כשסכסוך הגירושין מסתעף: עורכת הדין נתבעת על לשון הרע

באת כוחה של אישה המצויה בהליך גירושין מצאה עצמה נתבעת על ידי הבעל בטענה כי הוציאה את דיבתו: "היא מנסה להשחיר אותי בפני לקוחותיי ובפני ביהמ"ש"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

משפטי גירושים הם עתירי אמוציות בין הבעל לאשה ולפעמים גם עורכי הדין נקלעים בתווך. בימים האחרונים, הוגש לבית משפט השלום בראשון לציון, תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים אותה הגיש תושב המרכז נגד עורכת הדין שייצגה את גרושתו במסגרת הליכים שהתקיימו בבית משפט לענייני משפחה. התובע טוען כי במהלך סכסוך הגירושין פעלה באת כוחה של בת זוגו לשעבר להשחיר את שמו, להכפישו ולהציגו באור שלילי בפני לקוחותיו ובפני בית המשפט.

על פי התביעה, התובע מתנהל בהליכים משפטיים כנגד גרושתו כאשר הינו מנהל עסק עצמאי שבמסגרתו נמצא בקשר עסקי עם נותני שירותים רבים וקהל לקוחות נרחב. לטענת התובע, לאורך כל ההליכים נעשים ניסיונות בלתי פוסקים להציגו באור שלילי, לפגוע בשמו הטוב ולהשחיר את פניו בעיני בית המשפט. בין השאר דוגמא לכך ניתן למצוא בניסיון האישה ״להשחיל״ לתצהירה – בעודה מיוצגת ע״י הנתבעת – קטעים שונים שאינם רלוונטיים להליך על מנת להכפיש את שמו. ב״כ התובע התנגד לכך, ובית המשפט הכיר בכך והורה על הוצאת הקטעים הבלתי רלוונטיים מתצהיר הדיון.

התנצלות או איום?

פרט לכך נטען על ידי התובע כי במסגרת ההליכים נדרש התובע לגילוי מסמכים ובית המשפט פסק כי כל צד יממן את הנפקת מסמכיו. הנתבעת פנתה לרו״ח של התובע בבקשה לקבלת המסמכים ונתבקשה לממן את העלות. בעקבות כך, פנתה הנתבעת לבית משפט בבקשה לקבלת פסיקתא בעניין המצאת המסמכים והתשלום בגינם. בעקבות מתן הפסיקתא פנתה הנתבעת לרו״ח של התובע בעניין גילוי המסמכים ואולם, לא חלפו דקות רבות והנתבעת החלה להשמיץ את הנתבע באוזני רואה החשבון תוך שהיא אומרת "י. שקרן, רמאי, נוכל, גנב… ועוד כהנה וכהנה".

לאחר שהתובע שמע את דברי רואה החשבון הוא פנה לנתבעת והוציא הודעה בדרישה לקבלת התנצלות על הדברים ובעקבות הודעה זאת שלחה הנתבעת הודעה לתובע ובו היא מאיימת לפנות לקצינת המבחן במידה והתובע ימשיך "לאיים" עליה.

"היינו", כך כתב, "הדרישה להתנצלות והתראה להגשת תביעה מוצגת כאיום!! דרך נוספת לפגוע בתובע ולהציגו כמי שמפר הוראת דין ?? יובהר כי כל הנאמר בהודעת הנתבעת חסר בסיס ומצוץ מהאצבע !!", נכתב בתביעה, "בעקבות הודעה זאת שלח התובע, הודעה נוספת לנתבעת ודרישה לקבלת התנצלות על הפגיעה הקשה בשמו הטוב ובמוניטין שעמל עליו שנים. התגובה שנשלחה מטעם הנתבעת בה היא דוחה את כל המיוחס לה אולם מודה כי אמרה אותם שכן היא מציינת שאותם דברים נאמרו מפיה בבית המשפט וכי דבריה מוגנים מכח סעיף חוק איסור לשון הרע".

נזק כלכלי

לטענת התובע נודע לו באקראי מפי בעלה של עובדת שלו לשעבר כי הנתבעת התקשרה לאשתו והוא ענה. בשיחת הטלפון שאלה אותו הנתבעת האם אשתו אכן עבדה אצל התובע או שהתלושים פיקטיביים. תוך שהנתבעת השמיעה איומים גלויים כנגד הדובר ואשתו כי " כדאי להם לומר את האמת או שגם הם יסתבכו".

את התביעה סיכם התובע כך: "לאור העובדה כי הנתבעת מצאה לנכון לפגוע בשמון הטוב של התובע ובמוניטין שצבר לאורך שנים תוך שהיא גורמת לו נזק כלכלי רב ומנגד מיאנה להתנצל על דברים שהשמיעה בגנות התובע מוגשת תביעה זו".

____________________________________________________________

עו”ד תום שנפ

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות