חמו |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

היום (יום ה') יוגש כתב אישום כנגד גבר בשנות ה- 40 לחייו, תושב אילת, החשוד במספר רב של עבירות הטרדה ואיומים, התחזות, הונאה ותקיפה, לאחר שעקץ והטריד אישה שלא רצתה להיות איתו בקשר וכן השתמש בכרטיסי אשראי לא שלו.

בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה לפני כשלושה שבועות, אודות אירוע של אלימות באחת מהחנויות בעיר אילת על רקע עוקץ אותו ביצע החשוד, הוקפצו למקום בלשי מרחב אילת, ועצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירה, מעצרו הוארך מעת לעת והיום בכוונת הפרקליטות ותביעות משטרת ישראל להגיש כנגדו כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

הפיץ תמונות אינטימיות

מהחקירה עלה כי החשוד התקשר למספר תחנות משטרה בארץ, הזדהה כשוטר וביקש לקבל פרטים של אזרחים שונים. עוד עלה כי החשוד, הכיר אישה ולאחר שזו סירבה להיות איתו בקשר החל להטריד אותה ואף הפיץ בעשרה מקרים שונים תמונות אינטימיות שלה לאנשים הקרובים אליה.

עם התפתחות החקירה עלה כי החשוד ביצע עשרות עסקאות הונאה באמצעות כרטיסי אשראי, תוך שהוא משיג או גונב בתחבולות שונות מספרי כרטיסי אשראי.

במהלך שלושת השבועות האחרונים, התחקו חוקרי מרחב אילת אחר מעשיו של החשוד ואספו ראיות מכל רחבי הארץ למעשי ההונאה של החשוד והיום צפוייה יחידת התביעות של מרחב אילת להגיש כנגדו כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה, איומים וגניבה אותם ביצע בעשרות מקרים ובהיקף של עשרות אלפי שקלים ופרקליטות מחוז דרום בעבירות אותם ביצע כלפי הקורבן בגין הטרדה, איומים, פגיעה בפרטיות ופרסום תצלום משפיל.

גנב מישראכרט נייד עם מידע רגיש של לקוחות

היום (יום ה') פורסם כי הרשות להגנת הפרטיות קבעה כי חברת ישראכרט הפרה את הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנותיו בשל אירוע אבטחת מידע חמור במסגרתו מכשיר טלפון נייד ששימש את מוקד שירות הלקוחות ובו מידע אישי ורגיש אודות לקוחותיה, נגנב על ידי עובד החברה. הרשות הדגישה כי על חברות במשק שעושות שימוש במכשירים ניידים במסגרת פעילותן, חלה חובה לאבטח את המידע כנדרש בהוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנותיו לרבות באמצעות התקנת מערכות הגנה ובקרה המותאמות לסוג המידע שבמכשיר, רגישותו ואופן השימוש בו.

הרשות ביצעה הליך פיקוח בחברת ישראכרט בעקבות דיווח של החברה לרשות על אירוע אבטחת מידע אשר העלה חשד להפרות של הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע). מהדיווח של חברת ישראכרט לרשות עלה כי מכשיר טלפון נייד אשר שימש את מוקד שירות הלקוחות שלה נגנב ממשרדיה.

במסגרת הליך הפיקוח, נתגלה כי תחקיר פנימי שביצעה חברת ישראכרט, העלה כי עובד בחברה נטל את מכשיר הטלפון הנייד לחזקתו בסיום יום עבודה, הוציא ממנו את כרטיס הסים, פירמט אותו, הגדיר בו את חשבון ה-Gmail הפרטי שלו והתקין בו את כרטיס הסים האישי שלו.

מכשיר הטלפון הנייד הכיל מאות מסמכים עם מידע שהועבר לחברה על ידי הלקוחות. המידע כלל בין היתר שמות, מספרי טלפון, מספרי תעודת זהות, אישורי העברות בנקאיות, הרשאות לחיוב חשבון, תעודות פטירה ומידע רגיש נוסף.

__________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות