מהדורת יום ב': כנסו להתעדכן בחדשות שלנו

כמה זמן לוקח לתקן תאריך לידה במרשם האוכלוסין? מדוע ביקשו ההורים החרדים לחתן את בתם עוד לפני גיל 18? והקפיצה המסוכנת של נוסע שחשש לפספס את הרכבת

תושב הדרום הגיש תביעה על מנת לקבל פסק דין שיקבע לשנות את תאריך לידתו במרשם האוכלוסין בישראל שיהיה זהה לשל אחותו התאומה, עבריין התקשר למשטרה ואיים לרצוח את ראש הממשלה, הורים חרדים רצו להשיא בת שמצאה חתן בעצמה, בן 4 נפצע בתאונה בקייטנה ויקבל פיצויים, ולסיום קפיצה מסוכנת של נוסע קורקינט שחשש לפספס את הרכבת וקפץ עליה לאחר שהחלה לנסוע.

אני בגיל של אחותי

גבר תושב הדרום, העובד בשירות בתי הסוהר, נאלץ להגיש תביעה, לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד, על מנת לקבל פסק דין שיורה לשנות את תאריך לידתו, במרשם האוכלוסין בישראל, כך שיהיה זהה לזה, של אחותו התאומה.

השופטת אישרה את הבקשה וקבעה את המובן מאליו, כי “משעה שתאריך הלידה של האחות התאומה תוקן באישור הרשויות, והוא התאריך הרשום של אחותו התאומה של המבקש, אין חולק כי תאריך לידתם של תאומים הוא זהה".

איומים על רה"מ

לבית המשפט השלום באשקלון, הוגש כתב אישום נגד אנדריי גורוב, תושב קריית גת בן 45, שהואשם בעבירת איומים, על ראש הממשלה נפתלי בנט.

גורוב התקשר ביום שישי בערב, למוקד מאה של המשטרה, והצהיר על רצונו לרצוח את ראש הממשלה.
הוא הובא לחקירה ובמהלכה אמר: "אני מכיר אנשים בקרית גת שאפשר לגשת אליהם ולהשיג אקדח, זו לא בעיה להגיע לירושלים, לחכות לשיירה של ראש הממשלה ולפגוע בנפתלי בנט”.

בַּבַּקשה למעצרו עד תום ההליכים, צוין כי לגורוב הרשעות קודמות בעבירות איומים, שהוא ריצה תקופות מאסר בעבר, ושעומד נגדו מאסר על תנאי בן 3 חודשים.

נישואי בוסר לשם טוב

שופטת בית משפט לענייני משפחה בתל אביב, מירה דהן, דחתה בקשה של הורים מבני ברק, להיתר נישואין לבתם בת ה-17 ושמונה חודשים. ההורים טענו כי אם תדחה החתונה, לַגיל המותר בַּחוק לנישואין בישראל, יפגע שמה הטוב של הנערה. זאת לאחר שבני הזוג הכירו וניהלו קשר חברי שלא בידיעת הורי הצדדים.

השופטת קבעה כי הנערה הקטינה, תצטרך להמתין מספר חודשים, לגיל 18, ואמרה כי השתייכות לְמגזר דתי, איסור נגיעה, או מנהגי עדה, אינם נחשבים כנסיבה מיוחדת על פי הדין.

כשקורקינט ובימבה נפגשים

שופט בית משפט השלום ברמלה, דב גוטליב, הורה לַחברה לתרבות פנאי וספורט בת-ים, לשלם פיצוי בסך שלושים אלף שקלים, בגין נזקי גוף, לילד כבן ארבע וחצי, שנחבל בחצר הקייטנה במהלך תאונת דרכים בין בימבה לקורקינט. זאת לאחר שהילדים הוצאו לשחק בחצר המבנה ללא השגחה מספקת.

קפיצה מסוכנת

ונסיים עם עוד סיפור מסוכן בִּמעורבות קורקינט, והפעם בתחנת הרכבת באשקלון. נוסע הגיע עם הקורקינט שלו לַתחנה בשעות הלילה, והתכוון לעלות על הרכבת לבאר שבע.

הוא הכניס את חפציו, כולל כלי התחבורה, לתוך הקרון, ומשום מה חיכה בחוץ על הרציף. כשהבין שהרכבת מתחילה לנסוע, זינק לַמרווח שבין הקטר והקרון. נהג הקטר, שהבחין במתרחש במראה, בלם מייד את הרכבת והזעיק את המאבטחים, שעיכבו את האיש עד לבוא המשטרה.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות