מדוע תושב רהט הצית אנטנות סלולאריות?

ביהמ"ש המחוזי בב"ש גזר 9 חודשי עבודות שירות על צעיר בן 23 שהורשע בהצתה לאחר שנסחט על ידי גובי חובותיו. הוא ישלם על הנזק שגרם 5,000 שקלים
דניאל בן חמו |
הצתה, ארכיון.

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר 9 חודשי עבודות שירות, על תושב רהט, בן 23, שהורשע בהצתה, לאחר שהעדיף להצית אנטנות סלולאריות, מאשר להחזיר חוב של 12 אלף שקלים. בית המשפט גם הורה לו לשלם פיצוי של 5,000 שקלים לבעל הבית בו ארעה ההצתה.

על פי כתב האישום, בין המתלונן לבן משפחתו איוב, קיים סכסוך הנוגע, בין היתר לכך שהמתלונן אישר לשתי חברות סלולר להתקין בביתו שנמצא בהליכי בניה ברהט, מתקני גישה אלחוטיים. איוב הלווה לנאשם סכום של 12 אלף שקלים, אותו הנאשם לא החזיר לו, לאחר שהוא פנה במספר מועדים לנאשם להשבת החוב.

חוב תמורת הצתה

בשלב זה, כך נטען, הציע הציע איוב לנאשם כי יוותר לו על החוב, בתמורה לכך שהנאשם יצית את בית המתלונן. הנאשם סירב תחילה להצעה ואיוב ביקש ממנו שיחזיר את החוב לאלתר. בהמשך לאמור, התקשר איוב אל הנאשם במשך מספר ימים, ודרש ממנו להצית את בית המתלונן או להחזיר את החוב לאלתר, תוך שהוא אומר לנאשם שעליו "לשרוף אנטנות שעושות סרטן לאנשים".

בסופו של דבר הנאשם הגיע באחד הלילות לבית המתלונן עלה על גג הבית כשהוא מצויד בבקבוק דלק ושני צמיגים, הניח את הצמיגים בצמוד למתקני הגישה הסלולריים , שפך דלק על הצמיגים, הצית אותם ועזב את המקום. המתלונן אשר הבחין מחלון ביתו הסמוך, באש העולה מן הגג, רץ לגג וכיבה את האש. בעקבות מעשיו של הנאשם ניזוקו ונהרסו כליל שני מתקני הגישה של חברות הסלולר.

הנאשם הודה ולקח אחריות על ביצוע העבירה אך הסביר כי ניאות לבצע אותה בשל מצוקתו הכלכלית, כי נטל הלוואה להתמודדות עם החוסר הבסיסי של משפחתו במוצרי מזון והצורך בכסף להמשך טיפולי הפוריות. הנאשם הסביר כי נטל את הלוואה מבלי לספר על תכליתה למלווה ולבני משפחתו, ומבלי שהתייעץ עם אביו על מנת לא לפגוע בפרטיות אשתו ומתוך חשש מאביו. הנאשם הוסיף כי לא הצליח לעמוד בהתחייבותו להחזיר את ההלוואה ובשל לחצים שהופעלו עליו על ידי המלווה נאות לבצע את העבירה בתמורה למחיקת החוב.

תסבוכת כלכלית

השופט ליבדרו קבע כי במעשיו פגע הנאשם בערכים המוגנים של שמירה על שלומו ובטחונו של הציבור, כמו גם על זכות הקניין של החברות והמתלונן. אולם ציין כי אין מדובר ברף החומרה הגבוה בעבירות הצתה. זאת, בשים לב לעובדה כי מדובר במבנה לא מאויש הנמצא בהליכי בניה מה שמפחית את מידת הסיכון שהאש תתפשט ותפגע בנפש.

"מבלי להקל ראש", כתב השופט ליבדרו, "נראה כי בסופו של יום הפגיעה ברכוש שנגרמה היא לא מן החמורות. בענייננו מצאתי מקום לחרוג לקולא ממתחם העונש ההולם מטעמי שיקום. כזכור מדובר בנאשם שככלל מתנהל באופן נורמטיבי… הנאשם, שנקלע לתסבוכת כלכלית על רקע רצונו לממן את טיפולי הפוריות של אשתו, נטל הלוואה ללא ידיעת אביו, שכאמור שלט בחייו של הנאשם. הנאשם התקשה להחזיר את ההלוואה ובשל חששו מאביו נכנע ללחץ של איוב ובסופו של דבר ביצע את העבירה, שסירב לבצעה תחילה".

עוד הוסיף השופט בגזר הדין: "לצד העובדה שהנאשם לא שב להסתבך בפלילים משך תקופה ארוכה, יש כדי ללמד על כך שבעניינו של הנאשם אכן יש "סיכוי של ממש" שהוא ישתקם. אציין כי מצאתי לתת משקל בעניין זה גם להודאת הנאשם, לחיסכון בזמן שיפוטי ולקבלת האחריות על מעשיו; לגילו הצעיר של הנאשם ולנסיבות חייו האישיות כמו גם לנזק שיגרם לנאשם ולמשפחתו כתוצאה מהעונש".

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

_______________________________________________________________

עו”ד תומר שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות