איך רושמים פטנט?

יש לכם רעיון מקורי שאיש לא חשב עליו? רוצים להקים סטארט-אפ? עו"ד יריב קדם, המתמחה בסטארט-אפים, הייטק וקניין רוחני עם כל מה שרציתם לדעת על פטנטים
אילוסטרציה envato

יש לכם רעיון מקורי שאיש לא חשב עליו קודם? רוצים להקים סטארט-אפ? עו"ד יריב קדם, המתמחה בסטארט-אפים, הייטק וקניין רוחני עם כל מה שרציתם לדעת על פטנטים.

לפני שרושמים פטנט חשוב לבדוק שהרעיון המקורי שלנו הוא אכן מקורי. השלב הראשון הוא לבצע חיפוש זריז במנוע חיפוש הפטנטים של גוגל, Google Patents. מדובר בחיפוש ראשוני וחינמי שתוכלו לבצע לפני שתפנו לאיש מקצוע שיבצע חיפוש מעמיק ומשמעותי יותר. אחרי שתקבלו תמונת מצב לגבי הרעיון שלכם, תצטרכו לוודא שאכן מדובר בחדשנות טכנולוגית על מנת שיהיה אפשר לרשום אותה כפטנט.

עו"ד יריב קדם

באופן עקרוני, על מנת לרשום פטנט אין הכרח ביצירת אב טיפוס, משום שהפטנט נרשם על עצם הקניין הרוחני. מטרתו של האב טיפוס היא לוודא שהרעיון שלנו אכן ניתן ליישום. כמו כן, כאשר אנחנו בונים את האב הטיפוס אנו יכולים לעלות על קשיים שעלולים לעלות ביישום הרעיון.

הקמת סטארט-אפ היא תהליך ארוך ומורכב ולא מומלץ לעשות זאת לבד – צאו לדרך עם שותפים טובים שיהיו לצידכם במסע הזה. הצעד הבא הוא לפנות לכלכלן שיבדוק את הייתכנות הכלכלית של הרעיון שלכם.

חשוב מאוד להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לכם להבין מהי מפת הדרכים הספציפית למיזם שלכם. יועץ אסטרטגי עם זיקה טכנולוגית יוכל לסייע לכם לאתר את אבני הדרך ההכרחיים שיובילו אתכם בסופו של דבר להגשמת המיזם שלכם.


יריב קדם- משרד עורכי דין ונוטריון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות