האם יבוצעו לילדות בדיקות קורונה למרות התנגדות אביהן?

המאבק במגפה מציב בפני ביהמ"ש סוגיות משפטיות שוב ושוב, והפעם: האם ניתן לבצע לילדים בדיקות לאיתור המחלה למרות התנגדות אחד ההורים?
גילי סיוון-כהן |
בדיקות קורונה, צילום: פלאש 90

כעת עם החלת התו הירוק בכל מקומות הבילוי לילדים, הורים מוצאים את עצמם מבצעים חדשות לבקרים בדיקות קורונה לילדים עד גיל 12 כדי לאפשר להם לבלות בבריכות, בתי קולנוע ובעוד שלל פעילויות. באחרונה הגישה אם בקשה לבית המשפט לאפשר לה לבצע לילדיה בדיקות קורונה זאת למרות התנגדות האב. שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, איריס ארבל-אסל, קיבלה את הבקשה וציינה כי אין כל סכנה בכך שהילדות יבצעו בדיקת קורונה.

לבית המשפט הוגשה בקשת אם גרושה, לבצע בדיקות קורונה בילדותיה, זאת לאחר שהאב התנגד לכך, לטענתו מסיבות בריאותיות וכן הן לא יעילות. כל עוד האב לא איפשר לעשות כן האם לא יכולה היתה לצאת עם בנותיה לפעילויות הדורשות תו ירוק.

אינטרס הציבור

השופטת ארבל אסל קיבלה את בקשת האם וציינה כי לא מצאה בתשובת האב נימוק שיש בו להימנע מעצם ביצוע הבדיקה, להבדיל מהטענה לעניין יעילותן של הבדיקות, שאיננה קשורה באופן ישיר לטובת הקטינות אלא לאינטרס הכללי של טובת הציבור, מאחר וייתכן שהקטינות יהיו חולות אולם התוצאה תהיה שלילית והן ידביקו אנשים אחרים.

"האינטרס הכללי של טובת הציבור בהקשר של נגיף הקורונה", כתבה השופטת, "איננו נשקל על ידי בית משפט זה אלא על ידי משרד הבריאות וקבינט הקורונה, אשר הם הגורמים המוסמכים לקבלת החלטות ומתן הנחיות לעניין זה".

השופטת הוסיפה בהחלטתה כי "משעה שההנחיות הקיימות תומכות בביצוע בדיקות קורונה, וכאשר אין סכנה מיוחדת לקטינות הספציפיות כתוצאה מעצם ביצוע הבדיקות, אני נעתרת לבקשה ומתירה לאם לבצע לקטינות בדיקות קורונה ללא הסכמת האב, ככל שהדבר נדרש לצורך השתתפות הקטינות בפעילויות חברתיות ו/או חינוכיות במהלך חופשת הקיץ".

בשל הקורונה: בוטלו מפגשי ההתייחדות בבתי הכלא

בשבוע שעבר פורסם כי בשל העלייה בתחלואה הגבלות הקורונה חזרו לבתי הכלא. לאחר הערכת מצב לבחינת דרכי התמודדות עם נגיף הקורונה שערכו בשב”ס, הוחלט, על בסיס מסד הנתונים ותמונת התחלואה, לעדכן את מתווה הפעילות בצל נגיף הקורונה, בין השאר יוגבלו המבקרים ויבוטלו מפגשי ההתייחדות.

לאחר שבבתי הסוהר החלו להימצא חולי קורונה ונאלצו בין השאר, לסגור את בית סוהר ‘רימונים’ לצורך בדיקת כלל האסירים ואנשי הסגל, בדיקה שבה נמצאו 23 אסירים מאומתים נוספים לנגיף קורונה, החליטו בשב”ס לחזור למתווה הקורונה.

הגבלת כמות מבקרים

בין השאר יכלול המתווה את ההנחיות הבאות: ביקורי משפחות לעצורים ואסירים יוגבלו בכמות המבקרים ויתקיימו מאחורי מחיצה, מפגשי התייחדות אסירים יבוטלו, חופשות אסירים ייבחנו בהתאם למצב התחלואה והנסיבות הרלבנטיות, אסירים ועצורים – יובאו לערכאות השיפוטיות או לחילופין ישתתפו בדיונים בהיוועדות חזותית בהתאם להוראות החוק ולמצב התחלואה.

עוד נקבע כי כניסת יזמים ומעסיקים למרכזים היצרניים תתאפשר למחוסנים בלבד ותותנה בבדיקת קורונה אחת לשבוע. כמו כן החליטו על הפסקת כניסת מתנדבים ואזרחים המפעילים את כיתות הלימוד למעט מדרשות, יציאה מהאגפים למרכזים היצרניים ולמרכזי החינוך תותר בקפסולות, למחוסנים בלבד.

בשב”ס ציינו כי הם פועלים בשיתוף פעולה עם שאר גופי הביטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים נערכים כל העת להמשך יישום ההנחיות בהתאם להתפתחות התחלואה ולהנחיות משרד הבריאות.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת איריס ארבל-אסל

______________________________________________________

עו”ד סמדר אלטרס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות