אישום: רכשו נשק באינטרנט באמצעות רישיון מזויף

3 תושבי חולון נאשמים כי ניצלו את ההקלה בהליך רכישת הנשק, שניתנה בשל מגפת הקורונה, והציגו מצג שווא בפני המוכרים במטרה לרכוש כלי ירייה
אייל חן |

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד טל מזרחי, 35, עומרי וייל, 55, ויוסף חיים שמואל, 22, תושבי חולון, בגין עבירות של נשיאת נשק, רכישת נשק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות, לאחר שרכשו נשק באינטרנט והציגו למוכר רשיון מזוייף. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, בחצי השנה האחרונה, הנאשמים, שלא היה בידם רישיון לנשק, קשרו קשר לרכוש כלי נשק מאנשים אשר פרסמו מודעות באתרי האינטרנט למכירת כלי הירייה הפרטיים שברשותם.

בחסות הקורונה

הנאשמים עשו כן, תוך ניצול הקלה בהליך שנעשתה בשל מגפת הקורונה והצגת מצג שווא למוכרים, לפיו ניתן על פי חוק להעביר בעלות בכלי ירייה ללא אישור העברה של אגף כלי ירייה במשרד לביטחון הפנים. הנאשמים הונו את המוכרים להאמין כי מדובר בהליך תקין וחוקי בכדי להביאם למסירת כלי הירייה שברשותם, לידי הנאשמים באופן מידי.

הנאשמים זייפו רישיון נשק עליו תמונת מי מהנאשמים ועליו נתונים כוזבים: מספר תעודת זהות, מספר נשק, תאריך תוקף הרישיון וכו'. הנאשמים, ביחד ולחוד, פנו למוכרים פוטנציאליים אותם איתרו במודעות מכירה שפורסמו באינטרנט, הציגו עצמם בזהות בדויה ולרוב כאדם בשם "אהרן לוי", בעל רישיון לכלי ירייה, אשר מעוניין בכלי הירייה שברשותם.

מצג כוזב

בחלק מן המקרים, כך נטען בכתב האישום, הוסיפו הנאשמים למצג הכוזב כי יש להם מכר, עו"ד בשם "יוסי גמזו", אשר יעשה זאת עבורם ויאשר את האימות בלא צורך בהתייצבות הצדדים בפניו. בפועל עו"ד יוסי גמזו אינו מכר של הנאשמים ומעולם לא סיפק עבורם את השירות האמור.

ככל שהעסקה התקדמה, נטען עוד בכתב האישום, הנאשמים דאגו לקחת את פרטי המוכרים וערכו מסמך מזויף ובו פרטי המוכר, פרטי הקונה בזהות בדויה, רישיון הנשק המזויף וכן חתימתו המזויפת של עו"ד יוסי גמזו. הנאשמים פעלו כך בזמן שהם מציגים עצמם בפני המוכרים הפוטנציאליים בזהויות בדויות ומשתמשים ב"טלפונים מבצעיים" שלא ניתן יהיה לאתרם באמצעותם.

הנאשמים פעלו בשיטת המרמה לאורך חודשים ארוכים, במספר רב של הזדמנויות, ובמקומות שונים בארץ. בחלק מן המקרים הצליחו להשלים את העסקה ולקבל לידם את כלי הנשק, לשאתם למקום ולשימוש בלתי ידועים, ובחלק מן המקרים ניסיונם לא צלח מסיבות שאינן תלויות בנאשמים.

_____________________________________________________

עו”ד אביעד לנצ’נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות