האם האב יקבל את החומרים שקבעו מסוגלות הורית לגרושתו?

בעתירה שהגיש האב הוא דרש את חומר הגלם, הכולל אבחונים פסיכולוגים, ששימש להכנת חוות דעת בעניין מסוגלותה ההורית של האם, מכינת הדוח התנגדה – מה קבע ביהמ"ש?
גילי סיוון-כהן |
ספרי חשבונות
יקבל את החומר? אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט לענייני משפחה באשדוד, כרמית חדד לא קיבלה את בקשתו של אב, להעביר חומרי גלם אשר שימשו את המומחית מטעם בית המשפט לשם עריכת חוות דעת בעניין מסוגלות הורית של האם.

התובע עתר להעברת חומרי הגלם אשר שימשו את המומחית לשם עריכת חוות דעת בעניין מסוגלות הורית לרבות האבחונים שבוצעו לנתבעת. החלטות בעניין חומרי הגלם הנוגעים לאבחונים שבוצעו לתובע ניתנו זה מכבר ואשר נותר להכרעה הוא בקשת התובע לקבלת חומרי הגלם המתייחסים לנתבעת. התובע גם ביקש שהם יועברו לעיון בית המשפט. הנתבעת התנגדה להעברת חומרי הגלם הקשורים אליה לנתבע.

צו לקבלת החומר

בתחילה השופטת נתנה צו המורה על העברת חומרי הגלם לעיון בית המשפט קודם הכרעה בבקשה, אולם המומחית סירבה לעשות כן, זאת מאחר ועל פי הוראות כללי האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל המומחית אינה רשאית להעביר חומרי הגלם לעיון בית המשפט או הנתבע באופן אישי אלא רק לפסיכולוג בעל התמחות מתאימה.

המומחית גם התבקשה להודיע עמדתה וציינה שלטעמה יש לכבד עמדתה של הנתבעת לפרטיותה. המומחית הוסיפה כי בהתאם לחוות דעתה לתובע קושי לכבד גבולות והוא נוטה לפולשנות ולפיכך חשיפת תכנים מתוך האבחונים עלול לפגוע בנתבעת ובפרטיותה.

כאמור השופטת חדד לא קיבלה את הבקשה וציינה בהחלטתה שלמרות שלבעל דין עומדת הזכות לעיין בניירות העבודה ובמסד הנתונים ששימשו את המומחה לצורך הכנת חוות דעתו, אולם זכות זו כמו זכויות דיוניות רבות אינה זכות מוחלטת ויש לבחון אותה למול אינטרסים חשובים אחרים הראויים להגנה.

חדירה לפרטיות

"מעיון בטענות התובע", כתבה השופטת חדד, "כפי שהוגשו עד כה במתייחס לחוות הדעת לרבות שאלות ההבהרה שהוצגו למומחית וכן לאור הקביעות שבחוות הדעת, עולה כי עיקר טענות הנתבע מתמקדות בקביעות הנוגעות אליו".

"התובע", הוסיפה עוד השופטת בהחלטתה, "לא הצביע על צורך ספציפי בקבלת האבחונים שבוצעו לנתבעת וכיצד יש בחשיפתם כדי לקדם בירור טענותיו שלו בנוגע לחוות הדעת. ראוי לציין כי במסגרת פסק הדין בעניין פלוני לעיל הוגשה חוות דעת מומחה בעניין טענות על פגיעה של האב בקטין ועל אף זאת נקבע כי בכל מקרה האם לא רשאית לקבל האבחונים שבוצעו לאב, הדברים אמורים ונכונים בבחינת קל וחומר לענייננו בו חוות הדעת הוגשה ביחס למסוגלות הורית לשני הצדדים".

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כרמית חדד

_________________________________________________________

עו”ד תומר סופר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות