בעלי מוסך זייפו מבחני רישוי שנתי לרכבים

יחידת הונאה דרום והיחידה המרכזית של אגף התנועה עיכבו לחקירה שני בעלי מוסך מבאר שבע בחשד שזייפו מבחני רישוי שנתי לאחר שזייפו תעודות ביטוח לרכב
מוסך, אילוסטרציה envato

יחידת הונאה דרום והיחידה המרכזית של אגף התנועה עיכבו לחקירה שני בעלי מוסך מבאר שבע, שזייפו מבחני רישוי שנתי לאחר שזייפו תעודות ביטוח לרכב.

בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה לחקירות הונאה מחוז דרום בשת"פ ימ"ר אתן , עלה חשד כי במהלך השנה האחרונה החשודים נהגו לזייף תעודות ביטוח ללקוחות בתמורה למאות שקלים עבור כל תעודה וזאת על מנת לאפשר להם לעבור את מבחן רישוי.

במהלך החקירה הסמויה הפעילו החוקרים סוכן סמוי, שקנה תעודות ביטוח מזוייפות מהחשודים במספר הזדמנויות.עוד עלה כי מדובר במוסך אשר פועל ללא רישיון עסק ובמקביל להליך הפלילי יטופל במישור המנהלי.
היום נתפסו מחשבי העסק וטלפונים סלולארים אשר שמשו את החשודים והם עוכבו לחקירה והועברו ליחידת הונאה דרום.

מהמשטרה הדגישו כי הם יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם, כנגד עבירות הונאה אלה, אשר מאפשרות להשתמש בכלי הרכב מבלי שנבדקה בטיחותם ובכך מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך האחרים.

כתבי אישום על מרמה והלבנת הון נגד אלבר ובכירים לשעבר

מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד חברת אלבר, ינון עמית, לשעבר מנכ”ל חברת אלבר וכיום בעל מניות ומנהל בחברת “גלובל אוטומקס בע”מ”, אירית פרנקו, לשעבר סמנכ”לית כספים בחברת אלבר, ורעות בנודיס, מנהלת רכש בחברת אלבר. לעמית, פרנקו ובנודיס מיוחסות גם עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד של חברת אלבר.

עניינה של הפרשה בתוכנית מרמה רחבת היקף לקבלת היתר לייבוא מקביל של כלי רכב ורישיונות יבוא ממשרד התחבורה – בין היתר תוך שימוש בהסכמים מזויפים עם סוכני רכב בחו”ל ובמסמכי תקינה מזויפים – שבוצעה בין השנים 2015-2013. על פי כתב האישום, אלבר הבריחה 1,828 כלי רכב לישראל בהיקף של כ-176 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, בשלהי שנת 2013 התקבלה החלטה בחברת אלבר על הקמת תחום פעילות של יבוא מקביל של כלי רכב לישראל. לנוכח מגבלות שנקבעו בחוק על ייבוא מקביל, הנאשמים חברת אלבר, ינון עמית, חיים לוי, דני לוי וחברת חיים לוי טרייד-אין פעלו כדי להונות את משרד התחבורה ולהציג לו מצגים כוזבים על מנת לקבל היתר יבוא מקביל עבור חברת אלבר.

הברחה ב-176 מיליון שקלים

לגורמים אלה, כך נטען בכתב האישום, הצטרפו אירית פרנקו, שניהלה את ההיבטים הכספיים של הייבוא המקביל, ורעות בנודיס, שניהלה באופן שוטף את תהליכי הייבוא, וכן איש עסקים אמריקאי בתחום ענף הרכב. על פי כתב האישום, איש העסקים האמריקאי זייף עבור חברת אלבר הסכמים ומסמכים, שהותאמו לדרישות החוק, לפיהם אלבר התקשרה לכאורה עם חברה אמריקאית בשם אוטוניישן (AUTONATION), שהיא סוכן מורשה של יצרני הרכב טויוטה והונדה.

בפועל, לא עמד איש מהנאשמים, או מי מעובדי החברות הנאשמות, בקשר כלשהו עם מי מאנשי אוטוניישן או עם מי מהדמויות אשר נחזות להיות חתומות על גבי המסמכים המזויפים.

אלבר, נטען עוד בכתב האישום, הגישה למשרד התחבורה את ההסכמים המזויפים וכן מסמכי תקינה מזויפים לפיהם מצהיר הסוכן המורשה שהרכב עומד בכל דרישות התקינה של משרד התחבורה, וקיבלה על בסיסם במהלך שנת 2014 היתר ורישיונות לייבא לישראל כלי רכב מתוצרת טויוטה והונדה.

_______________________________________________________

עו”ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות