איים לרצוח את בנט: "אפשר לחכות לשיירה שלו ולפגוע בו"

אנדרי גורוב, תושב קרית גת בן 45, נאשם כי התקשר למשטרה ואיים לרצוח את ראש הממשלה: "אני מוכן למות, אני אקח את בנט איתי"
מעיין לביא |
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום באשקלון, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד אנדרי גורוב, תושב קרית גת בן 45, שהואשם בעבירת איומים על ראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר שאמר בין השאר למוקדנית במשטרה: "אני רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט".

על פי כתב האישום, ביום שישי בערב, התקשר גורוב למוקד 100 של המשטרה ואמר למוקדנית שהוא רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט. המוקדנית קישרה את השיחה בין הנאשם לשוטר איל צברי ובמעמד השיחה, איים הנאשם על השוטרים, פעמיים, בפגיעה שלא כדין בחייו של ראש ממשלת ישראל, מר נפתלי בנט, בכך שאמר "אני רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט".

השוטרים הוזעקו

כעבור תשע דקות הגיעו השוטרים איל צברי ואחיה חממי לפינת הרחובות מלכי ישראל ואדוריים בקרית גת שם פגשו בנאשם. באותו מעמד, אמר הנאשם לאוזניי השוטרים: "אני מוכן למות אבל בתנאים שלי, אני אקח את נפתלי בנט איתי" וכן, "עכשיו נשקפת סכנה לחיים של נפתלי בנט", בכך, איים הנאשם על השוטרים בפגיעה שלא כדין בחייו של ראש ממשלת ישראל, מר נפתלי בנט, בכוונה להפחיד או להקניט.

השוטרים עצרו את גורוב לתחנת המשטרה שם במהלך חקירתו, איים הנאשם על החוקר, בפגיעה שלא כדין בחייו של ראש ממשלת ישראל, מר נפתלי בנט, בכך שאמר לו "אני רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט. אני מכיר אנשים בקרית גת שאפשר לגשת אליהם ולהשיג אקדח זה לא בעיה להגיע לירושלים למשרד ראש הממשלה ולחכות לשיירה של ראש הממשלה כשהיא יוצאת או נכנסת ממשרד ראש הממשלה ואז לנסות ולפגוע בנפתלי בנט".

"חריגה קיצונית מהתנהגות נורמטיבית"

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צויין כי לגורוב גליון הרשעות קודמות מכביד בעבירות איומים, והוא אף ריצה תקופות מאסר בעבר. כמו כן, תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי בן 3 חודשים וזאת מתיק אחר שלא היה בו בכדי להרתיעו מלבצע את המיוחס לו בתיק זה. עוד צוין כי עבר פלילי מכביד זה "תורם להחרפת החשש מפני הסיכון שהמשיב יחזור על מעשי הפרת החוק גם בעת שחרורו".

"המסוכנות הנשקפת ממעשיו של המשיב", כך נכתב בבקשת המעצר, "משקפת חריגה קיצונית מהתנהגות נורמטיבית בהיות האיומים מופנים כלפי אנשי משטרה המייצגים את מערכת אכיפת החוק וממלאים תפקיד בשמירת החוק והסדר".

"הנכונות לפגוע בנבחרי ציבור", נכתב עוד, "מבטאת יחס של בוטות ואי הכרה במרות הסדרי המשפט בחברה, ומעמידה בספק את האמון שניתן לרחוש לנאשמים אלה כי לא ימלטו מן הדין, לא ישבשו הליכי משפט ולא יפרו חלופות מעצר באם ישוחררו. עוד תטען המבקשת, כי האיום בפגיעה בראש ממשלה מהווה פגיעה בכלי ההגנה של החברה שומרת החוק ומגלמת סיכון לביטחונו של כלל הציבור".

________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות