הפרקליטות תעתור נגד שחרורו של עבריין המין עזרא שיינברג

פרקליט המדינה עמית איסמן הודיע כי יפנה לביהמ"ש נגד החלטת ועדת השחרורים וידרוש את השארתו של הרב בבית הסוהר
דניאל בן חמו |
הרב עזרא שיינברג בביהמ"ש ביולי 2015. צילום: פלאש 90

הסערה שהחלה לפני כשבוע בעקבות החלטת ועדת השחרורים לשחרר שחרור מוקדם את עבריין המין עזרא שיינברג מגיע עתה לשיאה. פרקליטות מחוז מרכז, הודיעה לבית המשפט המחוזי מרכז, כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט להגיש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים ולדרוש את השארתו בכלא של שיינברג.

כזכור, שיינברג, ששימש רב קהילה רב השפעה, הודה והורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, ונידון ל-7.5 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בשני מקרים של ניסיון אונס, בשש עבירות של מעשים מגונים בנסיבות אינוס, בשלוש עבירות של גרימת מעשה מגונה בנסיבות אינוס, בניסיון לביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ובשיבוש מהלכי משפט.

ועדת השחרורים החליטה בשבוע שעבר, ברוב דעות ובניגוד לעמדת הפרקליטות, לנכות שליש מעונשו של שיינברג, כך שבניכוי הזמן בו שהה במעצר וכן התקופה שריצה במאסר, הוא צפוי לשחרור מיידי. לאחר ההחלטה על שחרורו, הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש לעכב את ביצועה של החלטת ועדת השחרורים, כדי לאפשר לה להגיש את העתירה על נימוקיה המפורטים. הודעה על הכוונה להגיש עתירה נמסרה גם לב"כ של שיינברג ולב"כ נפגעות העבירה.

הרב נחשד בעבירות מין בתלמידיו – התיק נסגר ללא אישום

אתמול (יום ב') פורסם כי פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה כי סגרה את תיק החקירה בעניינו של רב שנחקר בחשד לביצוע עבירות מין בתלמידיו. החשוד, כבן 40, שימש כמורה מחליף בבית ספר במרכז הארץ, נחשד בביצוע מעשים מגונים במספר קטינים, בני פחות מ-16 בכמה אירועים שונים. לאחר שהתיק הועבר לפרקליטות, טען בפני נציגיה סנגורו של החשוד, עו”ד מור ברכה כי חקירת היחידה החוקרת מעלה תמיהות מהותיות שיש בהם כדי להותיר ספק משמעותי בתשתית הראייתית כנגד מרשו. בשל כך, טען עו”ד ברכה כי יש לסגור בעניינו של החשוד – טענה שהתקבלה על ידי הפרקליטות.

החשוד, רב ששימש כמורה מחליף בבית ספר במרכז הארץ, נעצר בחשד לביצוע עבירות של מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 16 וכן בחשד לביצוע מעשה מגונה בקטין עד גיל 14.

על פי החקירה בעניינו, ועל פי התלונות שהוגשו נגדו, הוא נחשד כי במספר מקרים ניצל את מעמדו וביצע מעשים מגונים בתלמידים. המדובר במספר אירועים שונים ובכמה נערים שונים.

שוחרר ממעצר

על פי החשד, באחד האירועים נטען כי המורה הכניס אל חדר השינה בביתו קטין הוריד את מכנסיו ואת מכנסי הקטין, שכב עליו ובהמשך שפך על המתלונן כוס עם נוזל שלא ידוע מה טיב הנוזל.

לאחר מעצרו הובא החשוד לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להותירו במעצר. אולם בית המשפט נעתר לטענת בא כוחו, עו”ד מור ברכה, שסבר כי יש לשחררו. במשטרה המשיכו בחקירת המקרה ובסיומה התיק הועבר לידי הפרקליטות במטרה לבחון אם יש מקום להעמיד את החשוד לדין בגין ביצוע עבירות מין בתלמידיו.

לאחר העברת התיק לפרקליטות שלח סנגורו של החשוד, עו”ד ברכה, בקשה לסגירת התיק. בבקשה נטען, בין השאר, כי מרשו אזרח נורמטיבי, נעדר עבר פלילי, דמות מכובדת ומוערכת בקהילה שלו העוסק בפעילות חברתית ברוכה, גמילות חסדים ומתן בסתר.

“אינטרסים פסולים”

“מרשי”, כתב עו”ד ברכה, “שיתף פעולה באופן מלא עם חוקריו ומסר גרסתו ביחס לחשדות הכחיש ומכחיש מכל וכל את החשדות שיוחסו לו במסגרת חקירתו במשטרה. לא נחשפנו לחומרי החקירה ואף לא להערכת המהימנות הנלווית לתלונתו של הקטין, אך כבר עתה ניתן לומר כי חומרי החקירה מעלים תמיהות וספקות משמעותיות ביחס לתשתית הראייתית”.

עוד הוסיף הסנגור: “לעמדתי מצטיירת תמונה עגומה לפיה תלונתו של המתלונן ו/או בני משפחתו נובעת ממניעים חיצוניים ואינטרסים פסולים…”.

בפרקליטות, כאמור, קיבלו את דברי עו”ד ברכה ובתקופה האחרונה הוא קיבל הודעה כי התיק נגד מרשו נסגר וכי לא יוגש בעניינו כתב אישום.

_______________________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות