מהדורת יום ד' של אוביטר – אלו הכותרות שלנו

גזענות כלפי ערבים בשוק השכרת הדירות, האם שעדיין ממתינה לפיצוי מרוצח ואנס בתה, תאגידי המיחזור שלא עשו עבודתם נאמנה וכתב האישום שבוטל בגלל, ובכן, ספרה

מקרה של גזענות בוטה כלפי דיירת ערבייה הסתיים בפיצוי של בעל הנכס לאחר שביטל מולה את החוזה בשל מוצא, טסברהן טספציון אנס ורצח את בתה בת ה-12 של גרושתו, אך היא עדיין ממתינה לפיצוי ממנו, תאגידי המיחזור האלקטרוני לא עשו עבודתם נאמנה ונקנסו על ידי המשרד להגנת הסביבה וגם על כתב האישום שבוטל בגלל, ובכן, ספרה.

ביטל חוזה – ויפצה

נפתח במקרה של גזענות בוטה, שלא עבר בשקט. רשם בית משפט השלום בעפולה, פסק פיצויים של שלושים-אלף שקלים, לבעל דירה שביטל חוזה שכירות עם דיירת ערביה, מספר ימים לפני כניסתה לדירה. זאת לאחר שהתברר לו כי השכנים, מתנגדים למגוריה בבניין.

בפסק הדין נכתב כי “הדבר גרם לפגיעה בכבודה, וּלתחושת עלבון קשה אצל התובעת, אשר נאלצה להרגיש את עצמה, כאזרחית סוג ב".

איך לפצות אם שכולה

טַסְבַּרְהַן טֶסְפַּצְיוֹן, נתין זר מאריתריאה, אנס ורצח את סילבנה צגאי, בתה בת השתים-עשרה של בת זוגו, אחרי שזו הביעה את רצונה להיפרד. הוא נדון למאסר עולם ועוד חמש-עשרה שנה, וּלתשלום פיצוי, לאם הילדה.

המרכז לתשלום קנסות עיקל את חשבון הבנק שלו, ואף את חשבון הקנטינה שלו בַּכלא, כדי להעביר אותם לאם שעזבה בינתיים את הארץ, לכשיצליחו לאתר אותה.

בַּמרכז לתשלום קנסות, מוחזקים כיום כחמישים-מיליון שקלים, המיועדים לנפגעי עבירה, שהמרכז מתקשה לאתר.

הטעות במספר הצילה נאשמת

בית המשפט לעניינים מקומיים בהרצליה, ביטל כתב אישום, בעבירות תכנון ובנייה, מאחר והעירייה טעתה בְּספרה אחת, בִּכְתובת הנאשמת. המכתב נשלח לְבַית מספר מאה-וארבע בַּרחוב, ולא לבית מספר מאה-וחמש, ולפיכך לא גבתה העירייה מהנאשמת את גרסתה, טרם הגשת האישום.

השופט לא קיבל את גרסת העירייה לפיה "כולם בַּרחוב מכירים אחד את השני, אז בטוח העבירו לה את המכתב".

תאגיד המחזור כשל

המשרד להגנת הסביבה, הטיל עיצום כספי של 1.8 אלף שקלים, על תאגיד אקו-מיוניטי, הפועל מחזור פסולת אלקטרונית, בגין שלוש-עשרה הפרות של ההוראות.

נמצא כי התאגיד מפר את החוק, ואת תנאי הפעולה, באופן שעלול לגרום לזיהום הסביבה, ואינו פועל באופן מספק, להנגשת התשתית לאיסוף הפסולת ברשויות המקומיות, ולהסברה לפי חוק.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות