אי הרשעה לשני תוקפים בצוותא

השניים הודו בתקיפה הגורמת חבלה של ממש, אך ביהמ"ש החליט לבטל את הרשעתם לאחר שהתקבל הסדר הטיעון אליו הגיעה התביעה עם הסנגורים עוה"ד מור עטיה וליאור כהן
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, אבישי כהן, הטיל 90 שעות של"צ ופיצוי בסך 6,000 שקלים לשני צעירים מהדרום שהורשעו בתקיפה הגורמת חבלה של ממש של צעיר אחר. השופט כהן החליט גם לבטל את הרשעתם בפלילים של השניים, זאת לאחר שקיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעה התביעה עם הסנגורים עורכי הדין מור עטיה וליאור כהן.

הנאשמים הואשמו בתקיפת הגורמת חבלה של ממש, ועל פי המתואר בעובדות כתב האישום המתוקן, לפני קצת יותר משנה, בשעת לילה בסמוך למגרש קט רגל בערד, ישב המתלונן על ספסל כשכלבו לצידו קשור ברצועה.

בהמשך, הגיעו הנאשמים למקום, והחל דין ודברים בינם לבין המתלונן, אז תקף אחד מהנאשמים את המתלונן בכך שדחף אותו באמצעות ידיו וחבט בו במכת אגרוף בכתפיו.

עו"ד מור עטיה

הסד טיעון מקל

בהמשך הגיע נאשם נוסף ותקף גם הוא את המתלונן בכך שדחף את המתלונן בגופו באמצעות ידיו, המתלונן דחף את הנאשמים כדי להדוף אותם מפניו ואז החלו הנאשמים לתקוף המתלונן בכך שהפילו אותו ארצה ובעודו שוכב על הקרקע בעטו בו, כתוצאה ממעשי הנאשמים נגרמו למתלונן חבלות של ממש בעצמות האף ושפשוף באמה ימין.

הסנגורים עורכי הדין מור עטיה וליאור כהן, הצליחו להגיע להסדר טיעון מקל עבור לקוחותיהם לאחר שטענו כי מדובר בשני צעירים ללא כל עבר פלילי, שהרשעה פלילית תפגע בהליך גיוסם לצה"ל וכן להימנע מהטלת רכיב של קנס וזאת נוכח יכולתם המוגבלת של הנאשמים לעמוד ברכיב זה ולאור פיצוי שיושת עליהם.

השופט כהן קיבל את הסדר הטיעון. יחד עם זאת הוא ציין בפסק הדין כי אומנם המתלונן לא נחבל באופן חמור, אך יש לתת הדעת לכך שלמעשיהם של הנאשמים לא קדמה התגרות מצדו של המתלונן, מדובר במעשים שלא קדם להם תכנון מוקדם והתרחשו שעה שהיו הנאשמים נתונים תחת השפעת אלכוהול.

נסיבות ייחודיות

לדברי השופט מדובר באירוע "מתגלגל" שתחילתו בדין ודברים בין אחד הנאשמים למתלונן והמשכו בתקיפת המתלונן על ידי הנאשמים כל אחד בתורו וסופו בהפלת המתלונן ארצה תוך שהנאשמים בועטים בו בעודו שרוע על הקרקע מבלי שתהא לו יכולת להתגונן מפניהם. "הכלל הוא, כי משהודה נאשם בביצוע עבירה יש להרשיעו ורק במקרים חריגים ויוצאי דופן ניתן לסיים הליך ללא הרשעה", כתב השופט בהחלטתו.

"בשורה ארוכה של פסקי דין", הוסיף השופט כהן, "נקבע כי לצורך החלת החריג צריכים להתקיים שני תנאים מצטברים: נסיבות העבירה מאפשרות להימנע מהרשעה מבלי לפגוע בשיקולי ענישה אחרים וההרשעה תפגע באופן חמור בשיקום הנאשם".

עוד הוסיף: "בנסיבות הייחודיות שהוצגו בפני, לאור גילם הצעיר ונתוניהם האישיים של הנאשמים, ולאור הערכתי כי אכן מדובר בהתנהגות חריגה של הנאשמים שכלל אינה אופיינית לאורחותיהם כאשר חרטתם היא מלאה וכנה, אני סבור , כאמור, כי ניתן לסיים את ההליך ללא הרשעה, ולהורות על ביטול הרשעה בנסיבות שבפני".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אבישי כהן


עו"ד מור עטיה – מור עטיה חברת עורכי דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות