קו ההגנה של הנאשם בהחזקת נשק: "נחטפתי על ידי רעולי פנים"

אביב רביע סלאמה, 24 מאריאל, נאשם בביהמ"ש כי הסתיר ברכבו תת מקלע וסכין אולם להגנתו טען: "איימו עלי באקדח לנסוע לקלנסווה, שם נעצרתי על ידי המשטרה"
אייל חן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אביב רביע סלאמה, בן 24 מאריאל, בגין עבירות של נשיאה והובלת נשק בצוותא, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו בצוותא, שינוי זהות של רכב או של חלק של רכב בצוותא והחזקת סכין, זאת לאחר שהסתירו תת מקלע ברכב. במשטרה עדיין מחפשים אחר שותפו של הנאשם. בחקירתו טען סלאמה כי שני רעולי פנים נכנסו לרכב, כפו עליו באיומי אקדח לנסוע לכניסה לקלנסווה. לדבריו, נסע מספר מטרים, עצר את הרכב מתוך פחד, ונעצר ע"י המשטרה, בעוד שני רעולי הפנים ברחו.

על פי כתב האישום, הנאשם ואדם נוסף נהגו ברחובות העיר קלנסואה ברכב שאת לוחית הזיהוי שלו דאגו להסתיר מבעוד מועד, כאשר בתוך הרכב החזיקו השניים תת מקלע ומחסנית טעונה בכדורים. בעודם נוסעים ברכב, הבחינו השניים בניידת של פיקוח עירוני אשר ערכה סיור שגרתי באזור, ממנה ניסו לחמוק. כאשר הניידת בעקבותיהם, החלו השניים משנים את כיוון נסיעתם בניסיון להתרחק מן האזור עד אשר עצרו את הרכב בדרך עפר, הסמוכה בין היתר לבתי מגורים.

בשלב זה יצאו מהרכב הנאשם, כשבכיס מכנסיו סכין יפנית, והאדם הנוסף שעטה כפפות וכיסה פניו במטפחת. אותו אדם נטל עמו את הנשק, השליך אותו מעבר לגדר סמוכה לשטח חקלאי וברח בריצה מהשוטרים, חרף העובדה שקראו לו לעצור.

החטיפה שלא הייתה

בבקשה למעצר עד תום ההליכים, ציינו בפרקליטות כי בידיהם ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של הנאשם במיוחס לו, לרבות דוחות שוטרים ומצלמות גוף המתארים את האמור בכתב האישום, חוות דעת מז"פ לפיה מדובר בנשק יורה שבכוחו להמית אדם וכן גרסתו הבלתי סבירה של המשיב, הסותרת את הראיות בתיק, לפיה שני רעולי פנים נכנסו לרכב, כפו עליו באיומי אקדח לנסוע לכניסה לקלנסווה. לדבריו, נסע מספר מטרים, עצר את הרכב מתוך פחד, ונעצר ע"י המשטרה, בעוד שני רעולי הפנים ברחו.

"נגד הנאשם", כך נכתב בבקשת המעצר, "קמה עילת מעצר סטטוטורית, בהיותו מואשם בעבירת ביטחון, ולפיכך קמה נגדו חזקה כי קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחונו של אדם ואת בטחון הציבור. נוסף על האמור, נגד המשיב קיים יסוד סביר לחשש ששחרורו יביא לשיבוש הליכי משפט, להתחמקות מהליכי שפיטה או מנשיאת עונש מאסר, או יביא להעלמת רכוש, להשפעה על עדים או לפגיעה בראיות בדרך אחרת; זאת בהינתן שהמבצע בצוותא האחר, מצוי בבריחה, ולנוכח ניסיונו לחמוק מהשוטרים".

___________________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות