כמה זמן לוקח לתקן תאריך לידה במרשם האוכלוסין?

תושב הדרום נאלץ להיעזר בבתי המשפט על מנת לתקן את פרטיו בתעודת הזהות, זאת למרות שהציג בפני רשות האוכלוסין את פרטיה התקינים של אחותו התאומה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

רק בישראל. גבר, תושב הדרום, נאלץ להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד, על מנת לקבל פסק דין שיקבע לשנות את תאריך לידתו הרשום במרשם האוכלוסין בישראל, שיהיה זהה לזה של אחותו התאומה. השופטת כרמית חדד קיבלה את הבקשה.

לפני כשנה הגיש המבקש, כתב תביעה מתוקן במסגרתו עתר לקבוע כי תאריך הלידה שלו הוא אחר ממה שרשום במרשם האוכלוסין ובתעודת הזהות. בבקשתו הסתמך על תאריך הלידה הרשום של אחותו התאומה.

לפני כחצי שנה התקיים דיון, במסגרתו הציג ב"כ היועמ"ש מסמך לפיו נעשה שינוי בגיל של אחות המבקש על פי הצהרתה וללא הליך משפטי. עם זאת, ב"כ היועמ"ש לא חלק על כך כי האחות היא תאומה של המבקש, ב"כ היועמ"ש אישר כי הגם שגילה של האחות תוקן, הרי שגילה הרשום כיום שב"כ היועמ"ש אינו חולק עליו ולפיכך התבקש ב"כ היועמ"ש לשקול עמדתו ביחס לתובענה.

האישורים לא עזרו

במסגרת הדיון ובהסכמת הצדדים צורפו גם המוסד לביטוח לאומי ושירות בתי הסוהר, שהינו המעסיק של המבקש, כנתבעים נוספים בתובענה וב"כ היועמ"ש הגיש את תגובתו שביחד עם שירות בתי הסוהר, אין הם מתנגדים לבקשה ומותירים את ההחלטה בבקשה לשיקול דעתו של בית המשפט הנכבד, וזאת בכפוף לכך שהמוסד לביטוח לאומי לא יתנגד לבקשה. גם המוסד לביטוח לאומי השאיר את ההחלטה לבית המשפט.

לתמיכה בטענותיו ביחס לשנת הלידה, צירף המבקש לכתב התביעה תצהיר אחיו הגדול, תצהיר אחותו התאומה ותצהיר בן דוד אשר גדל עם משפחתו באותו הכפר – מהם עלה כי האחות היא תאומתו של המבקש.

"לפיכך, משעה שתאריך הלידה של האחות התאומה תוקן באישור הרשויות והוא התאריך הרשום של אחותו התאומה של המבקש, מאחר שאין חולק כי תאריך לידתם של תאומים הוא זהה וכן לאור עמדת ב"כ היועמ"ש, שירות בתי הסוהר והמוסד לביטוח לאומי, אשר אינם מתנגדים לבקשה, והותירו ההכרעה בה לשיקול דעת בית המשפט ראיתי להיעתר לה", כתבה השופטת חדד.

________________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כרמית חדד

________________________________________________________________________

עו”ד מורן הראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות