עבירות סייבר – העתיד כבר כאן

עבירות של פריצה למחשבים והפצת מידע אישי הפכו בשנים האחרונות לעניין שבשגרה. ד"ר שני רופא שכתבה ספר מקיף בנושא מספרת על התופעה של עבירות סייבר
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

עבירות סייבר הן כבר לא דבר ששומעים עליו מידי שבוע בחדשות אלא עניין שבשגרה.

לצערנו, הן נמצאות בכל מקום ולצד, כמעט, כל עבירה.

בתחום המשפט ישנם כמה שימושים ותפקידים לכלים האינטרנטיים.

צריך לשים לב לכך שיש הבדל בין ראיות משפטיות לבין פשע משפטי. הראיות (cyber evidence) הן אותן הראיות שאנו משיגים באמצעות הרשת והאינטרנט.

כלומר, תמונות או סרטונים או טקסט שעלולים לשמש כראיה בכל תיק שהוא. ניתן לראות כי הראיות האינטרנטיות נמצאות כמעט בכל תיק. החל מפוסט בפייסבוק שיכול לומר דבר מה על נאשם בהטרדה מינית ועד לסרטונים שהופצו או הודעות שנשלחו.

עו"ד שני רופא

עבירות מחשב

הדבר השני הוא עבירות מחשב (cyber crime).

העבירות מבוססות על חוק המחשבים, תשנ"ה-1995, אך נמצאות גם בחוקים נוספים כמו החוק למניעת הטרדה מינית. מדובר בכל עבירה שמבוצעת כנגד או באמצעות המחשב. כמו פריצה וחבלה לחומרי מחשב, הפצה של תמונות תועבה, פגיעה במסדי נתונים ושימוש בתוכנית זדוניות כדי לגרום נזק לאחר.

"כולנו משתמשים היום במחשבים וטלפון סלולאריים שהם מחשב לכל דבר. עולם הסייבר נמצא בביתנו יום ביומו" מספר עורכת הדין ד"ר שני רופא שלא מכבר כתבה ספר שמקיף את עבירות עולם הסייבר.

"החוק הוא אינו הבעיה. הבעיה נמצאת בבתי המשפט. בסוגיות של אינטרנט וסייבר היות שמדובר בנושא כל כך חשוב וליבתי אני אישית חושבת שעל המשפט הישראלי להפוך דומה יותר למקבילו האמריקני, כך שהדין על ידי שופטים ייעודים וחוקרים, שמתמחים בסוגיות האלה שילמד את הדברים לאורכם ושופט לפי הסביבה המשתנה" אומרת עורכת דין ד"ר רופא.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות