במקביל להחלטה על הסגרת ההאקר – החשודים ברצח עדיאל תורתי מוסגרים לישראל

קטין יליד 2002 תושב אזור המרכז, ולוי יצחק בנאבו, הוסגרו אמש מרוסיה לישראל לאחר שרשויות רוסיה החליטו על הסגרתם. הקטין הוסגר בגין עבירת ניסיון רצח, ובנאבו בגין עבירת סיוע לאחר מעשה (הקשורה לפרשת ניסיון הרצח), וכן בגין עבירה נפרדת של תקיפה בנסיבות מחמירות. בקשת ההסגרה הוגשה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.
יעל חן |
מסגירים

בתום הליך מאומץ של משטרת ישראל, בשיתוף פעולה מלא עם משטרת רוסיה ונספח משטרת ישראל ברוסיה, הוסגרו 2 חשודים נוספים נער הן 16 וחברו צעיר בן 18 החשודים ברצח עדיאל תורתי מיום 20 לינואר השנה במרכז פתח תקווה.שני החשודים במעורבות ברצח עזבו את הארץ מיד לאחר הרצח, שעה שמתנהלת נגדם חקירה פלילית.

לפי המשטרה עם תחילת חקירת הרצח של עדיאל תורתי, עלה החשד כי מלבד 2 החשודים שנעצרו ושנגדם הוגשו כתבי אישום ובקשות מעצר, ישנם 2 חשודים נוספים המעורבים ברצח ובשיבוש הליכי חקירה ומשפט. במהלך החקירה התברר כי החשודים נמלטו לאומן ובחלוף כחצי שנה נמלטו לרוסיה. עם הגעתם לרוסיה, החשודים נעצרו ומאז הם במעצר בידי משטרת רוסיה.

מאז, נקטה המשטרה בשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות, במהלכים מאומצים וממושכים, על מנת להביא לאיתורם והבאתם ארצה של שני החשודים לצורך חקירתם בגין החשדות המיוחסים להם.
במסגרת זו הוגשה בקשת הסגרה בעניינם לרשויות הרלוונטיות בחו"ל, שכאמור הושלמה היום עם מעצרם בנמל התעופה בן גוריון אז הובאו השניים בטיסת אל על ממסקווה כשהם מלווים בבלשי מרחב שרון הם הורדו מהמטוס אזוקים והועברו לחקירה.

קטין יליד 2002 תושב אזור המרכז, ולוי יצחק בנאבו, הוסגרו אמש מרוסיה לישראל לאחר שרשויות רוסיה החליטו על הסגרתם. הקטין הוסגר בגין עבירת ניסיון רצח, ובנאבו בגין עבירת סיוע לאחר מעשה (הקשורה לפרשת ניסיון הרצח), וכן בגין עבירה נפרדת של תקיפה בנסיבות מחמירות. בקשת ההסגרה הוגשה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

הקטין חשוד במעורבות בניסיון רצח אכזרי במיוחד שאירע ביום 19.1.19 בפתח תקווה. באותו יום, שהה הקטין ביחידת דיור בפתח תקווה יחד עם קארו גבוריאן ואלירן אסקיאס, ובהמשך הצטרף אליהם עדיאל תורתי ז"ל. בזמן שהותם ביחידת הדיור צרכו הארבעה סמים ואלכוהול. בשלב מסוים בעת שהותם ביחידת הדיור, ולאחר שגבוריאן האשים את תורתי בהיותו "מלשן" משטרתי, גמלה החלטה בליבם של גבוריאן, אסקיאס והקטין להביא למותו של תורתי, והשלושה החלו במסכת תקיפה והתעללות פיזית קשה בו. במסגרת האלימות הקשה הכו השלושה, לרבות הקטין, את תורתי בבעיטות ואגרופים, וגבוריאן ואסקיאס אף דקרו אותו מספר פעמים רב בסכין יפני וכן בשבר בקבוק, וכן חנקו אותו. כל זאת בעוד הקטן צופה במעשיהם.

לאחר התקיפה הקשה, ומשסברו כי תורתי מת, נטשו אותו השלושה ביחידת הדיור בעודו קשור, ולקחו עמם את הטלפון הנייד שלו. לאחר מכן החליפו את בגדיהם ונפטרו מהבגדים שלבשו בעת התקיפה, ואף ביצעו שיחות מהנייד של תורתי על מנת שייחזה כי הכל כשורה עמו.

השלושה הסתתרו בדירה בפתח תקווה אותה שכר בנאבו, ושם תכננו הלאה כיצד להיפטר מגופתו של תורתי (משום שסברו כי היה מת כשעזבו את יחידת הדיור). בפועל, תורתי מת רק זמן מה לאחר שנטשו אותו השלושה בדירה, אך בנתיחה לא ניתן היה לקבוע אם סיבת מותו נבעה מהאלימות הקשה שננקטה נגדו או מהסמים אותם צרך.

בערב של אותו היום וכן בלילה לאחר מכן, חזרו גבוריאן, אסקיאס והקטין, ליחידת הדיור עם עגלת אשפה. השלושה ניקו את יחידת הדיור, זרקו לאשפה ראיות מפלילות, והכניסו את גופתו של תורתי לעגלת האשפה. בהמשך אותו לילה חפרו אסקיאס, בנאבו והקטין קבר עבור גופתו של תורתי וקברו בו את הגופה. למחרת, רכשו הקטין ובנאבו כרטיסי טיסה לאומן, אוקראינה ונמלטו מישראל.

גבוריאן ואסקיאס נעצרו מספר ימים לאחר מכן בשל חלקם במעשים האמורים לעיל, והועמדו לדין ע"י פרקליטות מחוז מרכז בעבירות ניסיון רצח ועבירות נוספות.בנוסף לאמור לעיל, חשוד בנאבו בתקיפה אלימה, יחד עם אחר, אותה ביצע בעוד שהיה קטין.

בסוף אפריל 2019 נמלטו הקטין ובנאבו מאוקראינה לרוסיה, ושם נעצרו לבקשת מדינת ישראל ביום 3 במאי 2019. היום הוסגרו הקטין ובנאבו ארצה, כשהם מלווים בשוטרי משטרת ישראל.

תיק ההסגרה טופל על-ידי עו"ד ינאי גורני מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. הליך ההסגרה לווה ע"י נספח משטרת ישראל ברוסיה ואוקראינה והמחלקה לתיאום מבצעי (מת"מ) באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל.

 width=

שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה חתם על צו ההסגרה של אלכסיי בורקוב לארה"ב
אמש, שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע כי חתם על צו ההסגרה של אלכסיי בורוקוב, וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון אישרו את הסגרתו לארה"ב, שם הוא מבוקש על-ידי רשויות אכיפת החוק בחשד לעבירות סייבר.

״ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים שנערכו בשבועות האחרונים עם גורמים שונים, ובהם גורמים מדיניים ומשפטיים.״נאמר בהודעת משרד המשפטים.בני משפחתה של הישראלית נעמה יששכר הכלואה בכלא הרוסי לאחר שהורשעה ונגזרו עליה עונש של שבע וחצי שנות מאסר על עבירה של הברחת סמים אמרו בתגובה להחלטת השר אוחנה לחתום על מסמכי ההסגרה כי מדובר ״בהחלטה לא אנושית״ עורכי הדין של המשפחה של נעמה הודיעו כי יפנו מייד לבית המשפט העליון ויבקשו לבטל את הליך ההסגרה של ההאקר לארצות הברית. משפחת יששכר מאמינים כי בתם מוחזקת בכלא כהחלטה רוסית. להפעיל לחץ על ישראל למנוע את הסגרתו של ההאקר לארצות הברית.

בעקבות ההחלטה להסגיר את ההאקר הרוסי הגיב עו"ד ניר יסלוביץ מומחה למשפט פלילי בינלאומי "החתימה על צו ההסגרה של ההאקר הרוסי כמוה כחתימה על גורלה של נעמה . מדובר בהחלטה בלתי סבירה בשעה שלמרבה הצער שר המשפטים ככל הנראה העדיף לעצום את עיניו לכך שהוא מפקיר את נעמה לגורל אכזר בשבי הרוסי ותוצאה שכזאת הינה תוצאה בלתי מתקבלת על הדעת"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות