מי יפצה את האם שבתה בת ה-12 נאנסה ונרצחה?

גז"ד בעניינו של טספברהן טספציון, שהורשע ברצח הבת של גרושתו, נקבע עליו לפצות את האם. אולם הוא אינו עומד בתשלומים – כעת הוטל עיקול על חשבונות הבנק שלו
רונן לוי |
עבירות צווארון לבן - משרד עו"ד איתמר פלג
אילוסטרציה envato

זה היה אחד ממקרי הרצח האכזריים ביותר, כאשר טספברהן טספציון, נתין זר מאריתריאה, הורשע ברצח ואונס ילדה בת 12, בתה של גרושתו. בית המשפט אז קבע כי הוא ישלם גם קנס של 258 אלף שקלים לאימה של הילדה, שעזבה את הארץ אחרי האירוע הקשה ורק כעת כספו של טספציון, עוקל על ידי המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, ויועבר לאימה של הילדה.

לפני כחצי שנה, הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיעו את טספציון ברצח בכוונה תחילה של ילדה בת 12, בתה של גרושתו, לאחר שהודיעה לו על רצונה לסיים את הקשר ביניהם לפני כשנתיים וחצי ובאינוס באלימות תוך גרימת חבלה גופנית. בית המשפט גזר עליו מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות וגם פיצוי לאם הילדה.

האם עזבה את הארץ

"הנסיבות החמורות הקשורות בביצוע העבירות, הנזקים הקשים שנגרמו, הן מעצם מותה של המנוחה והן הנזקים שנגרמו כתוצאה מכך לאמה. מידת האכזריות, האלימות וההתעללות שבמעשי הנאשם, הניצול לרעה של כוחו ומעמדו של הנאשם. פער הגילאים בין המנוחה לנאשם החשיבות בהרתעת הציבור מביצוע מעשים דומים והרתעת הנאשם מביצוע עבירות דומות בעתיד", נכתב בגזר הדין.

לאחר שהחייב לא עמד בתשלום, הועבר הטיפול בחוב למרכז לגביית קנסות שהטיל עיקול על כספי החייב אותם החזיק בבנק בסך 137 אלף שקלים, הסכום הזה יתוסף לסכום נוסף שעוקל מחשבון הקנטינה של טספציון והוא ישמש לפיצוי לנפגעת העבירה כפי שקבע בית המשפט. כעת המרכז לגביית קנסות נערך להעביר את הסכום שנגבה לאימה של הנרצחת, שעזבה את ישראל ושבה לארץ מוצאה לאחר שתאותר.

במרכז לגביית קנסות הדגישו שגביית פיצוי לנפגעי עבירה היא מטרה חשובה וגביית פיצוי לנפגעי עבירה כרוכה במאמצי חקירה, מודיעין ולעיתים אף מאבקים משפטיים קשים מול חייבים המנסים לחמוק מתשלום הפיצוי ומדי שנה המרכז מעביר עשרות מיליוני שקלים שנגבו לטובת נפגעי עבירה, אולם במקרים רבים איתור המפוצים בכדי להעביר אליהם את הכספים שניגבו קשה בדיוק כמו איתור הכספים המוסתרים. במרכז מחזיקים היום בכ-50 מיליון שקלים השייכים לנפגעי עבירה שהמרכז מתקשה לאתר אותם לצורך התשלום.

__________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות