שבר את אפו של נהג האוטובוס כי דרש ממנו לעטות מסכה

לביהמ"ש השלום בי-ם הוגש כתב אישום נגד תושב שילה, 20, על כי תקף נהג אוטובוס בקו 461 שביקש להקפיד על הנחיות הקורונה: הוא היכה אותו באגרופים קילל ואיים עליו
נשארו כל השבוע עם היחידה הצבאית. אילוסטרציה shutterstock
נהג אוטובוס. אילוסטרציה

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום בגין חבלה חמורה, נגד תושב שילה, בן 20, לאחר שתקף נהג אוטובוס בקו 461 מאריאל לירושלים ושבר את אפו. הנוסע, כך לפי האישום, כעס על דרישתו של נהג האוטובוס לעטות מסכה, כפי שדורשות הנחיות הקורונה, קילל, איים והיכה אותו ואף שבר את אפו.

על פי כתב האישום, ביום שישי האחרון, עלה הנאשם לאוטובוס כשאינו עוטה מסכה על פניו כנדרש בתקנות החירום. באותן הנסיבות, העיר נהג האוטובוס לנאשם וביקש ממנו שיעטה מסכה. בתגובה לכך, קירב הנאשם את ראשו לעבר ראשו של המתלונן בצורה מאיימת תוך שאמר "אני מסתכל עליך יש לך בעיה אני אעלה עם או בלי מסכה הבנת אותי"

על פי כתב האישום, מיד לאתר מכן נכנם הנאשם לתוככי האוטובוס תוך שקילל את המתלונן "בן שרמוטה". בתגובה לדברים, אמר לו נהג האוטובוס: "סתום ת'פה שלך יא זבל אל תקלל יא מעאפן".

"תגובה לא פרופורציונאלית"

בזמן שהנהג כבר החל בנסיעה, התקרב אליו הנאשם תוך שהטיח בו מספר אגרופים בראשו, אפו ומצחו ובין השאר הכה אותו באמצעות טלפון שהחזיק בידו לעבר ראשו ואפו של המתלונן. בזמן שהנאשם הכה את המתלונן, הנהג עצר את האוטובוס, והדף את הנאשם מעליו והצמידו לספסל שמאחורי הנהג תוך שהשניים מתקוטטים, וזאת עד שהנאשם נרגע והלך אל ירכתי האוטובוס.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב על ידי התביעה המשטרתית: "מסוכנותו של הנאשם נלמדת אף מההערה שקיבל לבין התגובה הלא פרופורציונאלית, שהופנתה כלפי אדם מן היישוב שאין למשיב היכרות מוקדמת עימו. משמע, יכול היה המשיב להתפרץ כך על כל אדם אחר שהיה מעיר לו על חובת עטיית המסכה. מכאן כי המשיב אינו אדם צפוי ואף מסוכן לציבור".

בגלל ריב על התור: אב ובנו בן ה-16 היכו נהג בתחנת דלק

הבוקר (יום ד') הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד אב ובנו מבת ים, בחשד שתקפו נהג בתחנת דלק וגרמו לו לחבלות חמורות, על רקע תור לעמדת ניפוח אוויר. זאת, במקביל לבקשת מעצרם עד תום ההליכים נגדם.

שוטרי תחנת יפו פתחו השבוע בחקירה מואצת, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר חשד לתקיפה של נהג רכב בתחנת דלק ביפו, ע”י שני אלמונים שנמלטו מהמקום, כשהרקע עפ”י החשד ויכוח על התור לעמדת ניפוח האוויר בגלגלי הרכב.

מצלמות האבטחה תיעדו

שוטרי מחלק הנוער של תחנת יפו אספו ממצאים מהזירה ועם התקדמות החקירה חשפו את זהות החשודים בביצוע המעשים – תושבי בת ים, אב בשנות ה-50 לחייו ובנו הקטין.

המשטרה עצרה בהתאם להתפתחות החקירה את האב החשוד ובהמשך את בנו בן ה-16 בחשד למעורבותם בתקיפה החמורה ומעצרם הוארך ע”י בית המשפט. בהתאם לממצאי החקירה, הגישה הבוקר יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז ת”א כתב אישום בבימ”ש כנגד השניים.

_______________________________________________________

עו”ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות