פותחים שבוע: מהדורת יום א' של אוביטר

האישה שתובעת פיצוי מהגרוש שלה לאחר שטען בפני רשויות הרווחה כי עברה התמוטטות עצבים, פרקליט המדינה בודק מה ניתן לשפר במח"ש שוטרים והחשודים בעוקץ שהוסגרו לנורבגיה
מערכת אוביטר |

התובע הסדרתי שהגיע לקבל שירות גם לאחר שתבע על הפליה, האישה שתובעת פיצוי של 50 אלף שקל מהגרוש שלה לאחר שטען בכזב בפני רשויות הרווחה כי עברה התמוטטות עצבים, פרקליט המדינה עמית איסמן בודק מה ניתן לשפר במחלקה לחקירות שוטרים ושני החשודים בעוקץ בינלאומי שהוסגרו לנורבגיה.

תבעתי, ואז באתי

נשא HIV ניהל הליך משפטי, מול חברה להסרת שיער, בה טען כי לא קיבל שירות, בשל מחלתו. בעוד תביעתו מתנהלת, הגיע לסניף אחר של החברה, וביקש לקבל שירות שם. עובדת המקום הזינה את פרטיו למחשב, ואז הסבירה לו שעליה להתייעץ עם ההנהלה.

הוא תבע את החברה בַּפּעם השנייה, אך בית המשפט השלום בנתניה דחה את תביעתו, וקבע כי סירוב החברה לספק לו שירות, לא נבע בשל מחלתו.

הגרוש מלכלך עלי

במסגרת סכסוך גירושין, שכלל כבר כמה וכמה תביעות, הגישה בימים האחרונים, תושבת הדרום, תביעת לשון הרע לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, בסך 50 אלף שקלים, נגד הגרוש שלה.

לטענתה, הוא מתעלל בה נפשית וכלכלית, וטען בפני העובדת הסוציאלית כי היא אושפזה בעבר בבית חולים פסיכיאטרי, במטרה לפגוע בַּכְּשירות ההורית שלה בעיני המדינה. לדבריה, לא היו דברים מעולם, ומימיה לא אושפזה, כפי שהגרוש תיאר.

סדר בברדק

פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה לערוך עבודת מטה, לטיוּב עבודתה של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה. במסגרתה תיעשה הסדרה ייעודית ועדכנית, של נוהלי מערך החקירות והמודיעין בְּמחש, בכל הנוגע להפעלת מקורות מודיעיניים. כמו כן ייעשה עיגון מובנה וסדור, של ממשקי העבודה של אגף החקירות והמודיעין, מול אגף הפרקליטות במחלקה.

ההחלטה התקבלה בעקבות ביקורת, של נציב תלונות הציבור, על מייַצגי המדינה בערכאות, וּלאחר בדיקה שביצעה המשנַה לפרקליט המדינה, עורכת הדין נורית ליטמן, ובה נמצא כי יש מקום לשיפור נוהלי העבודה במחש, ותיעוד המפגשים עם מקורות.

בדרך לאירופה

בסוף השבוע הוסגרו לנורבגיה יגאל חלְוואני ופנחס עטיה, תושַבי ישראל ואיטליה. השניים חשודים בעבירות עוקץ והונאה, בהיקף של כחמישה-עשר מיליוני דולרים.

השניים התחזו למנכל ועורך-דין של חברה איטלקית, אשר לה חברה-בת נורבגית, וּבְזֶהויות אלה פנו לִמנהל בחברת הבת, והורו לו להעביר סכומי כסף גדולים, לְחַבַרות בהונג קונג.

החברה פנתה לְמשטרת נורבגיה, וזו הנחתה להמשיך אותה את הקשר, והשניים אותרו ונעצרו בישראל. לפני כחודשיים דחה בית המשפט העליון את הערעור האחרון על הסגרתם.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות