רשות התחרות: "חברות נדל"ן תיאמו מחירים במכרז מחיר למשתכן"

המדינה הודיעה כי תגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד חברות י.ח דמרי וי. דביר ובעליהן לאחר שלפי החשד זכו במרמה במכרז לפרויקט בנייה בנתיבות באוגוסט 2019
אייל חן |
איחור במסירה
אתר בנייה, צילום: פלאש 90

רשות התחרות הודיעה כי זימנה לשימוע לפני הגשת כתבי אישום את יגאל דמרי, עומרי כהן וחברת י.ח דמרי, וכן את גד בורשטיין וחברת י. דביר, בגין חשדות לתיאום מכרז "מחיר למשתכן" בפרויקט "רמות יורם" בנתיבות באוגוסט 2019. כמו כן, דביר יצחקי, מנכ״ל י. דביר זומן לשימוע בגין הפרת חובת הפיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית.

החקירה החלה ביוני שנה שעברה במחלקת החקירות של רשות התחרות, ממנה עלה לכאורה כי שתי החברות שהתמודדו לבד על מכרז רמ"י ונציג דמרי שהגיש את הצעת המחיר צילם את תכולת תיבת המכרזים והבין כי דמרי ודביר הן החברות היחידות שניגשות למכרז, תיאמו יגאל דמרי, עומרי כהן, י.ח. דמרי, גד בורשטיין ו-י. דביר כי לא יתחרו על אותם מתחמים.

מכרז במרמה

בהמשך לאותו סיכום נטען על ידי רשות התחרות כי חברת י.ח. דמרי הגישה הצעה על המחיר המרבי שנקבע במכרז – 6,600 שקלים למטר רבוע, שהוטל על רוכשי הדירות בפרויקט.

לטענת הרשות, הצדדים חשודים כי הסתירו את התיאום ביניהם מוועדת המכרזים, ובעקבות כך קיבלו במרמה את זכייתם במכרז. עוד נמסר, כי בתום הליך השימוע, יוחלט סופית האם להגיש נגד החשודים כתבי אישום.

שני בעלי שליטה חשודים במשיכת מיליוני שקלים מבלי לדווח

בשבוע שעבר פורסם כי שני בעלי שליטה בחברות נחקרו ברשות המסים בחשד להעלמת הכנסות תוך משיכת מיליוני שקלים מהחברות שבבעלותם מבלי לדווח על כך כהכנסה. האחד מרק זיבי, בעל חברת “זיבוטל בע”מ” נחקר בחשד למשיכת כ-7 מיליון שקלים מהחברה מבלי לדווח, וגיל אורן, בעל מניות בחברת “נעה ואיתי חברת החזקות בע”מ” נחקר בחשד למשיכת כ-1.8 מיליון שקלים מבלי לדווח על כך כנדרש. השניים שוחררו על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים.

מהבקשה לשחרור בתנאים מגבילים של מרק זיבי, תושב הרצליה, עולה כי פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף פקיד שומה נתניה, פתחו בחקירה גלויה כנגד זיבי בחשד שלא דיווח על משיכות מהחברה שבבעלותו.

במסגרת זו החשוד עוכב לחקירה ונתפסו מסמכים ממשרד רו”ח המייצג אותו. מהחקירה עולה כי זיבי משך מחברת “זיבוטל בע”מ” שבבעלותו, כ-7 מיליון שקלים בין השנים 2019-2016, כאשר הוא ממשיך למשוך מאות אלפי שקלים כל שנה, מבלי לדווח על כך בדוחות האישיים שלו, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

השופט רועי פרי מבית משפט השלום בתל אביב-יפו שחרר את החשוד בתנאים מגבילים בהם ערבות עצמית על סך 300 אלף שקלים, ערבות צד ג’ על סך 150 אלף שקלים, הפקדת מזומן על סך 30 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

_______________________________________________

עו”ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות