אישום: תושב ירושלים השליך בקבוקי תבערה כדי לפגוע ביהודים

מחמוד סלאח, 19, נאשם כי על רקע העימותים בין תושבי שכונת שייח ג'ראח הכין והשליך בקבוקי תבערה, ירה זיקוקים וידה אבנים על מנת לפגוע ביהודים ובכוחות הביטחון
דניאל בן חמו |
ידוי אבנים הפרות סדר שטחים פלסטינים
צעירים מיידים אבנים. צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד מחמוד סלאח, צעיר בן 19, תושב ירושלים, בגין עבירות של השתתפות בהתפרעות, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, ניסיון תקיפה ממניע גזעני, ניסיון הצתה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, במועדים שונים בחודשים מאי עד יולי התקיימו עימותים על רקע לאומני בשכונת שייח ג'ראח בירושלים בעקבות מחלוקת בין יהודים לערבים בשאלת הבעלות על בתים בשכונה. העימותים כללו הפגנות, התפרעויות ומעשי תקיפה נגד אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. הנאשם לקח חלק בהתפרעויות ובמעשי תקיפה שונים בשכונה.

בין השאר בחודש יוני בשעות הלילה, הלך הנאשם לשכונת שייח ג'ראח, על מנת לפגוע בבתי יהודים, שם הנאשם הכין בקבוק תבערה באמצעות בקבוק זכוכית, בנזין וסמרטוט שמצא במקום ויידה את בקבוק התבערה לעבר בתי היהודים שבשכונת שייח ג'ראח וזאת ממרחק של 40 מטרים בזמן שחברו ירה 3 זיקוקים וכן יידה אבנים לעבר בתי היהודים במקום. בקבוק התבערה נדלק והתנפץ על עץ שהיה במקום.

ייעצר עד תום ההליכים?

במקרה נוסף, החליטו הנאשם ואחרים לקחת חלק בעימותים שתוכננו להתקיים באותו ערב בשכונת שייח ג'ראח. על מנת להתארגן לעימותים, ביקש הנאשם מאחד מהאחרים לאסוף כסף מהצעירים שהיו במקום, כדי לקנות זיקוקים שישמשו אותם בעימותים. הנאשם נתן לאחר 50 שקלים, והאחר הצליח לאסוף מהצעירים בסה"כ 375 שקלים.

האחר, כך נטען, קנה באמצעות הכסף שתי כוורות זיקוקים, והסתיר אותן במחסן בבית בשכונה. חלק הכינו גם בקבוקי תבערה, שהוסתרו במחסן לצורך שימוש בעימותים. בשעות הלילה התחילו עימותים והפרות סדר נגד כוחות הביטחון, במהלך הפרות הסדר, השתתפו עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, בהתקהלות אסורה במהלכה יידו בקבוקי תבערה, אבנים, זיקוקים, לעבר כוחות הביטחון ובתי היהודים שנמצאים בשכונת שייח ג'ראח. הנאשם נטל חלק בהתפרעות בכך שירה כוורת זיקוקים לעבר כוחות הביטחון ובתי היהודים ובהמשך חילק לצעירים נוספים שהשתתפו בהתפרעות זיקוקים וכן ירה זיקוקים נוספים לעבר כוחות הביטחון ובתי היהודים.

הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "המבקשת סבורה כי הנסיבות שמפורטות בכתב האישום בהן לקח הנאשם חלק במעשים רבים ובתכיפות באירועי הפרת סדר, ובאירועים שנעשו ממניע אידואולוגי, מלמדים על מסוכנותו הרבה של המשיב ומבססות את המסקנה כי לא ניתן לאיין את מסוכנותו של המשיב באמצעות חלופת מעצר", נכתב בבקשה למעצר.

____________________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות